מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשע״ד 23.05.2014

ברוך דיין: הרב חכם משה מיכאלשוילי, רבם של יהודי גרוזיה

לפני שעה קלה הלך לעולמו הרב חכם משה מיכאלשוילי, רבה הראשי של יהודי גרוזיה, והוא בן 81. יחד עם אחיו, היה מהעולים בעליה הראשונה מגרוזיה, עוד בטרם פתיחת מסך הברזל והעליה הגדולה בשנות השבעים הרב חכם משה מיכאלשילי
ברוך דיין: הרב חכם משה מיכאלשוילי, רבם של יהודי גרוזיה
(צילום: ברלה שיינר)

הרב חכם משה מיכאלשוילי נולד בעיר קולאשי, לאביו חכם שבתי מיכאלשוילי, בנו של הרב חכם אברהם מיכאלשוילי ולאימו ציפורה. את חינוכו ספג בבית אביו ובבית סביו,  שם התחנך לאהבת התורה, לאהבת ישראל ושמירת המצוות. בהגיעו לפירקו נשא לאישה את מרת לאה ממשפחת בטוניאשוילי.

יחד עם אחיו חכם יעקב מיכאלשוילי וחכם בן-ציון מיכאלשוילי, היה מהעולים בעליה הראשונה מגרוזיה, עוד בטרם פתיחת מסך הברזל והעליה הגדולה מגאורגיה בשנות השבעים. הם עלו לארץ ישראל בשנת 1967 עם תום מלחמת ששת הימים.

כשהגיע לארץ התגורר יחד עם משפחתו בכפר חב"ד, כמה שנים לאחר מכן, נשלח ע"י הרבי לעיר קרית מלאכי, כדי לקבל את העולים הרבים מגאורגיה (כלשון הרבי) מאז הוא מכהן כרב העדה הגאורגית בעיר.

הרב חכם משה, היה פעיל נמרץ בנושא חינוך הילדים ובני הנוער בני העדה הגאורגית, למורשת היהדות מזה שנים, הוא היה בין יוזמי הקמת הכולל לאברכים בני העדה בעיר לוד, יחד עם אחיו חכם בן-ציון וחכם רפאל אלאשוילי, שהיה הרב הראשי ליהדות גאורגיה, ממנו יצאו רבנים רבים לכהן בקהילות יוצאי גאורגיה.

בשנים קודמות קיים רשת תלמודי תורה בערים אשדוד ואשקלון בהם למדו ילדי העדה בשעות אחר הצהריים.

כיהן במשך שנים כרב הראשי של יהדות גאורגיה, וכנשיא אירגון  חב"ד ליהודי גרוזיה, הפועל בתחום החינוך למורשת היהדות בקרב בני העדה הגאורגית, וממוקם בעיר אשדוד. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.