מערכת COL | יום כ"ח אב ה׳תשע״א 28.08.2011

ההוריקן מכה בארה"ב: 10 הרוגים, 2 מיליון ללא חשמל ● תמונות

החלו נזקי סופת ההוריקן איירין בחוף המזרחי של ארצות-הברית ● 11 בני-אדם נהרגו עד כה ● 2 מיליון בני-אדם נותרו ללא חשמל ● 2.5 מיליון פונו מבתיהם עד כה ● קרוב ל-10,000 טיסות בוטלו לניו-יורק וממנה ● חתנים תקועים בקראון-הייטס והתקווה שיספיקו לישראל טרם מועד חתונתם ● הרכבת התחתית והאטובוסים - הושבתו כליל ● החשש הגדול ממה שעלול לקרות הבוקר - הצפה אפשרית של נהר איסט, המפריד בין הרבעים קווינס וברוקלין, לבין מנהטן וברונקס כל העדכונים ותיעוד ראשון 
ההוריקן מכה בארה
כולם נמלטו. למעלה: כביש סואן בניו-יורק - רק עם מוניות ● צילומים: אורי פדלון, www.hnn.co.il
מאת כתב COL

החלו נזקי סופת ההוריקן איירין בחוף המזרחי של ארצות-הברית. כלי-התקשורת מדווחים כי קרוב למיליון בתין בווירג'יניה ובקרוליינה הצפונית נותרו ללא חשמל, לאחר שהסופה הכתה במדינותיהם. 

עדכונים אחרונים מנזקי הסופה:

● 11 בני-אדם ובהם ילד נהרגו, מאות נפגעו ופונו לקבלת טיפול מיידי בבתי-הרפואה. ארגוני 'הצלה' החרדיים פתחו מוקדי חירום מיוחדים. 

● בחלק מהמדינות הושבת מוקד החירום של הרשויות בעקבות העומס.

● קרוב לשני מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל לאחר קריסת מערכות כתוצאה מהסופה. חברת החשמל מזהירה כי מספר המנותקים עשוי לעלות.

● הרשויות הודיעו לתושבים: תתכוננו לימים ארוכים ללא חשמל.

● 2.5 מיליון בני-אדם פונו מבתיהם ביממה האחרונה, למעלה מ-400 אלף מתוכם בניו-יורק עצמה. באזורים שונים בחוף המזרחי נמדדו גשמים בכבישים בגובה של 22-40 סנטימטרים.

● הרשויות הודיעו כי רוחות הסופה, הוריקן בדרגה 1, מגיעות למהירות של כ-137 קמ"ש. היא תישאר בעוצמה זו, גם בזמן שתתקדם לעבר ניו אינגלנד.

 קרוב ל-10,000 טיסות לניו-יורק וממנה בוטלו. כל הטיסות מישראל לחוף המזרחי בוטלו, כולל אל-על וחברות התעופה הזרות.

● התחבורה הציבורית בניו יורק מושבתת - אין אוטובוסים ואין רכבת תחתית. "אנחנו חזקים. נצליח לעבור את הסופה הזאת", אמר ראש העירייה מייקל בלומברג במסיבת עיתונאים מיוחדת. בלומברג קרא לתושבים להישאר בתוך בתיהם. "החשש הגדול הוא ממה שעלול לקרות הבוקר - הצפה אפשרית של נהר איסט, המפריד בין הרבעים קווינס וברוקלין, לבין מנהטן וברונקס".

● מספר חתנים מישראל, שאמורים להתחתן בימים הקרובים, נתקעו בבית-חיינו - 770 בקראון-הייטס. עדיין לא ברור האם יצליחו להגיע לישראל.

 נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הכריז על ההוריקן פורטו ריקו כ"אזור מוכה אסון". מטרת ההכרזה היא לאפשר העברת תקציבים פדרליים לשיקום האזור. הצבא האמריקני בכוננות של 6,500 חיילים לסיוע בכל עת, כשיידרש.

● כור גרעיני שנמצא בנתיב הסופה הוריד את כמות החשמל שהוא מספק מחשש לפגיעה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.