מערכת COL | יום י"ג אדר א ה׳תשע״א 17.02.2011

אגייאר חושף בראיון ל-COL: מדוע הוא תורם לחב"ד? ● וידאו

"הרבי הציל אותי והביא אותי לאן שאני כעת. הרבי הציל אותי ואת משפחתי, את הוריי ואת כל היקרים לי. הכול באמצעות השלוחים שהוא דאג לשלוח בתבונה לכל רחבי תבל" - כך פותח איש העסקים גומא אגייאר את ראיון הוידאו שהעניק למרכז התקשורת החב"די - COL ● בראיון המיוחד שהעניק השבוע להרצל קוסאשוילי, הוא מגלה איזו תמונה מועדפת עליו בביתו, מדבר על השפעת הרבי על משפחתו, על לימודי התניא והחסידות היומיים, חושף את התוכניות שלו לגביי התרומות לחב"ד ברחבי העולם, ויש לו גם מה לומר על COL... ● בלעדי למגזין שישי לסיפור המלא
אגייאר חושף בראיון ל-COL: מדוע הוא תורם לחב
"הרבי הציל אותי". אגייאר בראיון (צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL)

הרצל קוסאשוילי, COL

"כמה כיף לי לפגוש חסידים של הרבי". במשפט הזה, לא פחות ולא יותר מקדם גומא אגייאר, או בשמו היהודי המלא יהודה-דוד אגייאר את פנינו, עם כניסתנו לביתו המפואר (אחד מיני רבים) שבשכונת ימין משה בירושלים.

בצינה הירושלמית של אמצע השבוע, גם הצרצרים נאלמים דום ברחוב הפסטורלי ביותר לדעתי בירושלים. הנוף עוצר נשימה, כפשוטו. אנחנו במרחק נגיעה מחומות העיר העתיקה, רק הוואדי שפעור מתחתינו מונע מאשליית הקרבה לעיר העתיקה לממש את עצמה.

ולא שיש לי תלונות על פנים הבית ועל הארכיטקטורה המוקפדת בשילוב מרהיב של ישן וחדש.

אבל עזבו אתכם משטויות, לגומא יש מסרים חשובים להעביר ובעיקר לעשות. לא ברור מהיכן האנרגיות של הבחור הצעיר והנמרץ הזה, אבל ללא ספק מדובר באדם עם מטען משכנע של כנות וקווי שיחה בגובה העיניים. הכי בבית שבעולם.

המבט של הרבי

שנייה לפני שהמצלמה מתחילה להקליט, הוא מייצב את תמונתו המפורסמת של הרבי בשחור-לבן ברקע. "מדובר בתמונה המועדפת עליי של הרבי. זה מבט שלא מניח לך, מבט שמדרבן אותך לעשות וליצור עוד ועוד".

"לא נעלמתי לשום מקום", הוא מצהיר בתחילת השיחה שהתנהלה בנינו בשפה האנגלית, עד כמה שאפשר לקרוא למה שיצא מפי אנגלית...

"אני נהנה להיות מוקף בחב"דניקים ובחסידים של הרבי שפועלים עבור עולם טוב יותר. כל-כך נהניתי והתרגשתי בכינוס השלוחים בניו-יורק השנה", הוא אומר והניצוץ נדלק בעיניו. "לאחרונה, בעזרת שליח של חב"ד שיש לי איתו קשר טוב, התחלתי ללמוד מידי יום תניא וחסידות ואני מאוד אוהב את זה". 

"לא מזמן חזרתי מסיבוב בחברון עם צוות צילום של ערוץ 10, כשהצוות שהתלווה אלינו כלל ישראלים יהודים שמעולם לא ביקרו בקברי אבותינו, תתארו לכם את זה..."

מלבד השפה, לא תבחינו בינו לבין הישראלי המצוי. חרף האנגלית הרהוטה ששגורה בפיו, אני נוטה לחשוש שהוא חולם בעברית.

"מעולם לא פגשת את הרבי, ופעם אחת בראיון התבטאת שהרבי השפיע על חייך, כיצד זה"? אני שואל אותו.

"הרבי הציל אותי והביא אותי לאן שאני כעת. הרבי הציל אותי ואת משפחתי, את הוריי ואת כל היקרים לי. הכול באמצעות השלוחים שהוא דאג לשלוח בתבונה לכל רחבי תבל".

"חב"ד - השקעה בטוחה"

המשברים הכלכליים שהיו ואלה שעוד בדרך להערכת המומחים ויודעי הח-ן, לא ממש מרתיעים אותו. "ברור שאני אמשיך לתמוך בבתי-חב"ד בארץ ובעולם. אני רואה בזה השקעה במניה בטוחה", הוא מכריז בביטחון.

גם את השקעותיו במגרשי ובקבוצות הספורט בארץ הוא מגבה בהסבר לוגי. "כל מה שאני עושה בתחום הספורט בארץ, ההשקעה הכספית הגדולה, שלא משתלמת בלשון המעטה בקבוצות ספורט בארץ מההיבט הכספי, היא בכדי ליצור מקום של תקווה עבור ילדים ונוער שלולא ההתעסקות הזו בספורט, אתה תראה אותם ברחובות במקומות לא סימפטיים".

בכנות, השעה הייתה מאוחרת גם בשביל ראיון לילי שכזה. גם אני וגם הצלם הרגשנו בהתחלה מעט שלא בנוח עם התזמון. השעה הייתה יותר קרובה לחצות הלילה מאשר לשקיעת השמש.

שש הדקות שניתנו לנו בחפץ לב ובאדיבות לבבית ונדירה מצידו של גומא, היו בקלות יכולות "להימרח" לחצי שעה ואף יותר מכך.

אבל הוא מעדיף שלא לעשות "רעש גדול" מידיי מהמהלכים שלו. "אני נותן לך את המילה שלי, שיש לי תוכניות גרנדיוזיות שיצאו לפועל ואני אתן לכם לסקר את זה ראשונים".

"אתה מכיר אותנו? שמעת על COL? אני מגשש בזהירות. "אתה עושה צחוק? בטח שאני גולש ב-COL, גם באתר בעברית וגם באנגלית. לא רק למר בוגלובוב יש את הפריווילגיה הזאת..."

הראיון המלא
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.