מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשע״ו 09.10.2015

הכינוס העוצמתי שחתם את תשרי ● סיקור מקיף, גלריית ענק

רשמים עזים נחרתו בלבו של כל אחד מאלפי המשתתפים בכינוס הקהל ו'צאתכם לשלום' שקיים 'ועד תלמידי התמימים העולמי' בחצרות קדשנו ● העוצמות האדירות, הנאומים המעוררים והרגעים הבלתי נשכחים חברו ל'הקהל' ענק שהשפעתו לא במהרה תימחה, והכוחות שנשאבו ממנו יהיו ניכרים במהלך השנה כולה  הכינוס שחתם את תשרי   צאתכם לשלום: סיקור מקיף ובלעדי ב-COL● הרב קוטלרסקי חשף: רגע נדיר ב'יחידות' של בגין. צפואל תחמיצו: נאומו המדובר של ה'חוזר' - לצפייה ● עברית ● כרטיס טיסה, דולר מהרבי, עשרות סטים: כך נחתם המבצע הגדול המראות מרעידי הנימים ומשובבי הנפש / בנימין ליפקין בטור מיוחדעוצמה חב"דית: אלפי אורחים בכינוס 'צאתכם לשלום'. תיעוד ראשון לאחר הכינוס העוצמתי: התוועדות ה'ועד' בזאל הגדול ב-770. צפו
הכינוס העוצמתי שחתם את תשרי ● סיקור מקיף, גלריית ענק
(צילומים: ישראל בליזובסקי)
רשמים עזים נחרתו בלבו של כל אחד מאלפי המשתתפים בכינוס הקהל ומעמד 'צאתכם לשלום' שקיים 'ועד תלמידי התמימים העולמי' אמש בחצרות קדשנו. העוצמות האדירות, הנאומים המעוררים והרגעים הבלתי נשכחים חברו ל'הקהל' ענק שהשפעתו לא במהרה תימחה, והכוחות שנשאבו ממנו יהיו ניכרים במהלך השנה כולה.

את הכינוס פתח המנחה המוכשר הת' שמואל מישולובין, בדברים על הקושי בפרידה הגשמית מהרבי אחר חודש שלם של הסתופפות בחצרות קדשנו, הזכות הגדולה להכנס לאהל הק' ל'יחידות' ולחדרו הק' של הרבי וללמוד ב770, כשלאחר מכן הוזמן הרב שמואל רייניץ, מנהל ישיבת 'אהלי תמימים' בכפר חב"ד, לקרוא את פרקו של הרבי.

על המסך נצפים קטעי וידאו מיוחדים של הרבי באדיבות חברת jem, מ'יחידות כללית' לאורחים לקראת נסיעתם בסוף חודש תשרי, בה דיבר הרבי על הקושי שבפרידה, ועל כך שגם לקב"ה קשה להפרד מעמו בסוף חודש תשרי לאחר שהייתם בבית המקדש - ועם זאת הוא מתנחם בכך שכל אחד יחזור למקומו ויבצע שם את שליחותו - ובכך ימלא את תכלית הכוונה. ברקע נראים מראות מרגעים שונים מחודש תשרי במחיצת הרבי.

לחקוק רגע אחד

לאחר מכן מוזמן הרב יוסף חיים קנטור, השליח הראשי לתאילנד, שמעורר על כך שעל-כל-אחד-ואחד 'לראות' את הרבי, ולחקוק את הרגע המיוחד במהלך החודש עם הרבי, אתו ניתן לחיות לאורך כל השנה. הרב קנטור עורר את האורחים על קבלת החלטה פרקטית אותה יקחו משהותם בחודש המרומם במחיצת הרבי. עם תום נאומו, פורץ הקהל בשירה אדירה של 'שלוחי אדוננו'.

לאחריו מוזמן הרב דוד מאיר דרוקמן, רב העיר קרית מוצקין, הזועק על כך שאף שלא עזב הרועה את צאן מרעיתו, אנו זקוקים לראות את הרבי כאן למטה, להתחנן ולבקש מהקב"ה שישלח לנו את משיח צדקנו תיכף ומיד ממש. הרב דרוקמן עורר את האורחים ללמוד מדי ערב מאגרות קדשו של הרבי.

הס מושלך באולם בשעה שהרב משה קוטלרסקי, סיו"ר המרכז לענייני חינוך מתחיל בנאומו המרתק. בפאתוס השמור רק לנאומיו מלאי הרגש של הרב קוטלרסקי הוא מעורר את הקהל על לימוד השפה של הרבי - שפת האידיש, בכדי שיוכלו ללמוד ולשמוע את שיחותיו הק'. הרב קוטלרסקי מתאר את מסירותם של השלוחים לאורך כל שעות היממה למען הרבי, ושכן גם תלמידי התמימים - שעליהם למלא את עשרים וארבע שעות היממה בעיסוק ושריה בתורתו הק' של הרבי ובקיום הוראותיו הק'. הרב קוטלרסקי מזכיר בדבריו קטע מיומן שפורסם בקובץ שהוציא 'ועד תלמידי התמימים העולמי' לקראת שמיני עצרת, בו תואר כיצד בשמחת תורה הורה הרבי בראשית לתלמידי התמימים לומר 'לחיים', משום שהם החלוצים בצבאו של הרבי.

ה'חוזר': הצעה פרקטית ל'הקהל'

לאחר הגשת המנה העיקרית, מוזמן שליח הרבי לניו-לונדון, קונטיקט, הרב אברהם שטרנברג, המעורר את הקהל בדברים ארוכים ומסיים בקול נשנק בייחול: "ונזכה זעהן זיך מיטן רבי'ן דא למטה אין א גוף ולמטה מעשרה טפחים, והוא יגאלנו!"

קטעי וידאו נוספים, ממראות חודש תשרי במחיצת הרבי מופיעים על המסך, ואלפי הנוכחים צופים בכל כוח ריכוזם וחוקקים את הרגעים, ולאחר מכן מוזמן ה'חוזר' והמשפיע הראשי, הרב יואל כהן, שבנאום נדיר מתאר בפני הקהל את שמחת תורה במחיצת הרבי, ומעורר על כך שהרבי רואה כל אחד ואחד, גם היום, והפעולה הנפעלת מזה. ה'חוזר' מסיים את נאומו בהצעה פרקטית לשנת הקהל: בכל ישיבה יתקהלו התלמידים בלימוד עניין אחיד מתורתו של הרבי, בצורה מסודרת עם שיעורים וכו'.

צ'אצ'קעס ניגן ורומם

חשמל הורגש באויר האולם רחב המימדים בשעה שנכנס אליו החזן ר' צבי הירש צ'אצ'קעס, שזכה לנגן במעמדי 'כוס של ברכה' במחיצת הרבי, כאשר הרבי מעודדו בעוז בעידודים יוצאי דופן. צ'אצ'קעס אך החל לנגן וריקוד אדיר ועוצמתי פרץ בכל רחבי האולם הענק, כאשר הקהל המשולהב מנגן עמו בעוז את הניגונים אותם זכה לנגן בפני הרבי.

הקהל חפץ להמשיך ולרקוד בריקוד אדיר ואינסופי, אך הזמן דוחק וכולם מתיישבים במקומותיהם לשמוע את ה'טאפארו דא פלאחו' - הדברים המעשיים אותם יש לקחת עמנו מהנסיעה אל הרבי, מפי הרב מנחם מענדל קנלסקי, משפיע ישי"ק תות"ל קרית גת. הרב קנלסקי מאריך בנאום חוצב להבות על החובה לכתוב לרבי, ושמי שרוצה להתקשר לרבי עליו פשוט להתקשר - למספר הפקס באהל הק', ולכתוב באופן סדיר לרבי. הרב קנלסקי דיבר גם על 'הקהל', ועל כך שב'שלשלת היחס' ב'היום יום' פתחו הכותבים את שנת תשמ"א ביסוד צבאות השם, כאשר הרבי הוסיף בכתב יד קדשו: "מעורר שהשנה שנת הקהל" וכו'. הרב קנלסקי מצטט גם ממכתבו הכללי של הרבי מוא"ו תשרי תשמ"ח בו הרבי כותב: "יהי רצון שכאו"א כולל ילדים קטנים, ינצלו את האפשרויות והכחות הבלתי רגילים ששנה זו, שנת הקהל, מביאה אתה בכל העניינים".

במהלך דבריו, נכנסים לאולם התומכים היקרים שהודות לסיועם ולבם הרחב התאפשר מערך האירוח רחב ההיקף של האלפים, והרב קנלסקי מודה להם במילים חמות.

בסיום הכינוס נערכו הגרלות הענק - על דולר שהתקבל מידו הקדושה של הרבי, כרטיס טיסה וסטים של ספרים - בין מצטייני סדרי הלימוד במהלך החודש, כאשר שירת "טייערע ברידער" אדירה תוך ריקוד סוער ובלתי פוסק חותמת את האירוע, ממנו יוצאים הכול ברגשות מרוממים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.