מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ב 29.12.2011

8 ימים של אור בצפון קפריסין ● גלרייה מסכמת

בבית חב"ד צפון קפריסין שבהנהלת השליח הרב חיים הלל אזימאוו מסכמים ב"ה חג חנוכה מאיר ומוצלח: מידי ערב הדלקות בבית חב"ד, מסיבת חנוכה לבני הקהילה, שבתון חנוכה מיוחד, סבב הדלקות בבית מלון, ערב לביבות, ועשרות מוקדים של אור גלריית תמונות מסכמת  
8 ימים של אור בצפון קפריסין ● גלרייה מסכמת

בבית חב"ד בצפון קפריסין מסכמים ב"ה בהצלחה רבה את חג החנוכה שנחוג תחת הסלוגן "8 ימים של אור בצפון קפריסין" שב"ה הוארה באור נרות החנוכה במשך שמונת ימי החג. 

עוד לפני החג התקיימה פעילות לילדי ה"המרכז הטכלוגי ללימוד יהדות" שחגג בימים אלו שנה להקמתו ובו התנסו הילדים המשתתפים בהכנת לביבות וכן הכינו את הכתרים שלהם למיסבת חנוכה וחזרות לקראת המקלה המיוחדת.

בנר ראשון  נערכה מסיבת חנוכה בבית חב"ד ליהודי הקהילה המקומית ואורחים רבים שאישרו את השתתפותם מבעוד מועד בחגיגה, ונהנו מתוכנית מיוחדת לרגל חג החנוכה שכללה הדלקת נר ראשון  של חנוכה הקרנת ווידיאו מיוחד של הרבי על מהות נס חג החנוכה והקשיבו לדברים במעלת נצחיותו של חג החנוכה גם לעתיד לבא, ונהנו מבר עשיר שכלל סופגניות ומאפים מיוחדים לחג החנוכה מעשה ידיה של השליחה דבורה לאה אזימאוו. ולסיום מקהלת הילדים היהודית של צפון קפריסין פצחה בשירה של שירי חנוכה מוכרים וההתרגשות בעיני ההורים אמרה את זה שגם בצפון קפריסין ניתן לקבוע : כי יש עתיד ליהדות ולילדי הקהילה.

ובעוד המבוגרים נהנים מהתוכנית העשירה נערכה פעילות עבור הילדים שכללה קישוט נרות הכנת סביביונים בהדרכתה של בתי אזימאוו מירושלים.

בנר שני נערכה בבית חב"ד הדלקת נרות ומייד אחריה יצא השליח בליוי בני משפחתו לסבב הדלקת נרות בבתי מלון שונים ובהם אורחים יהודים ששמחו למראה השליח ולברך על סופגניה חמה ולשיר שירי חנוכה סביב שולחן הנרות.

בנר שלישי נערכה הדלקה רבתית במלון קולוני לקבוצת אורחים מישראל שהגיעה באותו בוקר לצפון קפריסין ושמחו לראות שגם כאן במקום נידח זה אף כי לא רחוק הגיעו חסידי חב"ד ושלוחי הרבי להאיר להם את חג החנוכה. בשעת ערב מאוחרת נערכה בבית חב"ד ארוחת ערב למספר קבלנים ויזמים הפועלים בצפון קפריסין שנטלו על עצמם להמשיך להיות לעזר לפעילת בית חב"ד הגודלת ב"ה מחג לחג ומשנה לשנה.

בנר רביעי התאספה קבוצה גדולה של יהודים מקומים ותיירים בבית חב"ד להדלקת הנרות  שהמשיכה בתפילת קבלת שבת ושבתון מיוחד לרגל חג החנוכה כשבסעודת שבת הושמעו ע"י השליח הרב חיים הלל אזימאוו דברים במעלת חג החנוכה וכך ש " מעט אור דוחה הרבה חושך" לא היה יותר טוב מלהמחיש את הנאמר כשבמהלך הסעודה חוו כולם הפסקת חשמל ( דבר הרגיל בצפון קפריסין) וישבו לאור נרות החנוכה.

בנר חמישי  מיד בצאת השבת נערכה הדלקה מרכזית בבית חב"ד ומיד אחריה נערכו הדלקות בבית מלון שבאחד מהם אף הוצבה חנוכיה גדולה למשך כל ימי החג ובשעת ההדלקה הושמעו שירי חנוכה ממערכת הגברה  של בית המלון  והתרגשות שרוותה בקהל גרמה להם לפרוץ בריקוד של שמחה סביב החנוכיה.

בנר שישי נערך בבית חב"ד ערב לביבות מיוחד לעשרות ישראלים  שכל כך שמחו להנות מחג החנוכה ולהדליק את אור הנרות  ולשמוע דברי הסבר על פרישת ביתי חב"ד ברחבי העולם ועל דאגתו של הרבי לכל יהודי בכל מקום שהוא. בסיום הערב חולקו דמי חנוכה לכל המשתתפים בתוספת הסבר על מהות החלוקה שהיא בכדי להקנות את מצוות הצדקה גם מגיל צעיר וגם לשמש כתזכורת למבוגרים לקיים את מצוות הצדקה.

בנר שביעי שהיווה גם ראש חודש ציין ר"ח ה31 לתפילת שחרית המתקיימת מדי ר"ח ומהווה התחלה טובה לחודש והזדמנות של אנשי עסקים ומבקרים ליצור קשרים חדשים במהלך ארוחת הבוקר העשירה המתקיימת לאחר התפילה.

בערב התקיימה הדלקה מיוחדת לקבוצת תיירים יהודים מאיסטנבול שהבחינו במהלך החג ברכבו של השליח שהפך במשך החג לטנק מבצעים וחנוכיה על גביו נוסע ברחבי העיר ומייד ביררו היכן קיים בית חב"ד והתרגשו מאוד לחגוג את הדלקת הנרות במסיבה מיוחדת עבורם עם דברי תורה בשפה התורכית.

נר שמיני הודלק אף הוא ברוב עם בבית חב"ד ע"י נכבדי וראשי הקהילה שהביעו את שמחתם לדיוחים על הצלחת חג החנוכה ברחבי צפון קפריסין.

הרב אזימאוו מבקש לנצל במה חשובה זו ולהודות לר' משה יהודה קוטלרסקי ולקרן משפחת ראהר על עזרתם הרבה במשך השנה כולה לביסוס פעילות חב"ד בצפון קפריסין.

ולתורמים החשובים ש. הלפרין י. דוכן  על עזרתם החשובה לקיום מבצע חנוכה ברוב פאר והדר ולנח"ר כ"ק אדמו"ר.

בית חב"ד בצפון קפריסין נערך בימים אלו לקראת חנוכת המרכז היהודי הטכלונגי של צפון קפריסין שיפתח בעז"ה בקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.