מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״א 17.01.2011

במעמד מפואר: רבבת ילדים התכנסה לרגל י' שבט ● דיווח, גלריה

רבבת ילדים, תלמידי מוסדות החינוך היסודי של חב"ד בישראל, התאחדו לעצרת מרכזית בהיכל 'יד אליהו' בתל-אביב, לרגל היום הקדוש י' שבט ● העצרת מאורגנת על-ידי 'רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש' בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, לאור קריאתו והוראתו של הרבי להנהלת ה'רשת' לכנס את ילדי צבאות-השם ביום זה ● במרכז העצרת הארצית: סיום חידון "יום יום חסידי" בהשתתפות 30 נציגי מוסדות החינוך של חב"ד שעמלו בחודשים האחרונים במבצע שינון לימוד ארצי כעת ב- דיווח מלא וגלריית תמונות ראשונה  לסיפור המלא 
במעמד מפואר: רבבת ילדים התכנסה לרגל י' שבט ● דיווח, גלריה
צילום: מנדי הכטמן, COL

שרון גושן, יד אליהו

רבבת ילדים, תלמידי מוסדות החינוך היסודי של חב"ד בישראל, התאחדו לעצרת מרכזית בהיכל 'יד אליהו' בתל-אביב, לרגל היום הקדוש י' שבט - יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, רבי יוסף-יצחק, ויום התחלת הנשיאות של הרבי מליובאוויטש.

העצרת מאורגנת על-ידי 'רשת אהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש' בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, לאור קריאתו והוראתו של הרבי להנהלת ה'רשת' לכנס את ילדי צבאות-השם ביום קדוש זה.

הכנס הגדול, נפתח בשעה 12 בבוקר, והילדים תפסו אט-אט את מקומותיהם באולם הגדול. את פני הילדים, קיבלו במופעי נגינה, נציגי תלמודי התורה ובתי הספר מרחבי הארץ, לצד מופע להטוטים, וזיקוקים.

מקהלות תלמודי תורה חב"ד ברחובות, תלמוד תורה חב"ד בלוד, ו"אהלי מנחם" בביתר עילית, הפגינו את כישוריהם במיטב ניגוני חב"ד, כשהם זוכים למחיאות כפיים מרבבת הילדים שגדשו את ההיכל הגדול עד אפס מקום.

מנהל המרכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד הרב נפתלי רוט, נטל את שרביט ההנחייה, בירך את המתכנסים לרגל היום הקדוש י' שבט, ועל ההכנה הראויה של תלמידי מוסדות חב"ד לרגל י' שבט. הוא הזכיר כי הכנס מוקדש לזכרו של המקובל רבי מרדכי זאב גרינגלאס זצ"ל שנפטר לפני כשבועיים, וסיפר סיפור עם מוסר השכל מהרב גרינגלאס זצ"ל. הרב רוט הודה בחום לעסקן הרב חיים יעקב לייבוביץ' על עזרתו הרבה באירגון הכנס לנחת רוח הרבי.

את בימת הכבוד כיבדו בנוכחותם רבני חב"ד, מנהלי מוסדות, שלוחים, ועסקנים חב"דיים שהתרגשו מהמעמד כולו המאורגן זו השנה השביעית ברציפות על ידי "רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש".

חידון ארצי: יום יום חסידי

אל הבמה הוזמנו 30 נציגי מוסדות החינוך של חב"ד בישראל שעמלו בחודשים האחרונים במבצע שינון לימוד ארצי לכבוד י' שבט, שאורגן על ידי רשת אוהלי יוסף יצחק ליובאוויטש. 

בפני נציגי המוסדות הוצגו שאלות, שעליהם הם נדרשו לענות בתשובה: "נכון" או "לא נכון". חבר השופטים מנה את רבו של כרמי יוסף הרב אליעזר ברוד, הרב יוסף יצחק חיטריק מנהל סמינר "בית חנה" בצפת, והשליח בשכונת נאות לון בבאר שבע הרב משה אריאל רוט. הנציגים הפגינו ידע רב בשאלות שהוצגו על ידי הרב נפתלי רוט.

עם תום החלק הראשון של החידון, קראו יחד רבבת ילדים את י"ב הפסוקים ומאמרי חז"ל, בעוד רבבת הילדים חוזרים אחריהם מילה במילה את י"ב הפסוקים.

בשלב השני של החידון, הוצגו בפני נציגי המוסדות תמונות שונות, והנבחנים התבקשו לענות עליהם במבחן אמריקאי, כשבידיהם שלטים אלקטרוניים, כשהנתונים מוזנים ישירות לחדר השליטה. 

הוקרה לראש המועצה

יו"ר הנהלת רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש הרב יוסף יצחק אהרונוב, מלווה במנכ"ל ה"רשת" הרב ישראל בוטמן, העניקו תעודת הוקרה לראש מועצת עמנואל, ר' עמנואל גרשי על עזרתו הרבה לפיתוח מוסדות חב"ד בעיר. אל ראש המועצה נלוו מנכ"ל מוסדות חב"ד בעמנואל וסגן רה"ע הרב אפרים מלוב, ורב קהילת חב"ד בעיר הרב חיים קיזנר.

הזמר ר' יוני שלמה שהגיע במיוחד מצרפת בהתנדבות, שר עם הילדים מחרוזת ניגוני חב"ד. הילדים ביציעים הצטרפו בלהט חסידי לשירה, וכתף אל כתף חברו לריקוד חסידי מיוחד ביציעי היכל "יד אליהו", כשעל הבמה רקדו יחד מנהלי המוסדות.

מנכ"ל ה"רשת" הרב ישראל בוטמן נשא דברים על כוחה של האחדות והודה ליו"ר הנהלת רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש, יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב, וכן למנהל המרכז חינוכי חסידותי הרב נפתלי רוט, על אירגון הכנס הגדול, שבמסירות אין קץ דאגו לקיומו של הכנס. הוא קרא לילדים להתחזק בלימוד תורה ומעשים טובים לרגל היום הקדוש, וציין בדבריו את החסיד הרב אברהם דונין ע"ה, מוותיקי ה"רשת", שנפטר לפני כחודש.

דברי ברכה חמים נשא גם שליח הרבי בדרום צרפת-מרסיי וגלילותיה הרב עמנואל טובנבלאט, שהגיע במיוחד מצרפת, במטרה להביא לשילובם של ילדי המוסדות בצרפת במגוון חומרי הלימוד וההעשרה שמפיק המרכז חינוכי חסידותי והתאמתם לשפתם ולאופיים של קהל היעד.

קטע מרגש במיוחד היה בעת שרבבת תלמידי מוסדות החינוך של חב"ד הגישו לרבי מתנה מקורית: "מפי עוללים" - אמירת כל התהילים שבע פעמים בו זמנית מפיהם של כל הילדים לישועת וגאולת עם ישראל, ולפדיון שבויים של: גלעד שליט, יונתן פולארד, ר' שלום רובשקין, ור' אלי הכט.
 
חתן החידון הארצי

אל הבמה הוזמנו חמשת הנציגים שעלו לשלב הגמר של החידון הארצי: הת' יעקב שמולביץ מתלמוד תורה חב"ד במגדל העמק, הת' צביקי יעקובוביץ' מתלמוד תורה "תורת אמת" ירושלים, הת' אלעזר חפר מ"אהלי תורה" כפר חב"ד, הת' ארז גלילי מתלמוד תורה חב"ד בנתיבות, והת' מנחם מענדל סודוקוביץ תלמיד ישיבת ערב '770' כפר חב"ד.  

בפני חמשת הילדים הוצגו סרטי וידאו מקוריים, בהצגת השחקן החב"די ר' מיכאל וייגל, והנבחנים בשלב הגמר התבקשו לענות על שאלות מתוך הוידאו. בתום הצגת קטעי הוידאו הוכרזו חתן החידון הארצי: צביקי יעקובוביץ' עם 36 נקודות, כשלסגניו נבחרו - סגן ראשון: אלעזר חפר עם 35 נקודות, וסגן שני: יוסף יצחק שמולביץ עם 32 נקודות. 

אלפי הילדים יצאו לבתיהם בתחושת אחדות נפלאה, בחיזוק ה'התקשרות' לרבי ביום קדוש זה, ובשאיפה לראות בהתגלות מלך המשיח בקרוב ממש.

את האירוע הפיקו בהצלחה ר' מנחם מענדל כהן ור' נועם רוט, ולצידו צוות האירגון שעמל להצלחתו: ר' אבי פרלשטיין, ר' מנדי הרשקוביץ', ר' מנחם לאטר, ר' ישראל בלויא, ר' ישראל כהן, הת' שאולי גולדברג, הת' שניאור רבינוביץ', הת' יוסי כהן, הת' יוסי בלשניקוב, והת' יוסי וייספיש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.