מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשע״ה 11.03.2015

הרב אברהם חנוך גליצנשטיין ע"ה, חלוץ הספרות החב"דית

בצער רב התקבלה הבשורה על פטירתו של הרה"ח הרב אברהם חנוך גליצנשטיין ע"ה, חלוץ הספרות החב"דית, מחשובי חסידי חב"ד בירושלים, והוא בן 86. הרב גליצנשטיין הוציא לאור יותר משישים ספרים. חיבורו המרכזי הוא "ספר התולדות", המסקר את חייהם של אדמו"רי חב"ד. הלוויתו תצא בשעה 14:00 מבית ההלוויות שמגר לעבר הר המנוחות. ברוך דיין האמת הרב חנוך גליצנשטיין
הרב אברהם חנוך גליצנשטיין ע
הרב אברהם-חנוך גליצנשטיין ע"ה
בצער רב התקבלה הבשורה על פטירתו של הסופר החסידי הרה״ח הרב אברהם חנוך גליצנשטיין ע"ה, מחשובי חסידי חב"ד בירושלים, והוא בן 86.

הלוויתו תצא בשעה 14:00 מבית ההלוויות שמגר לעבר הר המנוחות. ברוך דיין האמת.

הרב אברהם חנוך גליצנשטיין שימש בעבר כמזכיר ישיבת תומכי תמימים לוד ותורת אמת בירושלים. תירגם עשרות ספרים מתורת רבותינו נשיאינו, והוציא לאור את סדרת הספרים 'ספר התולדות' ו'אוצר סיפורי חב"ד' ועוד עשרות ספרים נוספים.

במהלך השנים הרב גליצנשטיין הוציא לאור יותר משישים ספרים. חיבורו המרכזי הוא "ספר התולדות", המסקר את חייהם של אדמו"רי חב"ד.

המנוח נולד בשנת תרפ"ט בירושלים לאביו הרב שמעון גליצנשטיין, מזכיר ישיבת תורת אמת בירושלים ומזכירו של הרב הראשי הרב אברהם יצחק קוק.

בצעירותו למד בישיבות תומכי תמימים בארץ הקודש, ולאחר נישואיו לבתו של החסיד ר' אברהם פאריז שימש מזכיר ישיבת תומכי תמימים לוד. בכ' בכסלו תש"י קיבל מכתב מאדמו"ר הריי"צ ובו צרור הוראות כיצד עליו להתנהג כמזכיר ישיבות תומכי תמימים. במכתב נכתב בפרוטרוט כיצד לטפל בענייני המוסד וציין הוראות רבות על דרכי העבודה. הרבי הדגיש כי "הצלחתו של מוסד תלויה בעבודתו של המזכיר, והצלחתו של המזכיר מותנית בסדר בעבודה". כעבור חמישים ימים מיום קבלת המכתב, בי' שבט תש"י, נסתלק אדמו"ר הריי"צ.

בשנת תשכ"ג ירש את אביו בניהול ישיבת תורת אמת בירושלים. לימים השתלב בניהול מוסדות החינוך בית חנה בירושלים, תפקיד אותו הוא ממלא עד היום.

זכה לקירובים רבים מהרבי, כשאחד המפורסמים שבהם היה ביו"ד שבט הגדול (תש"ל) אז נסע לרבי כזוכה בגורל, וזכה לקירובים מיוחדים.

יהי זכרו ברוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.