מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ב 17.06.2012

30 שנה אחרי: מפגש היסטורי בלשכת יו"ר ש"ס ● צפו בוידאו

מרכז התקשורת החב"די - COL, מתכבד להשיק פרויקט וידאו בלעדי לקראת יום ההילולא ● במסגרת הפרויקט, הפגשנו אישי-ציבור בכירים עם חסידי חב"ד - דרכם הושפעו מהרבי ● בפרק הראשון: יו"ר ש"ס, סגן ראש-הממשלה ושר הפנים אלי ישי, מארח את הרב נפתלי רוט, אצלו למד לפני 30 שנה בירושלים ● הרב רוט חוזר ליום בו לימד את "באתי לגני" בכיתה, השר ישי נזכר בהערצה למלמד המסור, הרב רוט משחזר רגעים מהלימוד והשר ישי מספר על השפעת חינוך חב"ד על חייו ● בעיצומה של הפגישה: הרב רוט שולף פתק שכתב לו התלמיד אליהו ישי... ● וגם: השניים משוחחים על "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" ● מאת מנחם כהן לסיפור המלאבלעדי: "מורי ורבי" - המכתב המלא שכתב אלי ישי לרב רוט כילד בכיתה ח' >>>
30 שנה אחרי: מפגש היסטורי בלשכת יו
(צילומים וצילום וידאו: שמוליק סופר, COL)
מאת מנחם כהן

הלו"ז של שר הפנים בישראל, אלי ישי, צפוף בימים אלה. בתחילת השבוע שעבר הוא הכריז יחד עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו על המבצע הגדול של גירוש המסתננים וחולל סערה תקשורתית, ולא רק בישראל.  

שר הפנים, הנושא גם בתואר סגן ראש-הממשלה, נאות לבקשתינו לקיים בלשכתו במשרד הפנים בירושלים, מפגש שאין בו קצה-קצהו של פוליטיקה. דבר נדיר בלשכה הכי עסוקה בישראל בתקופה האחרונה.

האורח, הוא הרב נפתלי רוט, יו"ר 'מרכז חינוכי חסידותי' ואיש חינוך וותיק. לפני כשלושים שנה, בכיתתו הצפופה של הרב רוט בחיידר חב"ד בירושלים, היה תלמיד אחד, שקט, בשם אליהו ישי.

השנים חלפו. הרב רוט נשאר בתפקידו כאיש חינוך, אך התלמיד החרוץ עשה חיל והפך לאחד האנשים המשפיעים בפוליטיקה הישראלית. כבר 13 שנה הוא נושא בתואר יו"ר ש"ס.

הרקע המפגש: פרויקט מיוחד לקראת יום ההילולא, ג' בתמוז. במסגרת הפרויקט, הפגשנו אישי-ציבור בכירים עם חסידי חב"ד - דרכם הושפעו מהרבי. מידי ערב, עד לסוף-השבוע, נגיש בפניכם פרק חדש מהפרויקט.

זרעו בחיים

לאחר ברכת שלום לבבית, צללו השניים לשיחת-רעים במשך דקות ארוכות. הקשר החם בין תלמיד למורו - למרות שעברו שנים רבות - ניכר לאורך כל הפגישה.

הרב רוט חזר ליום בו לימד את המאמר "באתי לגני" בכיתה הקטנה, בעוד השר ישי נזכר בהערצה שלו למלמד המסור.

בעיצומה של הפגישה, הרב רוט שלף פתק שכתב לו התלמיד אליהו ישי... הפתק ריגש את השר, שנזכר בערגה בימים ההם. 

התיעוד המלא מהפגישה - מוגש לפניכם.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.