מערכת COL | יום ה' אדר א ה׳תשע״א 09.02.2011

בשל ההתייקרויות: בית התמחוי של חב"ד בצפון על סף קריסה

מחירי המזון המאמירים משפיעים גם על אלו שמנסים לתמוך בנזקקים. בבית התמחוי של חב"ד בקריית שמונה מעריכים שהמצב הכלכלי לא יאפשר את המשך הפעילות: "במצב הקיים אין לנו יכולת להמשיך לפעול" לסיפור המלא
בשל ההתייקרויות: בית התמחוי של חב
אילוסטרציה
וואלה חדשות

מי יציל את בתי התמחוי? עליית מחירי המצרכים מערימה קשיים לא רק על משפחות שמתקשות לגמור את החודש, אלא גם על אלה שמבקשים לסייע לאותם נזקקים. בבית התמחוי "בית בתיה" שמפעילה חב"ד בקריית שמונה מתקשים לעמוד בתשלומים בעקבות התייקרות מוצרי היסוד.

הרב יגאל ציפורי שמנהל את המקום אמר לוואלה! חדשות כי "המצב הכלכלי משפיע עלינו. אנחנו קונים כמויות של מזון מדי חודש. רק השמן עלה ב-40% ושאר המצרכים גם עלו. זה מעמיד אותנו במצב קשה. אנחנו מחלקים מידי יום מזון ל-600 מנות שמגיעות לבתי האנשים. לצערי בשל עליית מחירי הדלק, התחלנו לחלק את המזון במרוכז, כי קשה לנו להגיע לבתים של נכים ועיוורים. אין לנו את היכולת הכספית להמשיך ולפעול במצב הנוכחי".

ציפורי הוסיף ואמר כי "לצערי, אני נדהם לשמוע על אנשים שבמשך חמש שנים היו בסדר, והיום הם זקוקים לעזרה. אנחנו חייבים 350 אלף שקל של חשבוניות, ואינני יודע מה לעשות. אסור לשכוח שאנחנו קייטרינג שמוציא 600 מנות מידי יום".

בית התמחוי ממומן בחלקו על ידי בעלי חברת איתוראן, איזי שרצקי, שתורם לו עשרות אלפי שקלים מידי חודש. חלקה של חב"ד במימון המקום נאמד בכ-250 אלף שקלים מידי חודש. "המדינה עוזרת לנו רק ב-80 אלף שקלים בשנה, ממשרד הרווחה. אנחנו מסתמכים על תרומות, אבל במצב הנוכחי קשה להמשיך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.