קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







מחנכי חב"ד דנו בהתמודדות נכונה עם בעיות נשירה ● גלרייה
(יום שני, י''ג אב תשס''ט)
מאות מורים ומחנכים, ראשי ישיבות, משפיעים ומנהלי מוסדות חינוך חב"ד התכנסו ל'וועידת המחנכים' ה-21, של צעירי אגודת חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, שנפתחה במלון "רמדה" בירושלים. במרכז הוועידה דנים המנחכים בשאלות כיצד להפוך את הכיתה כבית היוצר של ילדים חסידיים, וכיצד נצליח לייצור אווריה חסידית במוסד בכלל ובכיתה בפרט בעידן החדירה הטכנולוגית. המחנכים והמורים משתתפים בהרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים ● COL מגיש: גלריית תמונות מדיוני וועידת המחנכים  לסיפור המלא 

שלוחי הרבי בשדה החינוך מישראל ומהתפוצות בתמונה קבוצתית
בירושלים נפתחה וועידת המחנכים הכ"א של צעירי-חב"ד ● תמונות 

מאות מחנכים ומורים מכל רחבי הארץ משתתפים בוועידת המחנכים ה-21 שנפתחה אמש במלון 'רמדה' בירושלים, הנערכת באירגון הרב נפתלי רוט העומד בראש 'המרכז החינוכי חסידותי' של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב.

תוכנית הוועידה עומדת השנה תחת הכותרת "ואתם תלוקטו לאחד אחד" שמטרתה הצגת דרכים וכלים להגיע אל כל תלמיד לפי רמתו, לא לוותר על אף אחד ולא לוותר לאף אחד. מארגניה דאגו לגייס את מיטב המרצים והמשפיעים שיציעו דרכים להשגת המטרות. במהלך ימי הוועידה יתכנסו המחנכים לקבוצות לפי רמות כיתות וישתתפו במרתון חינוכי שיכלול הרצאות והדגמות של מומחים בתחום החינוך - לליבון בעיות חינוכיות והפקת לקחים.

וועידת המחנכים היא גולת הכותרת של פעילות פדגוגית מגוונת שמתקיימת לאורך כל השנה על ידי המרכז חינוכי חסידותי של צעירי-חב"ד בהנהלת הרב נפתלי רוט, במגמה להעלות את רמת החינוך וההוראה ולהתמודד עם אתגרי התקופה.

הוועידה נפתחה ביום ראשון בבוקר, ועם הגעתם לבית המלון ציפתה להם קבלת פנים חמה, הם עברו מסלול רישום מהיר ויעיל, שנוהל בקפידה ובאדיבות על-ידי רכז הועידה ר' אברהם פרלשטיין וצוותו. כל אחד מבאי הוועידה צויד בתיק אישי עשיר שיכלול חומר חינוכי מגוון. בראש צוות האירגון עומד ר' נועם רוט ור' מנדי כהן ולצידם: הת' שאולי גולדברג שריכז את היריד והרישום, הת' שניאור רבינוביץ, הת' אריה מויאל, ור' ישראל כהן.

התמודדות נכונה עם בעיות נשירה

במרכז מושב בוקר נערך פאנל בהשתתפות: הרב חיים–שלום דייטש, ראש כולל "צמח צדק" ירושלים בעניין "אנרגיה חיובית" - התמודדות נכונה עם בעיות נשירה; והרב דורון אגסי, עובד סוציאלי ומנהל עמותת "שלום בנייך" בני–ברק שדיבר בעניין "חינוך לצניעות ולזהירות - טיפול נכון בדברים שבצניעות הלכה למעשה".

לאחר ארוחת צהריים חגיגית מחלקו המחנכים לסדנאות דיון בקבוצות קטנות שעסקו במגוון נושאים: שכבה צעירה וכיתות יסוד: עקרונות למידה אפקטיבית (מיפוי של תהליך הלמידה) עם ר' זאב זיגדון, פסיכולוג חינוכי; כיתות גבוהות: "לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד" - יחסי גומלין בין הורים וביה"ס - המשולש: מורה, הורה, תלמיד סדנה משותפת עם הרב חיים פרוס, ראש ישיבת "אור שמחה" כפר חב"ד, והרב יעקב פלדמן, יועץ חינוכי מוסמך ומרצה בכיר לחינוך מיוחד ותקשורת בין אישית.

סדנאות נוספות לסגל ישיבות (רמי"ם, משפיעים ומשגיחים) בנושא "תלמידים מתקשים" - מה קורה להם בראש? נערכה עם הרב בן–ציון רבי, יועץ חינוכי ומדריך פדגוגי, והמנהלים וראשי הישיבות דנו ב"טיפול נכון בדברים שבצניעות מזווית מנהלית" עם הרב דורון אגסי, עובד סוציאלי ומנהל עמותת "שלום בנייך". 

הרצאות נוספות שנערכו וריתקו את המשתתפים היו: לאהוב ולאכוף" - מהן הסיבות למרדנות ותוקפנות של תלמידים? ודרכי תגובה וטיפול לתופעות של אלימות ומרדנות עם ד"ר דוד טנא, מרצה בכיר - מתמחה בנערים במצוקה וטיפול מוסדי.

את יום ההרצאות הגדוש חתם ר' שחר וולף נציג בנק דיסקונט שהציג בפני המחנכים תנאים מועדפים למורי חב"ד שהעמיד לרשותם הבנק, ומשם פנו המחנכים להשתתף בערב הצדעה חגיגי לשלוחי הרבי בחינוך - בהשתתפות רבנים ואורחים נכבדים.


(צילום: COL)
(צילום: COL)



0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 6
1. נקווה שנחוש בשינוי
(2009-08-03 15:32:10)
החינוך אצל כולם טעון שיפור נקווה שבעקבות הדברים שנלמדו שם, ונראה שאכן כולם מקשיבים, יישמו , ופני הדור יראה אחרת. אמן!
הוספת תגובה לתמונה 6
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 11
1. דודי......
(2009-08-03 15:27:17)
התגעגענו לראות אותך. אוהבים אותך חבר! היית חסר!
הוספת תגובה לתמונה 11
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


5 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 21
1. לרב ינון רוט שליט"א
(2009-08-03 14:36:57)
שמחים אנו לראותך!!!!!!!!
2. מי המרצה?
(2009-08-03 16:57:18)
יכול להיות שהוא הרצה באחת הסדנאות בכנס נשים האחרון? אולי ד"ר פלדמן?
3. הרב גיל אוריאן
(2009-08-03 17:43:50)
אתה איש חינוך הגדול שהכרתי, ואתה הולך לשם.. איזו ענוה!!!!!!!!!!!!!
4. זהו הרב יעקב פלדמן, מרצה עם כל הלב...
(2009-08-03 20:37:48)
5. זהו הרב יעקב פלדמן, מרצה עם כל הלב...
(2009-08-03 20:37:52)
הוספת תגובה לתמונה 21
כותרת:

תגובה:





2 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 22
1. הרב גיל- אוהבים אותך!!!!!!
(2009-08-03 17:44:23)
2. הרב אורייאן
(2009-08-03 18:10:48)
אין עליך הרב הכי הכי ישיבת חב"ד אשקלון
הוספת תגובה לתמונה 22
כותרת:

תגובה:




1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 23
1. פס... הרב רוט
(2009-08-05 19:13:50)
רואים כאן את הר''מ של מכינה לישיבה קטנה ''תורת אמת'' שמענו עליו רבות. כה לחי!
הוספת תגובה לתמונה 23
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 29
1. אכן אבא, המורה והרב הדגול זה שנים רבות
(2009-08-03 22:50:31)
יהי"ר שתמשיך בעבודת הקודש זו מתוך בריאאאות ושפע מעריצים אנחנו....
הוספת תגובה לתמונה 29
כותרת:

תגובה:





0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 32
1. במרכז-הרב דרוק
(2009-08-05 19:15:57)
במרכז רואים אנו את הרה''ג ר' בנימין דרוק שליט''א מחנך ותיק...
הוספת תגובה לתמונה 32
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



2 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 34
1. הרב דני!!
(2009-08-03 18:12:27)
2. יאללה ביתר!
(2009-08-04 00:18:04)
הוספת תגובה לתמונה 34
כותרת:

תגובה:




1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 35
1. נראה שמאוד מעניין
(2009-08-03 15:29:23)
כולם כ"כ קשובים, יפה .
הוספת תגובה לתמונה 35
כותרת:

תגובה:




1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 36
1. היי
(2009-08-03 20:20:12)
הוא היה מורה שלי לפני 12 שנה
הוספת תגובה לתמונה 36
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 38
1. הי ד"ר טנא!!!!!
(2009-08-04 13:07:59)
ד"ר מרצה במכללת בית וגן, הוא פשוט מדהים, למדנו איתו השנה ונהננו!!!!!
הוספת תגובה לתמונה 38
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה



1 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
תגובות לתמונה 42
1. שאולי
(2009-08-04 11:16:01)
אין עליך!
הוספת תגובה לתמונה 42
כותרת:

תגובה:




0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה


0 תגובות | הוסף תגובה | הסר תמונה
הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. דבר חשוב עד מאוד
(2009-08-03 14:43:05)
לא השתתפתי כי אינני מחנך. אבל לדעתי הדרך הפשוטה בהתמודדות עם בעיית הנושרים, ולאנגריה חיובית, היא "דוגמא אישית" של המורה, הרב, המחנך, המשפיע. אין שום דרך אחרת!
2. דוגמא אישית !
(2009-08-03 15:43:45)
הביאו לנו את ד"ר טנא לטפל בתופעות אלימות אצל ילדים מרקע קשה, מסקנת הרצאתו: שילדים אלימים הם ילדים חרדים... והכי קטע שהמרצה היווה "דוגמא אישית" בגלותו שהוא עצמו סובל מבעיות קשב וריכוז וזה ממש הורגש בהרצאתו...
3. אם אפשר להשיג הקלטות של הפאנל החשוב הזה?
(2009-08-03 15:44:22)
אשריכם חסידי חב"ד שזכיתם להגיע לכזה רמה של מחנכים. נראה לי שהגיע הזמן שתתחילו להעביר את יסודות החינוך שקיבלתם/נו מרבוה"ק נבג"מ גם לחסידיות אחרות מחוץ לחב"ד. כי האמת הוכיחה את עצמה. "אשריכם ישראל"
בברכה מקדם תלמידים במצוקה בישיבות חסידיות
4. המורה יוסי נבון
(2009-08-03 16:04:17)
אני מעריץ ומעריך עד מאד מורה זה שלאחר יותר מ20 שנה בעבודת קודש זו עדיין מחפש דרכים להשתפרות במקצוע (שימו לב לעט שמחזיק )
היית לי מורה מצויין
מתלמיד בשנות הממים
5. אין על הרב מן מיכיתה ח' בתלמוד תורה חב"ד מגדל העמק
(2009-08-03 16:13:54)
הוא יודע לתפוס בזמן בחורים ולחנך אותם כמו שצריך....
וגם משפיע טוב לכול אדם...
מדבר לעניין וכו' וכו' וכו'...........
6. חבל מאוד
(2009-08-03 16:14:55)
שרוב המחנכים של תלמוד תורה כפר חב"ד לא השתתפו שם.
כנראה שהם כבר יודעים הכל, וגם הכל כ"כ בסדר בכפר שאין צורך להוסיף דעה...
7. המחנכים בכפר
(2009-08-03 16:42:10)
עקב מצוקה כלכלית לא יכולנו להשתתף והבעיות עם הילדים מתחילות בבית כמו שנאמר אנו מחזקים את הערכים שהילדים מביאים מהבית הילדים לא הבעיה אלא ההורים שלא מקבלים תשומת לב ולכן הילדים לא מקבלים כלום בבית
8. הכל שטויות
(2009-08-03 17:19:24)
כול כמה שהיה היתכנסויות בפועל זה לא מענין אותם כי עובדה שכל הבחורים שברחובות עכשיו אף אחד לא מסתכל עלהם ורק מסתעכלים עלהם בצורה שלילית
9. למה משקרים לציבור להאמין שיש "פתרונות אולטימטיבים" לחינוך ?
(2009-08-03 17:38:04)
עם כל הכבוד, תאהבו את הילדים שלכם, תתמכו בהם, תעניקו להם אהבה וחינוך כמה שאתם יכולים, אבל אין פתרונות קסם לילדים טובים.
בזרעו של אהרן אבינו לא נמצא פסול, אתם מנסים להדמות לו ? זה יפה, אבל תהיו מציאותיים.
בפרט שכל המקרים של נשירה שראיתי עד היום היו בעקבות הורים מכים/מתעללים. הפלא הגדול היא העובדה שהילדים האלו אחרי כל מה שעברו עדיין מאמינים בקב"ה.
10. הרב דוד קירשנזפט!!!!!!
(2009-08-03 17:49:40)
אין עליך!
הרמת את התלמוד תורה!
מעריכים אין סוף!!!!!!!!!!!!!!!!
ההורים
11. הרב מוטלה!!!
(2009-08-03 20:00:52)
מחנך למופת כל כיתה שמסימת את השנה איתו מרוצים מחדש ורוצים להמשיך עוד שנה אין פשוט אין כמהו שירבו כמותו בישראל
12. ל-6
(2009-08-03 20:21:40)
כנראה שזה לא יעזור
13. נסיון שנדון לכישלון
(2009-08-03 20:33:51)
אנחנו מנסים לייצר חסידים משטנץ אחד. אין מצב שזה יעבוד. כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות. לא כולם בנויים למסגרת הלימודית שמאפיינת את כל הישיבות שלנו. האלטע רבע בספר חינוך קטן מתייחס לעניין שלכל קטן קיימת 'דרכו' (חנוך לנער על פי דרכו) ואין זה מן ההכרח שדרכו של פלוני תהיה כדרכו של אלמוני. אלו שאינם מתאימים, אין הכוונה לכאלו הלוקים בבעיות לימודיות אלא לכאלו שלא מסוגלים לשבת וללמוד את התחומים הנלמדים במשך זמן רב כל כך של היום. גם בחור שלא נשר, בחור שנשאר בישיבה, כזה שמשתדל להתנהג כבחור חסידי אבל מעביר כל יום ברביצה ב 'זאל' הוא כישלון מהדהד של המערכת משום שבמסגרת חלופית הוא היה יכול לפרוח ולהצליח בעוד שכיום הוא מעביר עוד דף ועוד דף בלוח השנה.
כל עוד נישאר מקובעים בראש, אנחנו מקריבים את ילדינו במו ידינו לרולטת ההסתברויות כשחלק ייצאו ממנה בחורי ישיבה, חלק ינשרו וחלק לא מבוטל יתפקדו כמחממי כסא. זה כל כך אבסורדי שלפני שנחליט על מסלול השקעה כספי אנחנו נחקור ונדרוש ולא נעשה צעד מסויים רק כי כולם עושים ככה אבל בבואנו להשקיע את ההשקעה האמיתי של החיים שלנו, את עמלינו - אלו הבנים, את אלו שימשיכו אותנו גם כשלא נהיה פה כבר, רבים כל כך מאיתנו הולכים כצאן בתלם מבלי לחשוב על השלכות צעדיהם ועל הטובה שתצמח מכך לילדם (והרי אין מי שמכיר את בנם טוב מהם וברור שרבים שולחים בחשש מפני שהם מכירים בכך שבניהם יתקשו להחזיק במסגרת הזו - ובכל זאת הם שולחים)
לענ"ד, המסגרת שנפתחה באשקלון היא מסגרת נפלאה שתאפשר לאנשים כמוני, אנשים שממאנים להקריב את ילדיהם לנורמה הרסנית שסיגלנו לעצמינו, להשאיר את ילדיהם במסגרת של חב"ד. אין לי אלא להצר שהרעיון הברוך הזה שנתן השי"ת בלב אנ"ש באשקלון לא מומש כבר לפני שנות דור. מי יודע כמה בחורים היו ניצלים, כמה הורים היו מרוויחים את חייהם וכמה תופעות מכוערות היו נמנעות?!

יתן השי"ת לכולנו את המצרך הכל כך בסיסי שכולנו כה שואפים לו (גם אם לא תמיד חושבים עליו) - נחת חסידי
14. עצוב נורא כאמא שעתידה להכניס בנים לתלמודי תורה ולישיבות
(2009-08-03 23:01:59)
אני דואגת !! מה יהיה גורלם ?? האים יהיהו מה'נושרים'
זה לא העיקר להאשים רק את הבית
אני חושבת שצריך לטפח את המשולש של הילד ולעזור גם לנו ההורים
הלוואי ויהיה שינוי ואשריכם...
15. מסכים עם 8
(2009-08-03 23:35:39)
למי איכפת מהבחורים הנושרים? העיקר דנים ומדברים...
הגיע הזמן שאחת ולתמיד תאשימו את עצמיכם למה אתם לא מקבלים לישיבות שלכם בחורים מסויימים ובגלל זה הם הולכים ויוצאים לתרבות רעה. לדבר אתם יודעים...
אני יכול להגיד לכם מנסיון עם בחורים שלא קיבלו אותם לישיבות, ואם היו מקבלים אותם הם היו נראים אחרת.
הגיע הזמן שתגיעו למסקנה שכל בחור שאתם מעיפים או לא רוצים לקבל הם על אחריותכם בלבד. ובמקום להרחיק ולמצוא תירוץ שהוא רק מקלקל אחרים, נסו אתם לעזור לאותם בחורים.
אצל האנטים יש את המושג הזה פחות, "משפיע". בישיבה בנחל'ה המון בחורים מתחילים לאבד את הדרך בזמן האחרון בגלל שההנהלה (שטוענת שהישיבה בנשיאות הרבי) הנכבדה מצא לנכון להעיף את הבחורים השלוחים, וראו מה יצא. כל הכבוד. הבחורים של היום צריכים משפיע גם מחוץ לישיבה.
תדעו שכל תמים זה תמים של הרבי.

(תמים לשעבר שהודח מהישיבות)
16. האם נוכל להאזין להצאה של ד"ר דוד טנא?
(2009-08-04 01:23:33)
לאלה שלא היו בכנס האם יש אפשרות לשמוע את ההרצאות שנאמרו שם, במיוחד את הרצאתו של הד"ר דוד טנא.
תודה
17. תמה
(2009-08-04 01:45:38)
מענין שהחבדים לוקחיפ דוגמא אישית מהמזרחי. למה אין מחנכים ברמה אצל החרדים....? לא לחינם הלך הזרזיר......בטח לא תכנחסו לא נורא פחדנים
18. ל-7
(2009-08-04 01:59:41)
אם הכל תלוי בבית ובהורים בלבד, הרי כל הכנס הזה לגמרי מיותר!!!????
19. ל13
(2009-08-04 02:03:55)
ואולי דוקא ילדך מתאים למסגרת ישיבתית לומדת? לפי מה החלטת שהוא לא מתאים? אל תקח ממנו את הבחירה!
20. ל-8 אני לגמרי מסכים איתך
(2009-08-04 02:13:19)
דנים על הנושרים???
ממש מחמם את הלב.. לראות את הבחורים שהם מעיפים אותם מהישיבות ולא אכפת להם מהם בכלל, מה איתם ומה יצא מהם.
ראשי ישיבות ור"מים יקרים, תדעו שאתם הורסים את כל הבחורים שאתם לא מקבלים, אתם ממש לא עושים לפי ההיגיון.
אתם חושבים על בחור לא טוב שיכול להזיק, ובמקום לקרב ולחזק אותו אתם מעיפים אותו בטוענה שהוא לא יקלקל בחורים אחרים. תדעו שכל הבחורים שאתם מעיפים אתם אחראים עליהם ועל מה שהם יעשו, כל תמים הוא בן של הרעבע!
ועוד דבר שצריך במיוחד בישיבות של אנטי שלומינו, "שלוחים"!!! שלוחים שיחזקו את הבחורים, לצערי בהרבה ישיבות אין שלוחים. בישיבת בית הר"מ בנחל'ה היה שנה שעברה בחורים שלוחים, ומשום מה ההנהלה החליטה שע"פ ההיגיון לא צריך אותם, וההנהלה תסתדר מצויין עם הבחורים, ומה שקורה זה שהרבה בחורים לא מקבלים יחס חסידי חם, ובחורים שמספרם גבוה מבכל שנה לא חסידיים בכלל (ה"י). אז אל תדברו על תופעת ה'נשירה'.

כשעליתי לישיבה גדולה, אף אחד מהישיבות בארץ (חוץ מבאר שבע, יאמר לזכותם, שקיבלו אותי בזרועות פתוחות), לא מפני שאני לא חסידי או משהו כזה, אלא מפני שקצת קשה לי ללמוד. וזה פשוט קרע לי את הלב, לראות שאני לא רצוי באף מקום, ולאף ר"מ לא היה איכפת מה המצב שלי, אף אחד לא דאג לי לפחות לישיבה אחרת. אני מאמין שאם הייתי ב'תומכי תמימים', הייתי נראה אחרת. אני ב"ה שרדתי ונשארתי 'חב"דניק', אבל יש בחורים שלא שורדים, ובמקום לקרב אותם רק מעיפים אותם ומראים להם שהם שטן והורסים גם בחורים אחרים, אז תדעו שאותם בחורים, כן, בדיוק כמו הילדים שלכם, בנים של הרעבע כמו הילדים שלכם, הם לא אשמים, מי שאשם פה זה הרבנים שמרחיקים אותם ומעיפים אותם מהישיבות,
למישהו איכפת מה יהיה איתי, איך אני מרגיש שאני לא מסוגל להיות כמו כולם לממרות כל הקשיים שלי? זה ממש שתוקעים לך חץ בלב


כותב בצער ולב שבור על מצב התמימים והישיבות,
מענדי, 19
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:




© 2014 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן