מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״א 30.11.2010

אורח י"ט כסלו באנטוורפן: הרב יהודה לייב שפירא ● דיווח, גלריה

הרב יהודה לייב שפירא ראש ישיבת מיאמי הגיע לעיר התורה והחסידות אנטוורפן לסבב של התוועדויות שיעורים והרצאות, ונשא נאום מרכזי בהתוועדות הראשית של י"ט כסלו שנערכה באולם המפואר "פוגעל קיטרינג" ברוב פאר והדר ע"י בית חב"ד אנטוורפן בראשות השליח הראשי הרב שבתי סלבטיצקי  לסיפור המלא
אורח י
צילום: COL

הרב יהודה לייב שפירא ראש ישיבת מיאמי הגיע לעיר התורה והחסידות אנטוורפן
לסבב של התוועדויות שיעורים והרצאות, ונשא נאום מרכזי בהתוועדות הראשית של י"ט כסלו שנערכה באולם המפואר "פוגעל קיטרינג" ברוב פאר והדר ע"י בית חב"ד אנטוורפן בראשות השליח הראשי הרב שבתי סלבטיצקי.

מאות יהודים מהעיר מכל גווני הקשת השתתפו בהתוועדות ונהנו מסעודת מצווה ומדרשות בענייני דיומא אשר נמסרו ע"י רבני ודיני העיר.

הרב שפירא הלהיב את הציבור עם החיות החסידית האופיינית לו על החשיבות של לימוד החסידות באופן ד'חב"ד' שגם השכל האנושי יבין ויסכים ש"אין עוד מלבדו". כמו כן נשא דברים הרב שטרנבוך, ועוד רבנים.

האירוע הסתיים במראות קודש ובריקוד חסידי מרגש שלאחריו התיישב הציבור לפארברינגען חסידי שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה.

בשבת בלילה מסר הרב שיעור חסידות בבית חב"ד, ובבוקר לאחר התפילה התיישב הרב עם בחורי הישיבה אשר אליהם הצטרפו גם כמה מאנ"ש להתוועדות חסידית שנמשכה עד המנחה.

במהלך הפארברינגען סיפר הרי"ל שפירא סיפורים מעניינים מהשנים הראשונות לנשיאות הרבי.

במוצאי שבת התקיימה כאמור ההתועדות המרכזית כאשר לפניה התקיימה מכירת ספרי חסידות במחירים מסובסדים מהנהלת האירוע ביקשו לתת יישר כוח גדול לשליח הרב הרב מנחם מנדל גורארי' וכן לבחורי הישיבה המסורים שיגעו וטרחו רבות והכל כדי שהאירוע יהיה באופן ד"זה אלי ואנווהו".

ביום ראשון, יצא הרב שפירא לסיבוב שיעורים בכוללים של העיר אנטוורפן
בכולל "באבוב" הוא מסר שיעור בעניין "פסיק רישא" בשבת, ואילו בכולל "ויזניץ" נמסר השיעור בעניין "מחילה בריבית" כאשר בתוך השיעור שילב הרב מדבריו הקדושים של הרבי בנושא.

בכולל הראשי של אנטוורפן מסר הרב שיעור מאלף בהלכות בדיקת חמץ (המסכת הנלמדת שם) הרב  ביאר חידוש נפלא של האדמוה"ז אשר על ידו מתיישבות רבות מקושיות האחרונים על הסוגיה. ראש הכולל נהנה מאוד מהשיעור ואמר כי "הדברים הם לא רק נאים ומתוקים-כי אם גם אמתיים".

בצהריים יצא הרב מלווה עם השליח הר' שבתי סלבטיצקי וראש הישיבה הר"מ טברדוביץ לפגישה עם הרה"ח הרה"ג הרד"מ ליברמן רבה של קהילת "שומרי הדת" באנטוורפן.

בערב התקיימה התועדות גדולה לנשי העיר בה השתתפו כ- 150 נשים אשר במהלכה מסר הרב הרצאה מאלפת על תפקיד האישה בראי החסידות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.