מערכת COL | יום כ"ט אדר ב ה׳תשע״א 04.04.2011

ביתר עילית: חגיגת סיום מחזור הכ"ט בלימוד הרמב"ם

מאות מתושבי ביתר באו להשתתף בחגיגת סיום מחזור הכ"ט בלימוד הרמב"ם  שהתקיימה באולם "יחוה דעת" ברחוב זעוויהל בעיר ● סביב שולחנות ערוכים מלאים כל טוב, כראוי לשמחה לגמרה של תורה, כשבין גברא לגברא נשמעים ברקע צלילי ניגוני חסידי חב"ד  לדיווח ולתמונות 
ביתר עילית: חגיגת סיום מחזור הכ
צילום: דוד קוטלר
מאות מתושבי ביתר באו להשתתף בחגיגת סיום מחזור הכ"ט בלימוד הרמב"ם (במסלול שלשה פרקים ליום וספר המצוות) שהתקיימה בראש חודש ניסן באולם "יחוה דעת" ברחוב זעוויהל בעיר.

סביב שולחנות ערוכים מלאים כל טוב, כראוי לשמחה לגמרה של תורה, כשבין גברא לגברא נשמעים ברקע צלילי ניגוני חסידי חב"ד. הארוע נערך ע"י וועד סיום הרמב"ם בראשות הרב שנ"ז גולדמיץ.

בפתיחת האירוע הזמין המנחה הרמ"מ הכהן רוט שי' את רבה של העיר וראב"ד מקהלות הספרדים הגאון הרב יעקב תופיק אביעזרי שליט"א לסיים את הלכות מלכים.

לאחר הסיום הסביר כיצד כל לימוד ולימוד מוסיף בשלימות הרוחנית, ואיחל למשתתפים שכשם שזכו ללמוד ולסיים כך יזכו הלאה והלאה. כמו"כ הציע לחזור על הלימוד היומי ולהתעמק בדברי הרמב"ם.

לאחר מכן כובד רבה של קהילת ליובאוויטש בעיר הגאון הרב אשר לעמיל הכהן שליט"א לומר "הדרן" על הרמב"ם. במשאו המאלף הסביר כיצד לימוד התורה וקיום המצוות מזככים את הלומד בפרט ואת העולם בכלל. ולאחר מכן הוקרנו מראות קודש מיוחדים מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בנוגע לחגיגות הסיום.

אחר כך הוזמן רבה של העיר וראב"ד מקהלות האשכנזים הגאון הרב דוד צבי אורדנטליך שליט"א שפתח את מחזור השלושים בלימוד הרמב"ם. ברך את המשתתפים שיזכו ללמוד עוד ועוד, והאריך בביאור מעלת ה"יומא טבא לרבנן" כשזוכים לסיים את ספר הרמב"ם, בפרט בר"ח ניסן, יום חנוכת המשכן ונטילת עשר עטרות וכו', והדגיש את הכרת הטוב שצריכה להיות כלפי הקב"ה שנתן את הזכות ללמוד ולסיים.

הרה"ג אברהם שרגא שטיגליץ מו"צ דחסידי צאנז בעיר על מאמר הגמרא "עבידנא יומא טבא לרבנן", והזכיר את דברי האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל אודות סיום תלמוד ירושלמי שלמרות שאין תלמוד ירושלמי על כל מסכתות הש"ס, כשמסיימים הוא יו"ט.
ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין נשא אף הוא דברי ברכה, שיבח את קהילת חב"ד. בעיר ואף קישר בין מפעלו של הרמב"ם למבצעיו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש.
כמו"כ נשאו דברים: הרב שאול רוזנבלט רב הספריה החסידית, והמשפיע הרב דוד אופן.

כמו"כ השתתפו באירוע האדמורי"ם והרבנים החשובים שליט"אט (ע"פ סדר הא-ב): בן כ"ק האדמו"ר מהאלמין הרב ישעיה גראס שליט"א רב ביהכ"נ באר אברהם. כ"ק האדמו"ר מסטאניסלאב שליט"א הרב שלמה איצקוביץ שליט"א חבר הבד"צ ורב דחסידי ויזניץ בעיר. הרב מרדכי הלפרין שליט"א רב ביהכ"נ "קהל חסידים" בשכונת הגפן. הרב עמנואל חביב שליט"א רו"כ ורב ביהכ"נ חב"ד בשכונת התמר. הרב בנימין הכהן לרר שליט"א רב ביהכ"נ ליובאוויטש שכונת הדקל. הרב צבי וויס שליט"א מראשי ביהמ"ד "עיון ההלכה" בירושלים עיה"ק ת"ו. הדיין הרב ישעיהו שוורץ שליט"א דיין בירושלים עיה"ק ת"ו ורב ביהכ"נ "קהל חסידים" בשכונת אתרוג בעיר. הרב מרדכי מישולובין ראש ישיבת תומכי תמימים בעיר. הרב חיים גרינברג מראשי קהילת חב"ד בעיר. האירוע נערך בסיוע האגף לתרבות תורנית בעיריית ביתר עילית בראשות הרב אבלס והרב טורנהיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.