מערכת COL | יום ב' אדר א ה׳תשע״א 06.02.2011

המצלמות תיעדו: שוטרת מפרידה בבית-הכנסת בערד ● תמונות

אחרי תקופה של שקט יחסי, המהומות בבית-הכנסת בערד - חוזרות ● אתר "כיכר השבת" מפרסם הערב תמונות ממצלמות האבטחה (המופעלות דרך קבע על-ידי נוכרי), הנותנות הצצה ראשונה למהומות בבית-הכנסת ● בתמונות: שוטרת ושוטר בדואי מנסים להרגיע - לאחר שקומץ מקומיים ניסה לשבש את דרשתו של רב בית-הכנסת הרב יעקב מנדלזון  לסיפור המלא
המצלמות תיעדו: שוטרת מפרידה בבית-הכנסת בערד ● תמונות
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה, המופעלות דרך קבע על-ידי נוכרי)

הכתבה שהתפרסמה הערב באתר "כיכר השבת" מאת יצחק רבינוביץ.

המהומות חוזרות לערד.
הקרב בבית-הכנסת המרכזי בערד - חוזר, לאחר שבועות של שקט יחסי. במהלך דרשת ליל שבת שנשא רב בית-הכנסת הרב יעקב מנדלזון (חסיד חב"ד וחתנו של רב העיר הרב בן-ציון ליפסקר זצ"ל) הופסקה מספר פעמים על-ידי חסידים מקומיים המתגוררים בעיר.

"את המהומה ניהל ביד רמה ובריש גלי אברך צעיר שידיו רב לו במהומות והפרעות", סיפר אחד המתפללים בשיחה עם "כיכר השבת". בעקבות המהומה, הרב מנדלזון, נאלץ לעצור במהלך הדרשה מספר פעמים, כדי שהקולות ייחלשו מעט וקולו יישמע.

קומץ מתפרעים בחר להפריע לרב מנדלזון. הקומץ טרח להדגיש את נוכחותו במקום, כאשר הם מתפללים בקול רם במיוחד, בהברה המיוחדת להם. "זה היה נראה, כאילו כולם חזנים", תיאר אחד מהמתפללים, אורח מחוץ לעיר שנקלע למהומה.

שוטרים בלב בית-הכנסת

בעת הדרשה שלפני קריאת התורה, חזר הקומץ על מנהגם מאמש, ולחששו ביניהם תוך שהם מפריחים חיוכים שמחים לאיד. כמה הם אף הגדילו עוד ונעמדו מול הרב כשהם משוחחים בקול רם. אך גם אז, הם לא הגיעו לשיאם.

כאשר העלו את הרב לקריאת התורה, בעליית ´שלישי´, הוא הופתע לגלות שיחד איתו עלה לבמה אחד מצעירי האברכים מהקומץ הקולני. כאשר הורה לו הרב לרדת מהבימה, הוא זכה לתשובה המקורית "מי אתה בכלל?". יחד עמו ניסה לעלות חבר נוסף, בשם י´, אך הגבאים מנעו את עלייתו בגופם.

הגבאים ההמומים, הכריזו שלא ימשיכו את קריאת התורה עד שלא יירד אותו אברך מהבימה. חבריו, מרחבי בית-הכנסת, החלו קוראים קריאות גנאי לעבר הבעל-קורא על כך שהוא אינו ממשיך בקריאה.

ואז, נכנסה המשטרה...

שוטר ושוטרת שעברו סמוך לבית-הכנסת הופתעו לשמוע את הצעקות שבוקעות ממנו. כאשר הבינו מכמה מתפללים שעמדו בחצר, שהצעקות מעידות על דבר מה לא כשורה, החליטו להיכנס לבית-הכנסת.

השוטרת נכנסה להיכל בית-הכנסת כשמאחוריה צועד שוטר בדואי. כאשר נוכחה לראות את המתרחש במקום, נעמדה על בימת בית-הכנסת, כאשר ספר-התורה מונח על בימת הקריאה והורתה לצועקים לחדול ולמתפרע לרדת מהבימה. רק אז, יכלה הקריאה להימשך.

מהומות ללא הפסקה

אך גם לאחר הופעת השוטרת, לא הפסיקה המהומה. במהלך תפילת מוסף, נהוג בבית-הכנסת לשיר את הקטע "הוא אלוקינו" מתוך "כתר". בשבת זו, זעקו מול חמישים המתפללים הקבועים מספר אברכים מהקומץ הקולני בהברה אחרת. בצר להם, פסקו המקומיים משירתם, והמתינו לסיום הזעקות – אז החלו לשיר את הניגון מהמקום שבו הפסיקו.

בניגוד לפעמים קודמות לפני חודשים, אז "התירו" הפורעים למתפללים לשיר אחריהם, כעת מתברר כי גם זה אסור.

הם פרצו בשירה רמה של ניגון עליז, ובלבד שלא ינוגן הניגון הקבוע. הפרעה זו נמשכה עד לסיום תפילת ראש-חודש עמוסת השירים, כאשר אברך בשם ע"ר פוצח בשירה בכל פעם שהחזן רק ניסה לזמר. "הרב מנדלסון אינו מוסמך לנהל את ענייני בית-הכנסת", הסביר אחד המתפללים המתנגדים לרב.

עם צאת השבת, הגישו הגבאים תלונת במשטרה על הפרת-סדר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.