מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשע״ב 03.10.2011

ה'חוזר': "לקחת את הרבי איתנו לכל מקום" ● סיקור מלא, גלריה

1,500 'תמימים' השתתפו בכינוס "ברוכים הבאים" לחצרות קודשינו ● ה'חוזר' הראשי הרב יואל כהן: "עלינו לקחת איתנו את הנשיא, ניצוצו של יעקב אבינו, לכל אשר נלך" ● הרב שלום פלטיאל: "המשימה - להפוך ל'כלי' להתקשרות של הרבי אלינו; כך נתקשר אנו אליו" ● באירוע הוקרן וידאו מהרבי בפרסום ראשון לסיקור מלא וגלריה
ה'חוזר':
(צילומים: יוסי פרסיה, COL)
דקות ספורות לפני השעה שמונה בערב כבר הומה אולם רוזה שבקמפוס המפואר של "בית רבקה" מפה לפה. מאות רבות של תמימים ישובים במקומותיהם, ממתינים לתחילתה של התכנית. בשעה הייעודה, כבים האורות, ועל המרקע עולה הוידאו מחודש תשרי תשנ"ב. זהו חלקו השני של סרט נדיר שהוסרט לפני עשרים שנה בדיוק ומוקרן לתמימים האורחים בפרסום ראשון.

עם סיומו של הוידאו, פותח המנחה, הת' בנימין וילהלם את הכינוס בדברים יוצאים מן הלב. השמחה הגדולה בלבבות, על הזכות שזכינו לשהות במחיצתו של הרבי, מגבירה את הזעקה: רצוננו לראות את מלכנו!

לדוכן הנואמים מוזמן הרב החסיד שלום פלטיאל, משלוחי הרבי ללונג איילנד. הרב פלטיאל סוחף את הקהל בסיפוריו המרתקים. בהזדמנות מסיימת, מתלהב הרב פלטיאל, גילה הרבי לבחור ביחידות שההתקשרות מגיע מכיוונו של הרבי. תפקידו של החסיד הוא ליצור את הכלי, להיות ראוי להיות קשור לרבי. הכלי הוא, כפי שהורה הרבי, לקיים את הוראותיו וללמוד את תורתו הקדושה.

הנואם הבא הוא ה'חוזר' של הרבי, הרב יואל כהן, שמרחיב בדיבורו אודות החשיבות לזכור תמיד שאנו פועלים בשליחותו של הרבי. "נשיא" הם ראשית תיבות של "ניצוצו של יעקב אבינו". כאשר בחור צועד למבצעים, להשפיע על יהודי להוסיף בתורה ומצוות, עליו לחקוק היטב במוחו ובליבו את העובדה שהוא שליח "כמותו דהמשלח" ממש. כך יחדור בכל מקום ניצוצו של יעקב, עדי ביאת משיח במהרה בימינו.

התזמורת פוצחת בניגון חסידי, וההתוועדות החסידית נמשכת מתוך אחוות רעים אמיתית. למעלה מאלף ומאתיים תמימים גודשים את האולם, ואל השולחן מוזרמים מיטב המאכלים. צוות "אגף הכנסת אורחים" שע"י ועד התמימים לא שוכח את העובדה שמדובר ביום צום, והשפע הרב ניכר בשולחנות.

אל בימת הכבוד מצטרף כעת הנגיד החסידי הרב יוסי פופאק, שתומך ומסייע רבות לפעילות 'ועד התמימים' בחודש תשרי ובמהלך השנה כולה, ורבות מהפעילויות נזקפות לזכותו. על יד שולחן הרבנים יושבים גם הרב מיכאל אהרון זליגסון, חבר מערכת "אוצר החסידים", הרב עזריאל חייקין, רבה של אוקראינה, הרב ישראל פרידמן, ראש ישיבת "אוהלי תורה" ועוד.

פופאק נושא דברים חמים לתלמידי התמימים. אתם נותנים לכלל אנ"ש את הכח להמשיך ולהיות קשורים אל הרבי בעת שכזו. המשיכו בשקידתכם העצומה על לימוד הנגלה והחסידות. אתם מודים לי, אך באמת אני צריך להודות לכם, לכל אחד ואחד מכם. עצם ההסתכלות על הנהגתכם המופלאה נותנת השראה מיוחדת...
מחיאות הכפיים הסוערות ביטאו את הכרת הטוב של הבחורים כלפי הרב פופאק, שניכר שדבריו יצאו מן הלב.

את הערב חתם הרב יוסף-יצחק סגל, משפיע ישיבת תות"ל מגדל העמק, שהביא את דבר הנהלות הישיבות באה"ק. בפתח דבריו הזכיר הרב סגל את העובדה שפעילות הועד לאורך החודש, ובמהלך השנה כולה מתנהלת בשיתוף פעולה מלא עם הנהלות הישיבות כולן.

גם בימינו קיים "עומדין צפופין ומשתחוין רווחים", אומר הרב סגל לתלמידי התמימים. עלינו "לעמוד צפופים", לפעול בעצמנו ביטול מוחלט אל הרבי. רק כך נזכה ל"משתחוין רווחים", בגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש.

עם סיום הכינוס, לאחר ברכת המזון, מתנגן ניגון חסידי ברקע, והקהל כולו פורץ בריקוד של שמחה. אשרינו, אשרינו שאנו בניו של הרבי. אשרינו שזכינו להגיע אל הרבי ולשהות במחיצתו. אשרינו שנזכה לביאת משיח, ולא עיכבן אפילו כהרף עין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.