מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשע״ד 15.06.2014

גינס קבע: סעודת שבת של חב"ד - הגדולה בעולם ● גלריה

חב"ד בקמפוס בת"א הבטיחה לקבוע שיא, ועשתה זאת בענק. מספר המשתתפים ב"סעודת השבת הגדולה בעולם" שארגנו חב"ד בקמפוס בת"א עבר את כל המספרים המצופים, ונקבע על 2236 משתתפים בדיוק ● מה ביקש הרב גרליצקי מהצעירים? איזה בקשה הייתה לפרופסור המפורסם אלן דרשוביץ? מי עבר לפני העמוד? איזה שליח ניצח על הסעודה? וגם: שיא גינס ששבר ר' אבי מלכא ● סיקור מלא מהסעודה הענקית והמרגשת בהפקת 'פליישמן הפקות' סעודת שבת הגדולה בעולם
גינס קבע: סעודת שבת של חב
(צילומים: י. בלינקו)

חב"ד בקמפוס בת"א הבטיחה לקבוע שיא, ועשתה זאת בענק. מספר המשתתפים ב"סעודת השבת הגדולה בעולם" שארגנו חב"ד בקמפוס בת"א עבר את כל המספרים המצופים, ונקבע על 2236 משתתפים בדיוק.

מחזה בלתי נתפס היה לראות אלפי צעירים תל-אביביים מתכנסים יחד לסעודת שבת עם חב"ד ב'האנגר 11' בנמל ת"א, שרים יחד את תפילת קבלת השבת, ויושבים יחד לסעודת שבת כהלכתה, ללא טלפונים סלולריים, ללא מצלמות וללא מיקרופונים. נציג מיוחד של ספר השיאים של גינס הגיע מלונדון קבע את השיא הרשמי של 2236 סועדים באולם אחד בסעודת שבת כהלכתה. מאות נוספים הגיעו להשתתף בסעודה הגדולה בשלבים מאוחרים יותר במהלכה.

האירוע ההיסטורי נפתח עוד לפני כניסת השבת, בהופעה סוחפת של להקת 'המדרגות' ובדברי ברכה ועידוד לשמירת שבת בתל-אביב, על-ידי רבנים ואישי ציבור. שליח הרבי מליובאוויטש לת"א, ממייסדי חב"ד בקמפוס בישראל, הרב יוסף גרליצקי, הכריז כי בניגוד לטענות, צעירי תל-אביב אוהבים ורוצים שבת כהלכתה. "בואו ניקח את הכוח מהאירוע הענק הזה להוכיח לכולם שאנחנו אוהבים את המצוות. ברגע המרגש הזה ייקח על עצמו כל אחד לפחות מצוה אחת מעשרת 'מבצעי המצוות' המפורסמים של הרבי, שכל האירוע הזה הוא בזכותו". עוד נשמעו דברים מפי הנואם המפורסם ידיד חב"ד הפרופסור אלן דרשוביץ' שביקש להזכיר את המוטו של הרבי "מי שיש לו מנה רוצה מאתיים", ולכן יש להכפיל בשנה הבאה את מספר המשתתפים ל-4500.

לפני כניסת השבת הגיע הרב הראשי לת"א הרב ישראל מאיר לאו שבנאומו ביקש מהקהל הרב להתפלל לשלום החטופים שיחזרו בשלום לביתם במהרה. קהל האלפים נשא תפילה נרגשת והמשיך בשירת פרק התהילים "שיר למעלות אשא עיניי".

בזמן הדלקת נרות התאספו יחד קרוב לאלף נשים ובנות והדליקו יחד את נרות השבת ברגע מרגש עד דמעות של שמחה ותפילה, בהנחייתן של שלוחות חב"ד ותלמידות מדרשת חב"ד 'בית שושנה' בתל-אביב.

הקהל קיבל את השבת בתפילת ערבית אל מול שקיעת החמה בחוף ת"א, עם החזן העולמי הרב אורי מרטון. על הסעודה עצמה ניצחו שלוחי חב"ד בת"א בהנחיית שליח הרבי לקפריסין הרב זאב רסקין שהנחה את האירוע כולו בכישרון ובחן, כאשר הקהל הענק שר כאיש אחד את ה"שלום עליכם", "אשת חיל", מקדש יחד על היין, וממשיך בסעודה המסורתית משך שעות ארוכות, עם שירה בציבור של זמירות השבת, 'לחיים' ודברי תורה עד לברכת המזון בשירה אדירה.

על התחום הקולינרי של הסעודה הופקד ר' אבי מלכא, שיחד עם אנשי צוותו שברו שיא נוסף: אנשי ספר השיאים של גינס התנו את קביעת השיא בכך שכל מנות האוכל הראשונות יוגשו ל-2236 המסובים בתוך 5 דקות בלבד מתחילת הסעודה. "אבי מלכה אירועים" הדהימו אותם, כאשר סיימו להגיש לכל אחד בקהל את מנתו בתוך דקה ועשרים שניות בלבד...

לסעודה הצטרפו אישי-ציבור רבים, ביניהם ראש העיר תל-אביב רון חולדאי, שהשתומם לראות את האהדה הגדולה של הצעירים והסטודנטים לחב"ד ולשבת וענה בעל-כרחו 'אמן'..; חבר-הכנסת אלעזר שטרן; השר מר מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב, שהמליץ לסטודנטים שהסבו יחד איתו לשלחן להתחבר לשלוחי חב"ד בקמפוס. "אני אישית חייב המון לשלוחי חב"ד בקמפוס בארה"ב, בכמה אוניברסיטאות בהן למדתי ועבדתי במשך השנים, שהיו לי ממש לבית ולידידי אמת", אמר השגריר.

מאות נשארו גם לאחר ברכת המזון משך שעות לאחר חצות הלילה, ל'התוועדות חסידית עם שלוחי הרבי, ביניהם הרב נחמיה וילהלם שליח הרבי בתאילנד, כאשר רבים מהם מעידים שזו להם הפעם הראשונה שהם חשים "עונג שבת" אמיתי מהו.

מארגני האירוע, שליח חב"ד באוניברסיטת ת"א הרב ישעיהו גרליצקי, יחד עם השליח לצעירים במרכז ת"א הרב עדי אלפנט וארגון 'חב"ד בקמפוס- ישראל' בראשות הרב משה שילת והרב דוד קורץ, מודים לכל המסייעים והתומכים בסעודת השבת ההיסטורית, וכן לשלוחים, האברכים וה'תמימים' שבאו ממרחק לסייע; לישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בת"א ולשליח הרב יוסף יצחק פיקרסקי שסייעו באירוח בלב רחב; לר' שניאור פליישמן ור' יוסי פלס מ'פליישמן &הפקות' שטרחו והפיקו ערב מרהיב, לר' אבי מלכא ולאחיו ר' ישראל מלכא וקייטרינג ריבקין על המקצועיות, המסירות ושפע המטעמים, ולמר זאבי אייזיק בעל אולם ה'האנגר 11' על השקעתו בשבת הגדולה. "זהו אירוע היסטורי", הם מבטיחים, " תחילתה של מהפכה אמיתית. כבר אמרו חז"ל – אילו ישראל משמרין שתי שבתות מיד הן נגאלים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.