מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ה 27.11.2014

ההתנגדות לחוק הלאום: גב' צ. שפיצר הפעם צודקת!

גב' שפיצר, אנו מבינים לליבך, לפחדים שתקפו אותך. בהחלט יש לך בסיס אמיתי ממה לחשוש. את אשר יגורת מפניו – בא לך. זה אולי לא הרצוי לטעמך, אבל זה המצוי. מצטערים, סורי ● הרב דוד-מאיר דרוקמן בטור נוקב במיוחד  התנגדות לחוק הלאום
ההתנגדות לחוק הלאום: גב' צ. שפיצר הפעם צודקת!
צילום: לוי ישראלי, באדיבות 'כפר חב"ד'
הרב דוד מאיר דרוקמן

אינכם יודעים מסתמא מי זאת "גב' צ.שפיצר". אז לא נלאה אתכם. הכוונה לגב' ציפורה (לא, לא זו מגן ציפורה, אלא), זו המתכניא 'ציפי לבני'. 'לבני' זהו שם נעוריה.

ובשורות הבאות, אינני מתכוון בדווקא אל הגברת הזו באופן אישי, אלא כאל דמות ייצוגית לנשים הנאורות שאינן משנות שם משפחתן לאחר נישואין. ונימוקן עימן; מי יודע עד מתי תחזיק מעמד הקואליציה הפרטית שלהם, ואי אפשר הרי כל פעם לגשת למשרד הפנים ולשנות את שם המשפחה. כהאי שמאלניות הנושאות שובל של שמות משפחה "על שם המאורע", ורבים הם וקשה לפורטם. וכהאי עובדא דבדידי הווה, שסידרתי חופה וקידושין לזוג כזה מן הנאורים, ובתום 'טקס החופה' ניגש אלי חתן דנן והודה לי נרגשות ואף החמיא לי; "כמה יפה עשית את החופה, היית 10", והוסיף בנשימה אחת ובמתק שפתיו; "בחופה הבאה, גם אזמין אותך כב' הרב".

ולאחר שיצאנו ידי חובת ליצנותא דע"ז בהידור, הגיע העת סוף כל סוף להיות רציניים.

אבל, לפני כן, אתאפק ואחריש לא אוכל, וחרף העובדה, שמצויים אנו סמוך ונראה לחנוכה, מידי דעסקינן בגב' שפיצר הנ"ל אני בהכרח נזכר ב'שבת הגדול' שלפני פסח. ולא בגלל שאני מתחיל להכין את דרשת שבת הגדול כבר מעתה, אלא ראיתי מעשה ונזכרתי הלכה; הרי ידועה הקושיא, מדוע נקראת השבת הנ"ל 'שבת הגדול' ולא 'שבת הגדולה' כפי שמתבקש מבחינה דקדוקית? והתירוץ העיקרי בזה, כידוע, הוא, שה"גדול" לא ניסוב על השבת אלא על הנס, הלא הוא הנס הגדול שהתרחש ("למכה מצרים בבכוריהם") בשבת שלפני יציאת מצרים.

והוא הדין בנידון דידן, הגברת הנ"ל מן הראוי לתאר אותה לא בשם "אשה גדולה" (על משקל הפסוק "ושם אשה גדולה"), אלא הולם יותר שתכונה בתואר הכבוד, 'אשה- גדול', והוא על שם 'הפה הגדול'.

* * * * *

ובכן, 'הפה הגדול' הלזה כל כולו אומר ומביע זעזוע ושאט נפש על הכוונה לחוקק ב'חוק הלאום' שהציעו אנשי הימין, שהמדינה היא קודם כל יהודית, ורק אח"כ דמוקרטית.
וזה לשונו הזהב של הפה הגדול: "הצעת חוק קיצונית מנוגדת למגילת העצמאות, שפוגעת בדמוקרטיה ושתהפוך אוכלוסייה בישראל למדינת הלכה - לא יקום ולא יהיה".

עמדתו של יאיר לפיד ("מע"מ אפס") בנדון ברורה, ברם, באופן בלתי צפוי קיבלה מרת שפיצר חיזוק ממי שנחשב אך לא מכבר כשחקן ימני של הנבחרת, הוא ניהו כבוד נשיא מדינתנו הז'בוטינסקינאי מר ריבלין. גם הוא הוסיף שמן למדורה בהתנגדותו לחוק המוצע נישט שייך, גדול - גדול. 'גזירה שווה' בין פה גדול לשכל גדול.

לא רק ריבלין, גם הוריה של גב' שפיצר מר איתן לבני ורעייתו ע"ה היו מתלמידי זאב ז'בוטינסקי. ככה זה שיסוד האידיאולוגיה איננו מיוסד על טהרת התורה הקדושה.

* * * * *

ברם, עם כל זאת, האמת חייבת להיאמר. הגב' שפיצר ו'כבוד הנשיא' כמו כב' יאיר לפיד ממע"ם אפס - צודקים בטיעוניהם.

על מה תלונתם? שהחוק המוצע המגביר את היהדות על הדמוקרטיה, עומד בסתירה גמורה לרוח 'מגילת העצמאות', לכוונת מייסדי המדינה?

בינינו (אף אחד הרי לא שומע) – הם צודקים!

עם יד על הלב, האם לא הייתה כוונת מייסדי המדינה להתנתק מתורת ישראל ומאלוקי ישראל? בוודאי! ודי אם נזכיר את העובדה, שבמפגיע הם התנגדו להזכרת שם שמים, בצורה כלשהי, במגילת העצמאות. גם ב'המנון הלאומי' שמחברו, אגב, היה נשוי לגויה, אין איזכור לבורא עולם.

וכה הצהיר 'חוזה המדינה' תיאודור הרצל; "אנו מכבדים את הרבנים, אבל נדאג לכך שמקומם יהיה בבתי הכנסת, כמו שמקומו של הצבא בקסרקטינים". כל מילה נוספת מיותרת.

איברא, היה שם בהכרזת המדינה ביום ה' אייר תש"ח במוזיאון תל אביב גם נציג 'המזרחי' שבירך 'שהחיינו'. אבל זה דרכם מימים ימימה לשמש כעלה תאנה של קדושה, כטיח האמור לטשטש את כל הסדקים ולכסות כל הבולענים שנוצרים ועוד ייווצרו, כתוצאה ישירה של הקמת בנין ללא יסודות מוצקים של תורה.

* * * *

כמה אופייני, ושמתי לב לכך רק בחזרתי לארץ הקודש מחו"ל אך לא מכבר, ולפלא, שלא נשמעה עד כה מחאה רבתי על כך:

ממש בפתח הכניסה של טרמינל נתב"ג, במסלול החוזרים מחו"ל, מעל השער הגדול, מתנוססת יצירת ענק אומנותית עם מוטיבים ואיקונין הקשורים ב'אותו האיש' יש"ו נצרת. שומו שמים על זאת. ואין פוצה פה ומצפצף.

כך זה בפתח הכניסה, ובקצב הזה חוששני שלא ירחק היום, ומעל שער היציאה של נתב"ג תיתלה כרזה: "היהודי האחרון שעוזב את המדינה – מתבקש לא לשכוח לכבות את האור"..

בן גוריון בשעתו הקים במסגרת ההסתדרות את 'המחלקה לסיפוק צרכי דת', כדי שלעולים החדשים הזקנים יהיו סידורים, חומשים, ספסלים בבתי הכנסת, וכפרעה במצרים נרתע מהרעיון של משה רבינו אשר דרש שלא רק "בזקנינו", אלא גם "..בנערינו, בבנינו ובבנותינו נלך" לעבוד את ה'.

תכנית מייסדי המדינה הייתה שהזקנים ילכו לעולמם במשך הזמן, ואילו לצעירים נעניק חינוך מחדש. חינוך סטייל יפי הבלורית ותכולי העיניים.

העומדים בראש המערכת תכננו שקשרי הדור הצעיר של עדת תימן עם מורשתם יהיה פולקלוריסטי בלבד. להקת הריקוד התימנית 'עינבל', שירי הערגה לאלוקות של הקדוש רבי שלום שבזי יקבלו משמעות עכשווית וייצרית מתבהמת. עפ"ל.

* * * * *

כך, צפורה שפיצר וכמוה בן בית מדרשה נשיא המדינה – צודקים, לאמור, העמדת היהדות כקודמת לדמוקרטיה זו בגידה מאין כמוהו בכוונת מייסדי המדינה! מה שנכון נכון.

והאמת אהובה מהכל - הנ"ל צודקים לא רק בזה, אלא בעוד עניין. ובהקדים:
מעשה באישה לא דתית, אשר למורת רוחה, בנה חזר בתשובה, ועוד נהיה חבדני'ק. ניסתה 'האומללה' הזאת לקבל סיוע מהרב המקומי, בתקווה שזה האחרון יעזור לה להחזיר את הבן ל'שפיות'.

"כב' הרב, הבן שלי יצא מדעתו, והוא לא גומר להאמין שמשיח עוד מעט יבוא".
"מה רע?", תמה הרב, "גם אני מסיים כל דרשה שלי באיחול שנזכה לראות בביאת גואל צדק".

"לא" כבוד הרב" מגיבה האישה, "אבל הבן שלי מתכוון ברצינות...".

חששה של גב' שפיצר מוצדק: הגברת היהדות על הדמוקרטיה, תגרום לכך, שעוד מעט תהיה כאן מדינה דתית. אכן, יהיו כאלה שבשיא הרצינות והכנות יאמצו לתודעתם שהחלק היהודי של המדינה קודם להיבט הדמוקרטי;

וברשותכם, שוב ציטוט 'מפורש יוצא' מהפה הגדול: "בצד השני יש חזון של סוג של מדינת הלכה, שנשים יושבות בה בחלק האחורי של האוטובוס או בכלל לא, מדינה שרק חלק עובדים בה, חלק מתגייסים בה, חלק משלמים מסים ויש בה רב ולא שופטים. לא על המדינה הזו חלמו ההורים שלי וגם אני לא חולמת על מדינה זו."

בינינו, האם היא לא צודקת? היא ועוד איך צודקת! יש יסוד חזק ובריא לפחדיה.

אינני יודע כמה ילדים יש לגברת הנ"ל – אבל יורשה לי להמר, שאין לה יותר מ- 2 ילדים. זה אגב הממוצע, במקרה הטוב, במשפחות זן צפון תל אביב. מה מתרחש, בלעה"ר ובן פורת יוסף, במחוזותינו ב"ה, זה ידוע. לא צריך להיות חתן פרס נובל ל'תורת המשחקים', כדי להבין שה'יש עתיד' האמיתי לא נמצא במחוזותיה של מפלגת "יש עתיד" וגרורותיה בסיעת ציפי לבני ומרצ.

מספרים על חולה אנוש ל"ע ול"ע, שהרופא ייעץ לו כמפלט אחרון לעשות 'אמבטיות בוץ'. "למה דווקא 'אמבטיות בוץ'" שאל הפציינט. הרופא: "שמע נא, חביבי, מצבך סופני, ולכן כדאי שתתחיל להתרגל לבוץ שבקרקעית בית החיים".

גב' לבני כדאי לך להתרגל ל'בוץ': יש, "יש עתיד" לשכנייך, מכרייך, וגם מעריצייך משיינקין; תתחילי להתרגל ל'בוץ' העתידי - התאזרי אומץ ומאמץ, להסתגל למראה החדש, להכיר אותם בהופעתם החדשה: מכוסי ראש – הן הגברים והן הנשים, חבר'ה מהברנז'ה שלך פתאום מתחילים לנסוע לקברי צדיקים וכו' וכו'. יותר ויותר סלבס משתנים ומעצבים צורה פנימית והופעה חיצונית חדשה..

אין מה לומר, הפעם את צודקת, יש לך ממה לחשוש.

נעבאך, לא הולך לכם; תכננתם שלאור חוקי הגיוס החדשים, תצליחו לגייס בכל שנתון למעלה מאלף חרדים, מה קיבלתם בתמורה? אך כמה מאות, וגם אלה, ברובם, 'חרדים' - אך במושגים הקלושים שלכם.

* * * * *

גב' שפיצר, אנו מבינים לליבך, לפחדים שתקפו אותך. בהחלט יש לך בסיס אמיתי ממה לחשוש.

את אשר יגורת מפניו – בא לך. זה אולי לא הרצוי לטעמך, אבל זה המצוי. מצטערים, סורי.

מה נוכל לייעץ לך בסיטואציה הזו?

נציע לך את ה'עצת סבתא' האולטימטיבית שקיבלתי, כמו רבים, מילדותי: "האסט מורא – ליין ק"ש" – תרגום: יש לך פחד? תקרא קריאת שמע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.