מערכת COL | יום כ"ט אלול ה׳תשע״ד 24.09.2014

האירועים המסעירים של השנה: מה קרה מאז? ● פרק ראשון

לא מעט אירועים מסעירים התרחשו בשנה האחרונה, בחלקם התרחשו התפתחויות מעניינות שנעלמו מהרדאר התקשורתי. במסגרת מגזין COL החגיגי לראש השנה, שבנו אל גיבורי הסיפורים בכדי לשמוע מה השתנה מאז ● בפרק הראשון: חצי שנה אחרי התאונה הקשה שעבר - ממנה ניצל בנס מדהים יחד עם בני משפחתו, מספר ר' פיני קירשנזפט על הקשר המרגש שנוצר עם נהג האוטובוס הפוגע, קשר שנמשך עד היום  האירועים המסעירים של תשע"ד
האירועים המסעירים של השנה: מה קרה מאז? ● פרק ראשון
התאונה ממה יצא ר' פנחס קירנשזפט ובני משפחתו בריאים ושלמים
משה בן-חיים

ביום שני, י' אדר א' תשע"ד, דיווחנו:
משפחת ר' פיני קרישנזפט חזרו אמש מחתונה בירושלים לעבר הישוב ניצן, כשבאמצע הירידות מירושלים, נקלע רכבם לתאונת שרשרת קשה. בנס, הצליח הנהג לבלום, אך אוטובוס שהגיע מאחור במהירות רבה, איבד את הבלמים והעיף רכב על גג הרכב של משפחת קרישנזפט, נכנס בהם בעוצמה אדירה מאחורה ומעך את כל הרכב. ב"ה, כל בני המשפחה שהיו ברכב בריאים ושלמים לגמרי. 

ביום רביעי, ג' אדר ב', תשע''ד, דיווחנו:

אמש נערכה ביישוב המגורשים "ניצן" סעודת הודיה לקב"ה על הנס הנפלא בהצלה מהתאונה הקשה שארעה לרב פינחס קירשנזפט ומשפחתו.

באירוע השתתפו מאות ממגורשי גוש קטיף שבאו לשמוח עם המשפחה, אורחים מצפת ומרחבי הארץ, ושאר הנהגים שנפגעו בתאונה.

האברך ברוך שנהג ברכב שעלה על גג הרכב של המשפחה סיפר שחשב שכבר הגיע לגן עדן.

כמו כן השתתף נהג האוטובוס הפוגע שאף הביא סרט שצולם מהאוטובוס בזמן התאונה. ההתרגשות היתה גדולה , הדמעות נשפכו כמים בעת שפינחס חיבק ורקד עם הנהג ההמום.


נס גדול. התאונה

הריקודים בניצוחו של הנגן אלקון נמשכו שעות רבות. הנהג שחשב שיכעסו עליו הופתע למראה אהבת ישראל באירוע ולא הפסיק להתרגש ולשמוח עם הציבור.

שליח הרבי לניצן הרב יגאל קירשנזפט, אביו של ר' פנחס, סיפר: "פיני ראה את האוטובוס דרך המראה ובתוך שניות אחדות האוטו נמעך. כשיצא מהרכב, הבחין ברכב נוסף על הגג. עד לרגע זה אין לו מושג מהיכן הגיע לשם הרכב".

ר' יגאל סיפר שבנו ר' פיני מקיים פעילות מידי יום באחד מיישובי המגורשים בניצן, כשהוא נוסע עם הטנק של בית-חב"ד. "הוא אוסף ילדים ואומר איתם את 12 הפסוקים. הוא לא מוותר על אף יום, גם כשיש גשם חזק, וגם כשיש בחוץ חום אדיר. הוא מתמיד בזה. יש לו מסירות נפש לרבי, אז יש לו זכויות".

רגעים לאחר התאונה, מיהר ר' פיני לצלצל לאביו. "הוא עדכן אותי על התאונה וסיפר כי כולם ניצלו בסיעתא דשמיא. שמעתי בטלפון את כוחות ההצלה מגיעים. הצוות הרפואי נדהם לראות שכולם ניצלו ויותר מכך - שאף-אחד לא נפגע!

"היו ממש ניסי-ניסים שכולם ניצלו. צד הרכב שליד מושב הנהג נמעך לגמרי. אשתו ישבה שם וניצלה בחסדי שמים. הנס הגדול שהמושב לפתע נשכב, וכך היא לא נפגעה. זה פלא עצום. ברוך השם קיבלנו מתנה גדולה, נעשה בעזרת השם סעודת הודיה.
"לכל אחד מבני המשפחה יש 'יום הילולא' משלו על נס שקרה לו בגוש קטיף, היחיד שלא היה לו 'יום הילולא' שכזה זה פיני... עכשיו גם לו יש נס גדול משלו", אומר ר' יגאל בחיוך, "שנזכה לבשר רק בשורות טובות כל הימים".

ומה קורה מאז?

חצי שנה חלפה מאז. היום, ערב ראש השנה תשע"ה, פנינו לר' פיני קרישנזפט מבית חב"ד ביישוב ניצן, לשמוע מה קרה מאז אותו נס מדהים, ממנו יצאו כולם ללא פגע. ר' פנחס מספר:

"רק אתמול שוחחתי עם נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה. מאז התאונה הוא בקשר רציף עם בית חב"ד, משתתף בפעילויות, והחל להניח תפילין", מספר ר' פיני.

"לפני כחודש, עליתי לאוטובוס באותה חברה בה עובד נהג האוטובוס, ובאותו איזור, ושאלתי את הנהג בשלומו של נהג האוטובוס, מיודענו. הנהג סיפר כי יוסי (שם בדוי) לא מפסיק לדבר על איך קיבלו אותו בחמימות בניצן, והדבר עזר לו מאוד להתגבר על המשבר שעבר לאחר התאונה", מספר ר' פיני בהתרגשות.

הנהג חזר לעבודתו כרגיל?

"בחברה המעסיקה אותו, התנגדו בהתחלה שיחזור לעבודה. יש אצלם כלל שנהג בשנתיים הראשונות שעובר תאונה קשה, לא חוזר לעבודתו. פה אירע ליוסי נס גדול. דיברנו איתו וחיזקנו אותו, שכדי שיעשו נס מלמעלה, צריך להתחזק למטה, וכך היה.

"לאחר מאמצים שונים, וגם בעקבות המלצות של נוסעים רבים שהעידו לטובתו כנהג אדיב ואחראי לנוסעים, ולאחר התערבות של גורמים שונים, הוא חזר לעבודתו ב"ה.
הבן רוצה להיות "כמוהם".

"לאחר תהליך ההתקרבות של משפחת הנהג ומשפחת קרישנזפט מניצן, בסעודת פורים ביישוב ניצן, אמר הילד של הנהג יוסי: "אבא, אני רוצה להיות כמוהם. אני רוצה ללמוד בבית ספר דתי". אנו בקשר מיוחד איתו ועם משפחתו, וב"ה שחזר לעבודתו כרגיל", מסכם ר' פיני קרישנזפט.

במה עוסקים בבית חב"ד בניצן בימים אלו?

"עם אבי שיחי' אנו עסוקים בחלוקת תלושי חג לנזקקים, ותלושים לקניית בגדים ונעליים. כך המקבל לא מתבייש, וקונה מה שהוא צריך", מספר ר' פיני, וממהר לרכבו להמשך פעילות החסד.


כך התרחשה התאונה. צפו בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.