מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ה 01.04.2015

בכולל כפר-חב"ד סיימו 'זמן חורף' בהתוועדות חסידית ● תיעוד

עשרות מתושבי כפר חב"ד התקבצו ביום חגו של כולל ערב "מענדל'ס שול" עם סיום מסכתות ראש השנה ומגילה וסיום זמן חורף מלא וגדוש בכולל ● במהלך הערב נישאו נאומים תורניים לצד דברי ברכה, כאשר הדוברים כולם מציינים את המהפכה שהתחוללה בכפר עם פתיחתו של הכולל ערב לפני כשלש שנים  כולל ערב
בכולל כפר-חב
(צילומים: שניאור שיף, COL)
עשרות מתושבי כפר חב"ד התקבצו ביום חגו של כולל ערב "מענדל'ס שול" עם סיום מסכתות ראש השנה ומגילה וסיום זמן חורף מלא וגדוש בכולל.

במהלך הערב נישאו נאומים תורניים לצד דברי ברכה, כאשר הדוברים כולם מציינים את המהפכה שהתחוללה בכפר עם פתיחתו של הכולל ערב לפני כשלש שנים והעלו על נס את פועלו של המנהל הנמרץ והמסור של מוסדות "מענדל'ס שול", ר' שניאור זלמן שיינברגר.

הערב, שנווט ביד אומן ע"י המנחה ר' יואל פרידמן, נפתח במשא תורני עשיר ומרתק מאת אורח הכבוד, הגה"ח הרב חיים יהודה רבינוביץ שליט"א, אב"ד בירושלים, שסיים את מסכת ראש השנה ותיבל בדבריו פניני הלכה וחסידות וסיפורי הנהגות קודש של הרבי שזכה לראות בעת שהותו ב-770.   

המרא דאתרא, הגה"ח הרב מאיר אשכנזי שליט"א, סיים את מסכת מגילה ונשא 'הדרן' בהסברה נפלאה תוך שהוא נושא ונותן עם הקהל בגדרי הסיבה בליל הסדר.

רב בית הכנסת "מענדל'ס שול", הרב ברוך בליזינסקי, ביאר בהרחבה את ענין ביטול חמץ לשיטת אדה"ז והטעים את הדברים גם לפי פנימיות התורה.

ראש הכולל, הרב מנחם מענדל והבה, קישר בין ההלכות שלמדו בכולל במשך 'זמן חורף', הלכות תפלה, הלכות תלמוד תורה והלכות ליל הסדר ולמד מכך על החובה היומית ללמוד תורה והעקביות בלימוד ועורר את הקהל להצטרף לשורות הכולל ולקבוע עיתים לתורה במסגרתו.

האירוע הסתיים בהרצאה מרתקת על תקשורת בבית היהודי מפי המרצה ר' אריה מלכיאלי

את האירוע כיבד בנוכחותו מר דוד יפרח, יו"ר המועצה האזורית עמק לוד, שאף נשא דברי ברכה חמים.

במהלך האירוע התקיימה ההגרלה הגדולה ע"ס 50,000 ש"ח, בהם זכה הת' צבי שוקאטי מכפר חב"ד. ההגרלה נערכה תחת פיקוחו של עו"ד ר' שרון גושן.

לאחר סיום החלק הרשמי של האירוע התיישב הקהל להתוועדות עם משפיע בית הכנסת והכולל הרב מיכאל טייב

בהנהלת הכולל ציינו כי הרושם מהערב המלא והגדוש ניכר על פני המשתתפים שהבטיחו להשתתף ולסייע לפעולות הכולל, וכבר החלו בהכנות לפרויקט הבא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.