מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״ד 13.01.2014

המבורג: נפתח כנס המקוואות של רבני אירופה

לאחר ההכרזה על פרוייקט לבנייה של 30 מקוואות חדשים באירופה: בהמבורג שבגרמניה נפתח אתמול כנס המקוואות של מרכז רבני אירופה בהשתתפות עשרות רבנים ושלוחים מגרמניה ומחוצה לה. הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה: "לא מספיק לבנות מקווה, צריך לדעת גם כיצד לתפעל אותו ולשמור על כשרותו. אנחנו שמנו לעצמנו מטרה להעניק את הכלים האלה לכל רב ורב באירופה"  כנס המקוואות באירופה
המבורג: נפתח כנס המקוואות של רבני אירופה
כחודש לאחר ההכרזה על הקמתם של 30 מקוואות חדשים באירופה, בפרוייקט שהיקפו כ-2 מיליון אירו, נפתח אתמול כנס המקוואות של מרכז רבני אירופה בעיר המבורג שבגרמניה. בכנס משתתפים עשרות רבנים ושלוחים מגרמניה ומחוצה לה. בין המרצים בכנס, הרב לוי יצחק גרליק, רב קהילת האיחוד האירופי בבריסל, הרב לוי יצחק רסקין, דיין ומו"צ בהתאחדות קהילות החרדים בלונדון, הרב יוסף יצחק הבלין, רב קהילת חב"ד ברמת שלמה בירושלים, והאדריכל הנודע ידידיה חסין. את הכנס מארח הרב שלמה ביסטריצקי, רבה של המבורג ושליח חב"ד בעיר.

בין הנושאים שנדונו ביום הראשון של הכנס: מדוע צריכים בכלל לבדוק מקווה לאחר שנבנה כדין? סקירה על מושגים יסודיים בבנייה של מקווה והשיטות השונות בבנייתו; הדגשים טכניים בבנייה של מקווה; דיני השקה במי גשמים כשהם זוחלים ועוד. בכנס משתתפים, כאמור, עשרות רבנים ושלוחים ממדינות רבות ביניהן: צרפת, אנגליה, ספרד, בולגריה, פולין, רוסיה, אוקראינה, גרמניה, בלגיה, הולנד, ועוד.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר בפתח הכנס כי "מלבד התמיכה בבנייה של 30 מקוואות חדשים באירופה, המצטרפים ל-25 שהוקמו כבר בשנתיים האחרונות בתמיכת 'מרכז רבני אירופה', אנחנו לוקחים על עצמנו גם ללמד כל רב וכל מנהיג קהילה באירופה כיצד מתפעלים מקווה ודואגים לשמירה על כשרותו בכדי שיוכל לשרת את חברי הקהילה ואורחיה, ובכך להרבות טהרה בישראל".

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופי, המשמש גם כמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', בירך על קיומו של הכנס ואמר כי "כנסים מן הסוג הזה מעניקים לכל רב מטען בעל ערך, כלים מעשיים שישמשו אותו כשהוא חוזר אל הקהילה שלו – ומכאן גם החשיבות הגדולה של כנסים כאלה".

הכנס עתיד להימשך גם היום, במהלכו יישא דברים, בין היתר: הגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין שליט"א, רב ואב"ד קהילת 'בני ישראל' – פדריישין בלונדון, חבר נשיאות מועצת רבני אירופה ויו"ר אגף המקוואות בארגון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.