מערכת COL | יום כ"ה סיון ה׳תשע״ד 23.06.2014

האם אישה חייבת לעשות עבודות בית? ● צפו בוידאו

האם אישה חייבת לעשות עבודות בית? האם אישה יכולה לתבוע מבעלה שישכור לה עוזרת? האם הבעל יכול לדרוש מאשתו לצאת לעבוד? מי קובע בבית על מה ילכו הוצאות הבית? האם הכסף שאישה מרוויחה שייך לה או לבעלה? אישה שלוותה כסף או עשתה תאונה והזיקה, האם הבעל מחויב לשלם את חובה? האם הבעל חייב לקנות לאשתו בגדים, תכשיטים, ובאיזה סכום, וכל כמה זמן? ● על התשובות השיב בפרטות הרב בנימין קופרמן דיין בבית דין רבני חב"ד, במסגרת שיעור בכפר-חב"ד המאורגן על-ידי 'כולל ערב קביעות עיתים'  עבודות בית של אישה 
האם אישה חייבת לעשות עבודות בית? ● צפו בוידאו
צילום וידאו: שניאור שיף
לפני מספר שבועות נערך השיעור השבועי, בבית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים בכפר חב"ד, המאורגן על ידי "כולל ערב קביעות עיתים". השיעור נמסר על ידי הרב בנימין קופרמן רב בבתי כנסת ברמת גן, ודיין בבית דין רבני חב"ד ועסק בנושא: "דיני ממונות בין איש לאשתו" – מה הם חיובי הבעל לאישה ומה חיובי האישה לבעל.

בשיעור נדונו השאלות הבאות: האם אישה חייבת לעשות עבודות בית ● האם אישה יכולה לתבוע מבעלה שישכור לה עוזרת ● האם הבעל יכול לדרוש מאשתו לצאת לעבוד ● מי קובע בבית על מה ילכו הוצאות הבית ● האם הכסף שאישה מרוויחה שייך לה או לבעלה ● אישה שלוותה כסף או עשתה תאונה והזיקה, האם הבעל מחויב לשלם את חובה ● האם הבעל חייב לקנות לאשתו בגדים, תכשיטים, ובאיזה סכום, וכל כמה זמן ●האם מותר לקחת כסף לצדקה מהאישה בלא לקבל רשות מהבעל. וכן לקבל מתנה מאישה? ועוד ענייניים מרתקים.

הרב קופרמן הסביר בטוב וטעם את יסודות ההלכה ואת הדינים, הביא דוגמאות מעשיות מחיי היום יום, ותיאר בבהירות איך צריך לנהוג בכל מקרה. הקהל היה מרותק במשך השיעור, ויצא בהתפעלות רבה. משתתפים רבים המשיכו לשאול את הרב שאלות גם אחרי סיום השיעור, ולא נתנו לרב לעזוב את המקום במשך דקות ארוכות.

השיעור במסגרת 'כולל ערב קביעות עיתים' המקיים מידי יום ראשון בערב "בבית נחום יצחק" סדרת שיעורים במגוון נושאים מפי טובי הרבנים, ובימי שלישי קביעות עיתים בחברותות שבו משתתפים עשרות רבות מתושבי הכפר ואנ"ש מהסביבה. צפו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.