מערכת COL | יום ב' כסלו ה׳תשע״ה 24.11.2014

הנאומים העוצמתיים, הרגעים המרגשים ● סיקור מקיף מהבנקעט

נאומו המרגש של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נאומו הסוחף של השליח הרב ניסן-דוד דובוב דבריו המעוררים של יו"ר ה'מרכז-לענייני-חינוך' הרב יהודה קרינסקי, דברי הפתיחה העוצמתיים של יו"ר הכינוס הרב משה קוטלרסקי ● לאורך כל שעות הבנקעט, צוות COL סיקר און-ליין, לצד שידור-חי ● בפנים: הסיקור המסכם בנקעט השלוחים
הנאומים העוצמתיים, הרגעים המרגשים ● סיקור מקיף מהבנקעט
צילומים: שניאור שיף, צלם COL לכינוס

שליחנו לניו-יורק

בנקעט תשע"ה. התרגשות רבה באולם הנוצץ במוסף הטרמינל הימי בדרום ברוקלין. למעלה מ-6000 שלוחי הרבי מכל רחבי תבל ותומכיהם, גדשו את האולם, במעמד הבנקעט העולמי, שיחתום את כינוס השלוחים.

מסוף הטרמינל הימי בדרום ברוקלין, משתרע על פני שטח עצום. השטח בגודל של 110,000 מ"ר במרכזו של הטרמינל, יכול להכיל בבת אחת מעל ל-6000 איש בישיבה סביב שולחנות עגולים.

המעמד העוצמתי מהווה את רגע השיא בכינוס העולמי, כשלאחריו, יחזרו אלפי שלוחי הרבי למקום שליחותם.

כמידי שנה, התכבד מרכז התקשורת החב"די - COL להעביר לאלפי הגולשים ברחבי העולם שידור-חי מהמעמד המרגש, באדיבות אתר 'חב"ד.אורג'.

רוצים לצפות ולהאזין גם לתרגום סימולנטי בעברית? לחצו כאן

"חסידים, גוט יום טוב!", פתח הרב משה קוטלרסקי יו"ר הכינוס את המעמד המרומם, "וואלקם כינוס השלוחים העולמי תשע"ה".

הרב קוטלרסקי הזמין את השליח הרב חזקי ליפשיץ מנפאל לומר פרק תהילים. בטרם עלה לדוכן הרב חזקי, הזכיר הרב קוטלרסקי את השליח ללוגנסק שבאוקראינה, הרב גופין, שהעיר שלו תחת מתקפה ועברה חורבן גדול במהלך המלחמה האחרונה.

"אנחנו מנצלים הזדמנות זו לברך את השלוחים באוקראינה שיהיה שם רק שלום ושלווה ודברים משמחים", אמר.

לקריאת פרק תהילים לשלום תושבי ארץ-הקודש, הוזמן הרב מנחם קוטנר, מנהל אגף סיוע לנפגעי טרור שעל-יד צעירי-אגודת-חב"ד בארץ-הקודש.

ההשפעה של הרבי

"3026 שלוחים הגיעו לכאן בטיסות מכל רחבי העולם כדי להשתתף הערב בבנקעט ובכלל בכינוס השלוחים שנמשך 4 ימים", פתח הרב קוטלרסקי את דבריו, "במהלך הכינוס נערכו מושבים, התקיימו סדנאות וקבוצות דיון. אנחנו מתכננים, בונים את האסטרטגיה, מחזקים את המחויבות שלנו, מרעננים את המטרות ובונים את העתיד של העם היהודי".

הרב קוטלרסקי קישר בין פרשת השבוע לצבא השלוחים, כשהוא מתבל את דבריו בפניני תורה מרתקים. "כששואלים שליח מי אתה, התשובה היא: אני שליח, אני נמצא בשליחות של הקב"ה - דרך השליח שלו בעולם הזה, הנציג שלו. כששואלים אותו לאן אתה הולך, הוא עונה: הכיוון שלי, זה תורת חיים, התורה של הרבי, ההדרכות של הרבי, ההוראות של הרבי. יש לי מטרה אחת, שהאח שלי, אותו אחד שנראה כמו עשיו, שלא שם תפילין, לא יודע מה זה שמע ישראל, לא בא לבית-כנסת - יתקרב ליהדות.

"הנושא המרכזי של כינוס השלוחים תשע"ה הוא 'איך פאר דאך מיט אייך' - נוכחותו של הרבי בחיי השלוחים. הרבי מחולל שינוי בכל יהודי, גם 20 שנה אחרי ג' תמוז. רואים את ההשפעה ואת העבודה של הרבי בעולם. רואים כמה יהודים משתוקקים להתחבר למורשתו של הרבי. אנחנו רואים בצורה יום-יומית איך שהעולם משתנה והולך למצב טוב יותר.

"בזמנים עברו כשהרבי התחיל עם המבצע להציב חנוכיות במרכזי הערים, היו המון קשיים. היום, בכל בירה שמכבדת את עצמה יש חנוכייה, גם בקהילות קטנות של 500 יהודים. יש לנו כאן, באולם, נציגים של שלוחים מאוניברסיטאות - הם 'עדים חיים' לעבודה של חב"ד ליובאוויטש - בצורה גיאוגרפית - בכל מדינה בעולם. הרבי רצה שנשנה את העולם, היום, קער א וועלט, להביא את משיח צדקנו".

הרב קוטלרסקי, בסיום דבריו, ביקש להקדיש מספר מילים לשליח האגדי והבלתי נשכח, הרב שמואל אזימוב, 'ר' מולע', מפריז. "הוא היה סמל ודוגמא לחסיד שפעל לשנת את העולם. הוא יצר את המהפכה בצרפת. הרבי קרא לזה 'המהפכה הצרפתית למעליותא'.

"בכל שנה, במעמד 'ראל קאל', כשאנו מזכירים את פריז, שרים באולם את 'האדרת והאמונה'. ברשותכם, אבקש שננגן עכשיו את הניגון". על המסך נראה הרבי, בהתוועדות הידועה בה החל לנגן לראשונה את הניגון. ההתרגשות בקהל עצומה.  

יום חג אצל הרבי

הנואם הראשון היה הרב יהודה קרינסקי שיחי', יושב ראש ה'מרכז לעניני חינוך' ו'מחנה ישראל', מזכירו האישי של כ"ק אדמו"ר זי"ע, מנהל הוצאת הספרים קה"ת ומזכיר 'אגודת חסידי חב"ד העולמית'.

הרב קרינסקי זכה בזכות גדולה ונפלאה לשמש בקודש ולעבוד בצמוד אל הרבי במשך שנים רבות.

"כל פעם, בהתקרב כינוס השלוחים, הייתי רואה על פניו של הרבי שינוי בהרגשה", סיפר הרב קרינסקי, "זה בפירוש היה חג בשביל הרבי, תמיד חשתי זאת אצל הרבי. כינוס השלוחים זה בעצם התאספות משפחתית של כל השלוחים שבאים להיות ביחד עם המצביא, הרמטכ"ל".

הרב קרינסקי ציטט שיחה של הרבי שנאמרה בתשי"א ב-770, לפני 63 שנים על עבודת יעקב והקשר שלה לחיי השליחות. "לפני מספר שנים היה אצלי במשרד עיתונאי מברזיל במשרד. הוא שאל אותי: מה סוד ההצלחה של השלוחים? אני מאמין שהרבי שלוחים שומעים את השאלה הזו.

"האמת שהתשובה נמצאת בקשר המיוחד שיש לשלוחים עם הרבי, ממש ביחידה שבנפש, בדרגה הכי עמוקה בנפש של האדם. הסוד של השלוחים - זה הרבי, המשלח. הדוגמא שנתן לנו, התורה שלו, אהבה שלו, ולמעשה הרבה יותר מזה. הקשר הרוחני הזה, עם הרבי, מניע את השלוחים ומביא אותם להצלחה הגדולה. זה מה ששלוחים יענו לכל אחד שישאל את השאלה הזו".

מייצגים את היהדות האותנטית

הרב קרינסקי המשיך ופנה לשלוחים: "אתם, השלוחים, משתמשים בכל הדרכים והאמצעים הקיימים בעולם כדי לבנות קהילות הכי מפוארות, מוסדות חינוך הכי מפוארים. אתם מייצגים את היהדות האותנטית והיפה. אתם עושים הכל לשתף אחרים בעושר הטמון ביהדות שלנו. מאלסקה ועד טשקנט ולמעשה כל מקום בעולם. אתם ממשיכים לעשות ולבנות לפי הערכים של התורה.

"יש לכם, שלוחים, כוח גדול, והוכחתם שאפשר לעשות זאת בצורה הכי מוצלחת, למעלה ממדידה והגבלה. כל הדברים הנהדרים שאתם עושים בונים את עתיד העם היהודי. אתם משמרים את ההמשך של העם היהודי באמצעות האפשרויות שאתם נותנים למשפחות יהודיות, לחוות את היהדות, תורה ומצוות, לרצות לבנות משפחות יהודיות, לחנך בדרך שצריך - והכל עם אמפטיה ואהבה, של תורה ומצוות. הוכחתם, שלוחים, כשאתם מתנהגים בדרך הנכונה, בכוח של המשלח - אפשר להשיג כל דבר.

"העיתונאי בברזיל שיושב כאן באולם, זאת התשובה לשאלה שלך: האנשים רעבים לאמת! נכון, הם רוצים להיות מקובלים ורוצים אהבה, אבל אצל השלוחים הם יקבלו את האמת, לצד כל הדברים האחרים שהם מחפשים. זה סוד ההצלחה של השלוחים, של הרבי".

הרב קרינסקי דיבר על הטרור הגואה בעולם. "כשרואים עולם מבולבל, ללא מנהיגות, עם טרור ואירועים קשים - הדרך היחידה לשמור על שפיות ולדעת שיש עתיד, זה לדעת שיש את השלוחים של הרבי".

את דבריו, סיים הרב קרינסקי בדברי תפילה ובקשה מהקדוש-ברוך-הוא שישמור על בניו ויביא לנו את משיח צדקנו במהרה בימנו. "שהקדוש-ברוך-הוא ישמור על כל השלוחים, על כל התומכים שנמצאים כאן ובכל רחבי העולם. שהקב"ה יברך אתכם בבריאות, פרנסה, שמחה, ושלכולכם יהיה נחת יהודי חסידי מבנים, נכדים ונינים והרבה יותר מכך".

הנאום שריגש את האלפים

נואם הכבוד, יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין, ריגש את האלפים בנאום מדהים ועוצמתי.

לאחר דברי פתיחה, אמר: "כבוד ועונג עבורי להיות אתכם כאן הערב. יש לי 2 סיבות לנאום בפניכם הערב. "לפני 32 שנה, בשמחת תורה, דיברתי בחזית של בית הכנסת הגדול במוסקבה. גם כשהייתי בוושינגטון, בשנת תשמ"ז, בהפגנה למען שחרור יהודי רוסיה, נאמתי שוב, על ארגזים ברחוב... אבל זו הפעם הראשונה שקיבלתי את ההזדמנות לנאום כאן בפניכם בצורה חופשית ונורמלית ועוד על במה מסתובבת", התבדח אדלשטיין.  

"אבל אם נניח את הבדיחות בצד, הרי שהסיבה המרכזית שבשלה אני מרגיש זכות לנאום בפניכם, זה החוב האישי שיש לי, חוב שלעולם לא אוכל לשלם והוא לא מתבטל גם בשנת השמיטה... אני מדבר על החוב שיש לי לרבי ולשלוחים של המחתרת ברוסיה שעזרו לי, להיות יהודי. על זה אני חייב לכם, חייב לו, לרבי".

יו"ר הכנסת פירט בהרחבה סיפורים מרגשים שחווה במחיצתם של חסידי חב"ד במחתרת, ובראשם הרב מרדכי ליפשיץ ע"ה, המוכר בכינויו 'מוטל דער שוחט'. "החסידים הללו דאגו לכל דבר שהיה חסר ביהדות", סיפר, "לא קראתי להם בתואר שלוחים, הם בעיניי היו החב"דניקים שהיו שם בשבילנו".  

במהלך נאומו, שיתף בהרחבה סיפורים שקרו לו במהלך תקופת מאסרו והדהים את המשתתפים כשסיפר על מסירות הנפש שלו להנחת תפילין בתא הכלא!

"החיים שלנו כבר לא מה שהיה פעם במוסקבה, אבל אתם, השלוחים, במלבורן, פריז, קטמנדו, ועוד - פועלים במסירות רבה. לאתגרים שאתה עומדים בהם, יש מקבילה למסירות הנפש של החסידים מאחורי מסך הברזל. יש לכם שליחות להפיץ ולקרב יהודים בהוראה של הרבי".

יו"ר הכנסת דיבר בהרחבה רבה על פעילותם הרבה של בתי-חב"ד למען יהודים וישראלים בכל העולם. "יש לי הזדמנות לומר תודה לשלוחים הרבים, שביקרתי במדינתם ודאגו לי לאוכל כשר ולמניין בכדי לומר קדיש לע"נ אשתי בשנת האבלות. הרשימה של בתי-חב"ד בהם ביקרתי ארוכה... אתם נותנים הזדמנות לי ולכל ישראלי בעולם לחוות את היהדות, לקיים ולשמור את מה שהוא צריך".

במהלך נאומו, סיפר יו"ר הכנסת על הדיון המיוחד שהתקיים בכנסת לרגל 20 שנה ל-ג' תמוז תשנ"ד. אדלשטיין סיפר כי בהתחלה, כשפנה אליו ר' זלמן וולף, הוא חשש שהמליאה לא תהיה מלאה, בשל התאריך והשעה.

"לתדהמתי, המליאה הייתה מלאה. היו שם חברי-כנסת מימין ומשמאל במפה הפוליטית, דתיים וכאלה שפחות, גברים ונשים וגם ערבים. כולם רצו לדבר על הרבי ועל המורשת שלו. על המשימה שהרבי נתן לדור שלנו. לכל אחד מהם היה קשר אותנטי לרבי, למשנתו ולתורתו".

בהמשך, ניצל היו"ר את ההזדמנות כדי להודות לחב"ד על פעילותה בבסיסי צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן".

"יכולת לראות שלוחים עם מתנות בשביל החיילים, עם תפילין, עם מילות עידוד. זה היה משהו מדהים. אני רוצה לומר לכם תודה בשם עם ישראל, בשם הכנסת, בשם ממשלת ישראל. המורשת של הרבי נצחית, אתם מוכיחים את זה בשליחות".

יו"ר הכנסת התבטא במרומז על המצב הביטחוני הקשה. "למדנו בדרך הקשה כמה הרבי צדק בנוגע לדברי על ארץ-ישראל".

לסיום, איחל שבשנה הבאה הכינוס יתקיים בירושלים הבנייה, יחד עם כל בני ישראל.

זיכרון להולכים

לאחר ארוחה מושקעת במיוחד, הוקדש פרק נכבד בכינוס לזיכרון להולכים - לשלוחי הרבי שנפטר במהלך השנה האחרונה.

"השנה הזו הייתה עצובה מאוד לעולם השליחות", אמר הרב קוטלרסקי, "מספר גדול מידי של שלוחים ושלוחות, חלק מהם צעירים, מידי צעירים, נלקחו מאיתנו בדמי ימיהם. לא חשבתי אף פעם שנצטרך להזכיר שמות כאלו צעירים ושתהיה רשימה כזו ארוכה.

"זה הזמן עכשיו לפנות לקב"ה ולהגיד: עד מתי? זה מספיק. השלוחים האלה שימשו בעבודת הקודש, מתוך התמסרות והקרבה אישית. מגיע לשלוחים חיים שמחים, שידוכים טובים, בריאות, פרנסה, ומעל הכל, מגיע להם לחיות חיים ארוכים".

נאום השליח

את 'נאום השליח' נשא השליח הרב ניסן דוד דובוב, מנהל בית חב"ד בדרום העיר לונדון.

הרב דובוב מפעיל את מרכז הפעילות של בית חב"ד בשכונת ווימבלדון בבירה האנגלית מאז ה'תשמ"ח, והוא חולש על מערך נרחב של הפצת היהדות ומעיינות החסידות ברחבי דרום העיר, הכולל: בית כנסת רחב ידים ששופץ לאחרונה, מקווה טהרה, פעיליות לנשי ישראל ותוכניות העשרה לילדים, מחנות קיץ לנוער, מערך שיעורים תורניים ועוד.

הרב דובוב הוא סופר ומחבר פורה, שפרסם עד כה 11 ספרים על נושאים ביהדות וחסידות, הוא שותף פעיל בכתיבת הקורסים הפופולריים של JLI, נואם בעל שם ומרצה מבוקש בערי הממלכה המאוחדת וברחבי תבל.

הרב דובוב פתח את דבריו בברכת "גוט יום טוב, חסידים!". בפתח דבריו, סיפר שבדיוק היום, ראש חודש, לפני 27 שנים, זכה לקבל מהרבי את האישור לצאת לשליחות בדרום לונדון.

"
באותו יום, אחרי מנחה, הרבי חילק קונטרס. זכינו לקבל מידיו הקדושות את הקונטרס. בערב, הרב קוטלרסקי הכריז שזוג חדש קיבל את ברכת הרבי לצאת לשליחות", סיפר הרב דובוב, "הכבוד שלי לעמוד כאן, ביום ההולדת ה-27 שלנו, עם משלחת גדולה של יותר מ-120 שלוחים מאנגליה".

הרב דובוב דיבר בהרחבה על מוטו הכינוס שמלווה את אלפי השלוחים כבר ארבעה ימים. בדבריו, סיפר סיפור מרגש
על השליח באנגליה, הרב שמואל לו ששכנע צעירה לא לנתק את שרשרת הדורות, באמצעות דברים הנוגעים ללב. "הכל בזכות מסירות של שליח, שליח של הרבי", קרא הרב דובוב. הרב לו, שנכח באולם, זכה למחיאות כפיים סוערות.

הרבה עיניים דמעו במהלך נאומו המרטיט של הרב דובוב ששילב סיפורי שליחות מצמררים.

קטע מיוחד בנאומו הוקדש לילדי השלוחים. "אנחנו יודעים שאתם מתמודדים לא פעם, ואנחנו גאים בכם!", קרא בפאתוס. והרב דובוב סייים: "נאחל שבשנה הבאה נחגוג את הכינוס בירושלים הבנויה".

הריקוד הסוחף

לאחר נאומו של הרב דובוב, נערך מעמד ה'ראל קאל' - במהלכו מקריא הרב קוטלרסקי את שמות המדינות בהם פועלים השלוחים. בעת הקראת שם המדינה, נעמדים השלוחים ותומכיהם. מעמד זה, חושף בכל פעם מחדש את מפת השליחות העוצמתית.

ה'ראל קאל' נחתם וזה הרגע שבו קמים האלפים ל'ריקוד הספונטני'. האולם הענק הופך באחת למעגלים-מעגלים.

הריקוד התוסס והסוחף, מסמל את סיומו של כינוס השלוחים תשע"ה.

השלוחים ישובו במהלך היממה הקרובה למקום מגוריהם, מקום השליחות, עם כוחות מחודשים להמשך השליחות.

להתראות בשנה הבאה בירושלים הבנויה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.