מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשע״א 30.10.2010

הכינוס השנתי הארצי: פורצים דרך להבאת הגאולה ● דיווח, גלריה

המוני חסידי חב"ד מכל רחבי הארץ השתתפו הערב (מוצאי-שבת) בכינוס הארצי השנתי ה-51 של חסידי חב"ד המאורגן על-ידי 'צעירי-אגודת-חב"ד' בארה"ק בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. את שולחן הנשיאות פיארו רבנים, ראשי-ישיבות, שלוחים ומשפיעים ● הכינוס עמד השנה בסימן  "חסידי חב"ד - חיילי בית דוד להבאת הגאולה". שלוחים צעירים סיפרו על צעדים ראשונים בשליחות ● ההתוועדות שימשה גם מעמד קבלת פנים לאנ"ש והתמימים ששבו משהייתם בחודש השביעי ב'בית חיינו' ● COL העביר בשידור חי ובלעדי את הכינוס ● כעת ב-: דיווח מלא וגלרייה של הצלם ברלה שיינר  לסיפור המלא 
הכינוס השנתי הארצי: פורצים דרך להבאת הגאולה ● דיווח, גלריה
ממראות הכינוס הארצי ה-51 של חסידי חב"ד. בכיוון השעון: הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב שמעון אליטוב, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, והרב חיים שלום דייטש ● צילומים: ברלה שיינר, COL

 שרון גושן
צילום: ברלה שיינר

קהל אלפים מכל רחבי הארץ מילא הערב (מוצאי שבת) את בית הכנסת "בית מנחם" לכינוס הארצי השנתי ה-51 של חסידי חב"ד בארץ הקודש המאורגן כמידי שנה על ידי צעירי-אגודת-חב"ד. הכינוס עמד בסימן "חסידי חב"ד - חיילי בית דוד להבאת הגאולה", והוא שולב בסעודת "מלווה מלכה" חגיגית. הכינוס נערך, כמידי שנה, בסמיכות ליום כ' במרחשוון – יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע.

את הערב פתח המנחה, מנהל המרכז חינוכי חסידותי של צעירי חב"ד בירושלים, הרב נפתלי הכהן רוט בדברי ברכה. הרב רוט הזמין את הקהל הרב ליטול ידיים ולהשתתף בסעודת ה"מלווה מלכה" החגיגית.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ואגודת חסידי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, פתח בקריאת מכתבו של הרבי לבאי הכינוס הארצי השנתי - מכתב שהרבי היה שולח מדי שנה לכינוס המיוחד.

כמידי שנה, מהווה הכנס "קבלת פנים" לאנ"ש והתמימים ששבו מחצר הרבי בחודש תשרי. הרב מנחם מענדל קנסלקי, משפיע בישיבה הקטנה תומכי תמימים בקריית גת ומנהל ועד תלמידי התמימים באה"ק, נשא דברים כנציגם של האורחים ששבו מחצר הרבי.

הרב קנסלקי סיפר על האווירה המיוחדת בחודש תשרי אצל הרבי, על ההתוועדויות, ועל ההתרגשות המיוחדת בהשתטחות על הציון הק'. 

הוא ציין כי בג' תמוז תש"ט שלח הרב חודוקוב ע"ה מכתב לאנ"ש ובו בקשה לשלוח תמונות ממשפחותיהם לכ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, ולציין מי הם המצולמים בתמונות. כשאחד מאנ"ש פנה בתמיהה על הבקשה, השיב לו הרבי במכתב מכ"ט תמוז תש"ט (שהודפס באגרות קודש כרך ג') כי "אלו הפונים מזמן לזמן בבקשה עצה וברכה בעדם... ומפרטים גם פרטי מצב כל אחד ואחת מהנ"ל, והתנהגות זו דבר ידוע הוא לכל, ואדרבא הערכה הרווחת שמי שחסר אצלו - הרי זה סימן שחסר גם בהתקשרותו".

"ההתקשרות לרבי איננה רק בלימוד תורתו של הרבי, כי אם גם באמצעות שליחת מכתב לרבי, ובו פירוט מהנעשה אצל כל חסיד באשר הוא, דבר שהרבי בעצמו כותב עליה כי מי שהדבר חסר אצלו - הרי שחסר גם בהתקשרות שלו", סיכם הרב קנלסקי.

את הערב הנעימה בניגוני חב"ד מקהלת חסידי חב"ד עם הזמר ר' נמואל הרוש ובניצוחו של הקלידן ר' אלאור ולנר, שסחפו את הקהל בשירתם בריקודי שמחה.
 

הרבי קורא: "להתנתק מהעולם לכמה רגעים"

האורות כבו, ועל מסכי הענק הוקרנה שיחה מרעידת לב מהרבי בפרסום ראשון עם תרגום לעברית, מהתוועדות כ' מר חשוון תשמ"א, לפני שלושים שנה. הרבי קורא בשיחה הזאת להתנתק מהעולם לכמה רגעים, לשכוח את התוכניות ואת העסקים, ולזכור שאנו חסידים של נשיא דורנו. בהמשך השיחה הרבי מזכיר כי לפני 120 שנה נולד יהודי בעיירה קטנה מעבר לים, ושעלינו להתבונן בכך, ולהבין מה זה אומר לכל אחד מאיתנו. עוד מזכיר הרבי כי את ההתבוננות העצמית והחשבון נפש הנהוגים בימי הולדת, יש לעשות לפחות פעם בשבוע - להסתגר בחדר ולהתבונן מי היה הסבא של כל אחד ואחד, שלא היה מונח בהבלי העולם אלא כל חיותו היו ענייני התורה והמצוות.

הרב חיים שלום דייטש, ראש כולל "צמח צדק" בירושלים, נשא דברים על יום ההולדת ה-150 של כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע ועל משמעותם של "150 שנות אור" בחיי צדיק. הרב דייטש ציטט מדברים שכתב אדמו"ר הרש"ב נ"ע שכאשר החושך מתעצם יותר דווקא אז צריכים להאיר עוד יותר, ואת הדברים פועלים על ידי לימוד חסידות דבר שגורם להתעוררות פנימיות הלב. הרב דייטש ציין כי המילים בחסידות "וכשיתבונן המשכיל", חשבו חסידים לפעמים כי הם "שוכרים" מישהו, שהוא יתבונן עבורם, אך למעשה, כמובן שהדבר אינו נכון, ורבותינו נשאינו דורשים עבודה פנימית מכל אחד מאיתנו.

ההשפעה הרוחנית המשפיעה על כל השנה

רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי הוזמן לשאת דברים על התפקיד והשליחות של חסידים בימינו. הוא התעכב בדבריו על שאלת הגשמים רק בז' מרחשוון, ועל כך שכאשר יהודי היה בבית המקדש הוא ביקש לקבל רק קדושה ורוחניות, ולא חשש שהגשם יפריע לו,אבל כאשר יהודי חוזר מבית המקדש אז הוא צריך להתחיל להתמודד עם טרדות פרנסה, ולדאוג מהגשם. 

"לכן חכמים דחו את שאלת הגשמים 15 יום (מאחרון של חג ועד ז' במר חשוון), בהם עדיין הוא יהודי "חי" את הקדושה והרוחניות מבית המקדש, בהם לא יצטרך לחשוב על כל עניני העולם", אמר הרב אשכנזי, שהמשיך והזכיר את ההשפעה הרוחנית עימה חוזר כל חסיד מהשהות אצל הרבי, ושעימה הוא צריך לחיות כל ימות השנה, ולהשפיע בכך על כל סביבתו.

ללמוד מהשלוחים מהי הכנסת אורחים

הרב שמעון אליטוב, רבה של המועצה האזורית מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, נשא דברים על חשיבות הכנסת אורחים הנלמדת מפרשתנו. "כמי שמבקר בקהילות יהודיות רבות בעולם, אני רואה את עבודתם של השלוחים שמקריבים מחייהם הפרטיים למען הזולת", אמר הרב אליטוב שקרא לכלל אנ"ש לאמץ גישה דומה של אהבת ישראל לכל יהודי, תוך התעניינות בחייהם הגשמיים, והצעת עזרה וסיוע. הוא הזכיר כיצד בימי בחרותו בישיבה, דאג לו כמו אבא הרב פנחס אלטהויז ע"ה. הרב אליטוב שיתף את הקהל במכתבים מרגשים שקיבל ברבות השנים מהרבי, ועל דאגתו של הרבי מדוע הוא הפסיק לשלוח אליו מכתבים.

איש הישוב היהודי בחברון, הרב הלל הורביץ, מסר פרישת שלום מעיר האבות חברון, וסיפר על פועלם של השלוחים בעיר. הוא סיפר כיצד בכל פעם שהוא נמצא בניו יורק הוא מקפיד לפקוד את ציונו של הרבי, וב"ה, שהוא רואה ברכה בשליחויות שלו בארה"ב, לאחר הביקורים באוהל. הוא עורר את הקהל בעניני שלמות הארץ, והסכנות שכל נסיגה מארץ ישראל מסכנת את כל העם היושב בציון, כפי שהרבי התריע שנים רבות.

שלוחים חדשים ריתקו את הקהל

כמיטב המסורת, הוזמנו לשאת דברים שלושה שלוחים חדשים הפועלים ברחבי הארץ. הרב חיים זילבר, מנהל בית חב"ד בשכונת מרום כנען בצפת, סיפר על פעילותו בשליחות בשכונה, ועל ההחלטה לצאת לשליחות. הוא סיפר סיפורי השגחה פרטית מהרבי להם הוא נחשף במהלך שליחותו, וקרא לאברכים צעירים לפנות למרכז צעירי אגודת חב"ד ולחפש מקומות חדשים ליציאה לשליחות.
 
הרב חיים הבר, שליח תורה בבית חב"ד המרכזי בבאר שבע, סיפר על המיזם "בסוד הפרשה" המעניק כלים מקצועיים למאות מרצים ברחבי הארץ, וציין כל אחד יכול היום באמצעות שיעורי "בסוד הפרשה", למסור שיעורים בכל מקום. הוא סיפר גם סיפורי השגחה פרטית מחיי השליחות המלווים אותו בכל צעד בעבודתו בשליחות.

אחרון הנואמים לערב היה הרב ישראל גולדברג, שיצא השנה לשליחות בשכונת רחביה בירושלים. הוא סיפר כיצד כאשר תלה בפתח ביתו שלט "בית חב"ד", העירו לו כמה ידידים על כך, אך כעבור מספר ימים דפקו בפתח ביתו מספר שכנים צעירים, וביקשו לייסד שיעור בתניא... עוד סיפר כי הוא מרבה לפקוד מידי שבת בתי כנסת רבים בשכונה, ובכך הוא מגדיל את חוג המקורבים והידידים של בית חב"ד.

הקהל היה מרותק לדברי השלוחים הצעירים, המוכיחים את כוחו של המשלח והמבטאים את עוצמת ההתמסרות של הדור הצעיר לאתגר השליחות של הרבי.

הקהל יצא מהכינוס בתחושת אחדות ובהחלטה נחושה להגשים את השליחות העיקרית שהטיל עלינו הרבי - להכין את העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.