מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשע״ו 17.12.2015

דג סלומון אפוי לשבת ● מתכון מסביב לעולם

השבוע במדור 'מתכון מסביב לעולם' מתארחת הגב' מירי שניאורסון, אשת תקשורת, מנחת נשים ומרצה ● היא מספרת על השליחות שלה בחיי היום-יום ומצהירה ללא עכבות: "כל אחת יכולה להצליח ולהגשים את השליחות שלה. כל אחת!" ● ויש לה גם מתכון לשבת: סלומון אפוי  מתכון לדג סלומון אפוי
דג סלומון אפוי לשבת ● מתכון מסביב לעולם
מתכון לדג סלומון אפוי
מאת שלומית

לרגל ה' טבת, יום חגם של הספרים, ערכנו שיחה עם הסופרת החסידית מירי שניאורסון לרגל צאת הספר השני בסדרת 'פרשה באהבה'.

רקע: "הגעתי מעולם העסקים, עסקי הטקסטיל. שם החלה השליחות שלי. בעולם הזה של בגדים בכלל ובגדי ילדים בפרט, אי אפשר להצליח בלי שיווק ומכירות. עליהם ייפול ויקום עסק. כך למדתי בכוחות עצמי שפרסום ומיתוג הם תנאים הכרחיים לשרידותם וצמיחתם של עסקים.

"עשרים שנה ניהלתי את 'קידי שיק' רשת החנויות לבגדי ילדים שהובילה במגזר החרדי והדתי, זו הייתה השליחות שלי באותן שנים. היום אני מלווה נשים בעלות עסקים קטנים בהקמה ופיתוח העסק אבל בעיקר רואה את תפקידי כמי שבעקבות ניסיונה, יכולה וצריכה לפעול למען העצמת נשים. הן בחיי המשפחה והן בחיי העסק והעבודה".

שליחות בתקשורת: "אני חושבת שהיותי אשת תקשורת כיום, זה גם חלק מהשליחות שלי בעולם. כך לפחות חושבת המשפיעה שלי. אני כותבת מידי שבוע טור על פרשת השבוע בזווית נשית למוסף 'משפחה חסידית' של עיתון 'כפר חב"ד' ומעת לעת מפרסמת כתבות נוספות.

"אני מגישה תוכנית קבועה ברדיו 'קול חי'. גם היא מבוססת על נקודה נשית שעולה מהפרשה. ואני גם מרצה בבתי חב"ד ובמוסדות שונים, מנחה בכנסים ובאירועי נשים וככלל, מרגישה שהעקרונות שלמדתי והפנמתי בעולם העסקים, נדרשים והכרחיים לשליחותי הנוכחית ולהפצת המעיינות בזירות הנשיות בהן אני מופיעה".

הוצאת לאור ספר אחד, "פרשה באהבה" שמו, ועכשיו יש לו אח צעיר. למה בכלל להוציא ספרים?

"הספר 'פרשה באהבה' הוא אוסף טורים שהתפרסמו מידי שבוע ב'שופר של הרבי'. כאשר התלבטתי על המשך דרכי העסקית, לפני שהקמתי את 'מירי שניאורסון – הבחירה שלי', החלטתי לכתוב לרבי והכנסתי באחד מכרכי אגרות הקודש, שם קראתי באחד המכתבים התייחסות שנגעה להוצאת 'הספר השני'. כבר אז היה ברור לי שהרבי רוצה שאוציא ספר, וגם ספר שני...

"ברוך ה' אני חובקת היום את החלק השני, אחיו הכמעט תאום של הראשון שיצא לאור בה' טבת שנה שעברה. למה כמעט? משום שיש הבדל בין השניים. ההבדל ביניהם הוא כמו ההבדל בין חכמה לבינה, או בין גבר ואישה. הראשון היה יותר רעיוני וממצה, השני יותר סיפורי ויורד לפרטים".

איזה מסר את רוצה להעביר לעולם?

"שלכל אחת מאיתנו ישנה שליחות ייחודית שהיא רק שלה. כמו טביעת אצבע שלכל אחד יש את שלו. כל מה שצריך הוא לחפש ולמצוא את השליחות המיוחדת שלנו בעולם הזה. לעיתים בעזרת מאמנת או משפיעה ולעיתים על ידי אתעורתא דלעילא, באמצעות איזה שהוא מאורע מיוחד שנקרה בדרכה וכיוון אותה אל שליחותה. דבר אחד ברור לי ללא צל של ספק: כל אחת יכולה להצליח ולהגשים את השליחות שלה. כל אחת!".

יש לך איזו שהיא אנקדוטה מעניינת שתרצי לחלוק איתנו?

"יש סיפור קטן שמופיע בפרשה באהבה חלק ב' שנמצא כבר בחנויות. לפני שנתיים, בה' טבת, יצאתי מהבית בדרכי לרדיו. עצרתי ב'יודאיקה' שבבית שזר כדי למלא את 'מצוות היום' ולרכוש ספרים כמו שהרבי הורה לנו. קניתי כמה ספרים והוצע לי למלא טופס להשתתפות בהגרלה. נסעתי לרדיו ושכחתי מזה.

"כמה ימים לאחר מכן, בעודי ישובה בחדרה של יולדת בבית הרפואה ועוזרת לה. זו הייתה יולדת שנקלעה לקשיים כלכליים ומשפחתיים, הטלפון צלצל ומעבר לקו הודיעו לי שזכיתי בפרס. מה היה הפרס? ספרים. שוב ספרי קודש. לא יודעת. אולי אני רגשית מדי. אולי אני מיסטית. אבל שמתי לב שמתי שאני עושה השתדלות מצידי ומתאמצת לקיים את השליחות שלי, ה' עושה השתדלות מצידו...".

מתכון לשבת:

דג סלמון אפוי בתנור

אני מחפשת תמיד מתכונים זריזים קלים ונוחים כי הראש קודח מרעיונות תוך כדי הבישול של יום שישי ואני מעדיפה למהר לבשל ולנקות כדי שאוכל לשבת לכתוב
זהו מתכון קל, פשוט ומהיר הכנה. סוד ההצלחה של המתכון הזה, הוא פרוסות דג טרי מ'שניאורסון דגים'. אני צוחקת :)

להניח את פרוסות הדג בתבנית.

לפזר שמן זית בנדיבות.

לקצוץ בצל, עגבנייה, גמבה ופלפל חריף אחד קטן ולהוסיף לתבנית.

לפזר שום כתוש, כמון ומלח לפי הטעם.

לשפוך מעל כל זה קופסא קטנה של רסק עגבניות מדולל במים.
להכניס לתנור שחומם מראש ל-25 דקות בטמפרטורה של 180 מעלות.

זהו. דידן נצח!

שבת שלום ומבורך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.