מערכת COL | יום ד' אדר א ה׳תשע״ד 04.02.2014

אורח במבחן מפעל הש"ס: הרב חיים-שלום דייטש

הרב חיים שלום דייטש היה אורח במבחן ה-384 של מפעל הש"ס, סניף ירושלים, בהתלוותו לנבחן חדש - נכדו - תלמיד ישיבת 'תורת אמת' מפעל הש"ס
אורח במבחן מפעל הש
מנדל דייטש מלווה בסבו הרב חיים שלום דייטש עם בנימין קלוגר
משתתפי המבחן החודשי ה-384 בסניף מפעל הש"ס בירושלים, במקום בו נבחנים מדי חודש בחודשו קרוב לשבע מאות אברכים ובחורי ישיבות, התרגשו לראות ביום א' השבוע, את המשפיע הרב חיים שלום דייטש, שהגיע לביקור בבנין סמינר בית יעקב, בו נערכים המבחנים, ותרמילו בידו - הוא הגיע במטרה להתלוות לנכדו היקר, הבחור מנחם מענדל דייטש, תלמיד ישיבת 'תורת אמת' בירושלים ובוגר הישיבה קטנה 'תומכי תמימים במוסקבה', בן לבנו, הרב שלמה דייטש שליח חב"ד ורב העיר סמרה במרכז רוסיה.

הרב דייטש הביע התרגשות ממגוון המשתתפים, עבר באולמות בהם התקיימו המבחנים וכן בחדרים הסמוכים ועקב אחר הנבחנים הרבים הרכונים על השאלונים ומתייגעים להשיב נכונה על השאלות בכתב על מה שלמדו במשך החודש. וכאן עקב אחר נכדו התמים מנחם מענדל, שמיד עם הגיעו קיבל דפי שאלון והתיישב לענות את התשובות בכתב ממה שלמד והתייגע במשך החודש בקודם.

ציבור הנבחנים הם אברכים ובחורי ישיבות מכל העדות והחוגים, ואף אלו שמעבר לקו הירוק, ללא הבדלי מחיצות, וכל זאת מאהבת התורה המאחדת את כל הנבחנים, היגעים כל אחד על מסלולי המבחנים. ה"ה 20 דף או 30 דף לחודש וכן בהוראה, שו"ע או"ח ושו"ע אבה"ע.

הרב דייטש התקבל בבואו ע"י מארגן המבחנים בירושלים 31 שנים ברציפות וידיד נאמן וותיק של כל השלוחים בכל העולם כולו, ר' בנימין קלוגר. בעוברו בין הכיתות עמד נדהם מהציבור הגדול של הנבחנים, ואמר נרגשות שזו עבורו הפתעה שידע על קיומה ולא ידע את היקפה האמיתי, והכל בזכות ראייתו הגדולה והרחוקה של מקים עולה של תורה, אדמו"ר השפע חיים מצאנז זי"ע.

הרב דייטש אמר כי זהו חידוש כפול, הן בעצם עריכת מבחנים והן בדבר הקטן שהוא דבר גדול בזכות עצמו: לימוד עריכת תשובה בתמצית, והלימוד המיוחד של הבעה בכתב יד, שגם בכך מתחשבים בודקי התשובות.

האורח עיין בשאלוני המבחנים של תוכניות מפעל הש"ס: 30 דף לחודש, 20 דף לחודש, הוראה אבה"ע והוראה או"ח. כמו"כ הביע את התרשמותו הרבה מהרמה הגבוהה של השאלות והתשובות, לאחר שעיין במבחנים, תוך הבעת התפעלות מכמות העצומה של מאות הנבחנים ממגוון החוגים היושבים יחדיו, עליהם רק שמע רבות במשך השנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.