הרב אשכנזי: "אין להכניס 'שיחת הגאולה' לבתי הכנסת"
רבני חב"ד נחושים לשים קץ להפקרות שבאה לידי ביטוי ב'קמפיין הבארים', בססמת "שותים על חשבון המשיח", שגרמה חילול שם שמים ושם הרבי במידה שטרם היתה כמותה, ושזעזעה את כל חסידי חב"ד באשר הם, בלי הבדל דעה והשקפה.
כזכור, הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מרא דאתרא של כפר חב"ד וחבר בית דין רבני חב"ד זעק מקירות ליבו נגד המעשה הנפשע, במהלך ההתוועדות הארצית של ג' תמוז, וקרא לציבור להקיא מתוכו את האנשים האחראים למעשה.
גם הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד, התראיין בנושא ברדיו 'קול חי' והודיע כי בית הדין יתכנס ויחליט כיצד לטפל בתופעה זו, שפרצה את כל הגדרות.
בתוך כך החליט הרב אשכנזי לנקוט מיד מעשה והורה לא להכניס לכפר חב"ד את הפרסומים שמוציאים לאור ומפיצים אותם אנשים, האחראים לחילול שמו של הרבי.
במכתבו כותב הרב:
בעזהשי"ת
עש"ק פ' זאת חוקת התורה ה' תשס"ז
כבוד גבאי בתי הכנסת שליט"א בכפר חב"ד
לאור חילול ה' הנורא ואיום וחילול כבודו של כ"ק אדמו"ר ברבים ובפרהסיא בליל יום הקדוש דג' תמוז שלאחר חקירה ודרישה נתברר שהדברים הגיעו עד כדי אביזרייהו וכו', אי לכך אין להכניס את עלון "שיחת הגאולה" לבתי הכנסת בכפר חב"ד כל זמן שעורך העלון לא יקבל עליו את מרות "ועד רבני חב"ד כפי הוראות כ"ק אדמו"ר.
בכבוד ובברכת שבתא טבא
מרדכי שמואל אשכנזי
הרב זימן אליו אתמול בערב את גבאי בתי הכנסת בכפר ומסר להם אישית את מכתבו, כשהוא מורה להם להשגיח שאכן העלון לא ייכנס לבתי הכנסת.
יצויין כי הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב"ד, כבר אסר מכבר להכניס לבית הכנסת בנחלת הר חב"ד את העלון, וההוראה נשמרת בקפדנות במשך כל השנים.
הנה, עוד פורק עול, שמצהיר בפומבי שימשיך לקרא את שיחת הגעולה, בניגוד לפסיקתם של הרבנים שליט"א.
לדעתו של 5 , ההוא מבת ים עדיין לא הלך הכי רחוק שאפשר, רק אם יזמינו את האנשים ל.... , אולי אז יפסיק לקרא את שיחת הגעעולה.
אתה שחזרת בתשובה "מזמן" וכבר נעשת "שפיץ חב"ד " אמיתי בטח לא מוכן להקשיב ולקבל משהו אחר חוץ מחב"ד. הייתי רוצה לראות אותך או אחרים האוחזים בדעה שלך אם יוכלו להושיב עשרות מיזרוחניקים (או פוילשרס) לשיעור חסידות או התוועדות.
גם אני בעצמי חושב שיש עוד מה לתקן בעלון שיחת השבוע אך ודאי וודאי שהוא "עושה את העבודה" די טוב
עובדה שמבין כל העלונים בבתי הכנסיות הוא המבוקש ביותר !!!
שבת שלום ובשורות טובות
בעל תשובה כמעט כמוך .
לקחתי את הדף של שבוע שעבר, כל העלון זה על הרבי ובשער תמונה של הרבי.
אז עכשיו רואים שאתה גם שקרן.
אז נכון שלא כל שבוע זה על הרבי או חב"ד, והם עושים נכון, כי ככה כל הציבור אוהב את העלון ומרגיש שזה שלו.
גם הרבי הוציא את שיחות לנוער ורוב החוברות לא היו על אדמו"רי חב"ד.
עוד חברה מסכנים שבקעמפ מחדירים לבחורים רק יחי!!!! גם להם אין צורך!!!
איפה הועד שיעשה סוף לזה איפה???? וזה לא הדבר היחיד שיש לועד כמו כל מיני משחיסטים (מוזנחים) שבאים משום מקום ונכנסים לכפר
אז מילה אחת לועד תתעוררו!!!!!!!!
"ליל יום ההילולא"...
שמתייחסים אליהם בפומבי יוצא ההיפך הגמור!
בהתוועדות המרכזית ב"בית מנחם" כשהרב אשכנזי זעק מקירות ליבו נגד זמרוני ציק וחבורתו הרי שנאומו זה לא הדיר אנשים מהכינוס שנערך למחרת בבת-ים אלא גרם להם תסיסה והביא להשתתפות של אלפי משיחיסטים
גם עכשיו אילו הרב היה יוצא נגד שיחת הגאולה והדבר לא היה מתפרסם ברבים מלבד מתחם הכפר הרי שהיו מיישמים זאת. בגלל הפרסום ברבים הללו ילכו לחזק את העלון הנ"ל ויפיצו אותו יותר
מספיק כבר להעלות את עצמיכם כדי להוריד משהו אחר...שיחת הגאולה הוא עלון מאוד חסידי ומעניין. יש בו כתבות יפות על חב"ד והרבי..ואנו נהנים ממנו כל שבוע..וכן אנו קוראים גם את שיחת השבוע. אך מדוע לרמוס את האחרים כדי להגביה את עצמיכם??? אז תעשו כבוד לעצמיכם ותכבדו כל אחד וכל עלון שהןא בשביל פרסום הגאולה והרבי!!!!
ב. לא לתת לצעקני היחי בבתי הכנסת. 13 שנים היה לו מספיק זמן לבוא.
את כל הסברות תגידו לרב.
הרב שקל את כל הצדדים והחליט לאסור. אנחנו שומעים לרבנים ולא מתחצפים.
וכ גם הם עשו בספרונים של לג בעומר אותו עצוב למעט עמוד אחד
השלב הבא צריך לדעתי להיות , כמובן לאחר דיון מעמיק בין רבני חב"ד כולל אלה שאינם נמנים על בית הדין,
החתמת כל מנהלי בתי חב"ד על הסתייגותם מהמשיחיסטים ועושי דברם .
הוצאת כל מנהלי בתי חב"ד שלא יחתמו ממסגרת צא"ח וניתוק התמיכה בהם.
עשיית הסדר ההכרחי תבהיר לכל מאן דבעי שיש לחב"ד מנהיגים ורבנים שעל פיהם ישק דבר, וכמובן הכל על פי ההוראות שהרבי זי"ע השאיר לנו.
ה"ניתוח " יהיה קשה אך כדי להציל את כל הגוף יש לבצע אותו מיידית וב"טיפול נמרץ" . אני קורא לכל הרבנים שלא ייחתו מאף אחד ובא לציון גואל.
ולכן חייבים לטקס עצה להתמודד עם זה.
רק עכשיו הוא עשה שטות יותר גדולה.
כבר לפני 13 שנה הרב היה צריך להוציא מכתב נגדו.
הרי "אם אין גדיים אין תיישים"...
חוץ משני חולי הנפש (קופצק)
אף אחד לא העז להמיר את פי הרב
הפעולה הזו מצריכה המון כוחות נפש והמון המון כנות!
הרב אשכנזי הגיע למסקנה שממנה בורחים כל שאר הרבנים-שהם לא ליובאוויטש!
יישר כח
אין זה סוד שבין אנ"ש ואף בינינו השלוחים ישנה מחלוקת, לעתים אפילו קשה, מאז ג תמוז. מחלוקת זו קיימת כמובן גם בין רבני אנ"ש. מחלוקת זו גורמת לאנ"ש לפסול אלו את רבני אלו ובכך היא ממחלישה את כוחם של הרבנים בניגוד לרצון הרבי.
לדאבון לב, על המחלוקות האידיאולוגיות, נוספו מחלוקות על רקע אישי על רקע של תחומי השפעה ועוד.
חסד עשה הקב"ה עם החסידים ופיזרם לבין האומות כדי להמשיך אלוקות בכל הארץ. דא עקא, שפיזור זה מגביר לעתים את האפשרות ליצירת זרמים ושיטות שונות בין אנ"ש. יתרה מכך הוא מאפשר לאנ"ש להיתלות ברבני אנ"ש ממקומות אחרים ובכך להגביר את חוסר האחדות במחנה החסידים. יתר על כן, ישנן שאלות הנוגעות לכלל החסידים בהן יש צורך להגיע להכרעה שתקובל ותחייב את כללות אנ"ש.
האירועים האחרונים בבית חיינו כמו גם עצם העובדה שמתנהל משפט בערכאות (אין חשיבות כלל על מי האשם, זהו רק סימפטום אחד לבעיות השורשיות שהוזכרו לעיל) לגבי הבעלות על המקום, מחייבים אותנו לפעול בדחיפות לאחדות המחנה.
כל דחייה בטיפול בשורש הבעיה וטאטואה מתחת לשטיח, מעמיקים את התפיסה שבליובאוויטש אין דין ואין דיין ר"ל ואיש הישר בעיניו יעשה. מיותר לתאר את ההשלכות החינוכיות ההרסניות שיש למחשבה כזו על הנוער. חוסר הסמכות היום והעובדה שאלו פוסלים את רבני אלו מביאות את צעירי הצאן עד לפר"ע מוחלטת ר"ל.
הפתרון הקמת בית דין עולמי של רבני חב"ד
לא בשמים היא! קרוב אלינו הדבר מאוד בעהי"ת. בידינו לפתור את הבעיה משורשה. ניתנה תורה ונפסקה הלכה דאזלינן בתר רובא. אשר על כן יש להקים בית דין עולמי של רבני אנ"ש, בידיו תהיינה הסמכויות להכריע בכל השאלות הנוגעות לכללות אנ"ש.
הכרעת הרוב בבית הדין תחייב גם את המיעוט להורות באותו אופן ובוודאי שגם את כל אנ"ש, השלוחים והנהלת המוסדות.
צירופם של רבני אנ"ש מכל הסוגים (בתנאי שיענו על הדרישות המובנות מאליהן הנזכרות) תיתן לגיטימציה להכרעת בית הדין בעיני כל אנ"ש שכן גם רבני המיעוט יצטרכו להורות כפי שהוכרע על ידי הרוב. ככל שבית הדין יהיה מורכב מיותר רבנים מיותר מקומות, יהיה קשה לטעון שהוא מושפע מלחץ כזה או אינטרס אחר.
לאחר שייבחרו הדיינים הראשונים (בשיטה שתתואר להלן) יישאפו חברי בית הדין להוסיף ולהרחיב את בית הדין כך שיכלול כמה שיותר רבנים העונים על התנאים הנ"ל, ובכך להגדיל את הייצוג של כלל הדיעות את הלגיטימיות של ההכרעות ואת היכולת לכוון לרצון העליון בע"ה.
במקביל לפעולה הנ"ל תיעשה עבודה על ידי השלוחים מנהלי המוסדות והרבנים להביא להכרה בבית הדין וקבלתו על ידי כללות אנ"ש.
שני הליכים אלו יהיו שלב הביסוס של בית הדין. לאחר מכן יוכל בית הדין להכריע בשאלות העומדות לפתחם של כלל אנ"ש כמו גם במחלוקות.
מובן לכולנו הקושי לקבל סמכות שתחייב אותנו אולי לפעול בניגוד להבנתנו את דברי הרבי ואולי אף בניגוד להבנת העשה לך רב שלנו עד היום. אולם זהו רצונו של רבינו שהכרעות הנוגעות לכלל תעשנה על ידי בית דין רבני אנ"ש ושיהיו אחדות ושלום בין החסידים. אם נשכיל להפנים את המשמעות של הליכה אחרי הרוב ככלי לגילוי רצון העליון, ייקל עלינו לקבל (ולא רק כטקטיקה מעשית, להשכנת שלום) שהכרעת בית הדין היא כוונתו האחת והיחידה של הרבי.
מי יוכל להיבחר?
כל מי שעומד בתנאים הבאים ראוי להיות חבר בבית הדין-
מורה הוראה (למעט משפיעים וכיו"ב) בעל ניסיון.
המחויב לדעת הרבי
שמקובל אצל חלק מאנ"ש לשאול אותו
ומקבל על עצמו להורות כפי שיכריע בית הדין גם אם זה יהיה בניגוד לדעתו
מכיוון שכל חבר בבית הדין יהיה מחויב להורות לתלמידיו כהכרעת הרוב, מוטב יהיה שהרכב בית הדין יהיה רחב ככל הניתן. הרכב רחב של בית הדין יקל גם על קבלת הסמכות שלו על ידי אנ"ש.
לאחר שייבחר ההרכב הראשון של בית הדין, בתהליך שיבואר להלן, ישאפו חברי בית הדין לצרף אליהם כל מי שראוי לכך (ברוב קולות).
קשה לנו אולי לראות את כל רבני אנ"ש יושבים יחד. אולם יהיה בכוחנו בע"ה לכפות גם על מי שלא ישב בבית הדין לציית לפסקיו כפי שיפורט בהמשך. כאשר יהיה ברור לכל רבני אנ"ש שמי שלא שם לא קיים, ומי שנלחם בבית הדין מבחינתנו, איננו טוב מגדולי המתנגדים עם כל המשתמע מכך, יסכימו כל רבני אנ"ש לשבת ביחד ולקבל את הסמכות של בית הדין.
לא קל לנו אולי לחשוב, שגם פלוני או אלמוני יהיו בבית הדין, אליו אנו מתחייבים לציית. אולם אם נפנים שזו הדרך היחידה להתגבר על האנרכיה ועל הפירוד ההורסים היום כל חלקה טובה יקל לנו. אם נבין שזו הדרך על פי התורה לגלות את הרצון העליון ולברר את דעת הרבי נעשה זאת בשמחה.
ומה יהיה אם ייבחרו כאלו שאינם ראויים? כאמור השאיפה היא שבית הדין יהיה רחב ככל האפשר כך שהשפעתם לא תורגש. גם אם יהיה בכך טעם לפגם בעיני מישהו, מצב זה עדיף על המצב הנוכחי בו אין דין ואין דיין ר"ל ואיש הישר בעניו עושה ומלמד אחרים לעשות.
מי יבחר את הרכב בית הדין?
שאלה זו נראית ממבט ראשון קשה ובעייתית ביותר. מצד אחד אין בידינו "פנקס בוחרים". מצד שני, כל מי שלא יוכל לבחור יקרא ערער על עצם התהליך, ועל הלגיטימיות והסמכות של בית הדין.
נציע את הפיתרון תחילה, לאחר מכן יובן שהקשיים בתהליך קטנים ממה שנראה לכאורה.
כאמור, איננו מחפשים את הדמויות הפופולריות ביותר בין אנ"ש אלא את כל הראויים לישב על מידין מבין אלו המחויבים לדברי הרבי.
לכאורה היו אנ"ש אמורים לבחור את הרבנים. אולם מכיוון שאין דרך להגדיר מיהו אשר בשם אנ"ש יכונה, ומסובך מאוד לערוך בחירות בין כללות אנ"ש די בכל אתר ואתר ניתן לראות ברבנים אליהם פונים השלוחים, כמדגם המייצג את הרבנים אליהם הכי מקובל לפנות.
גם אם השלוחים לא יהוו מדגם המייצג בדיוק, חברי ההרכב הראשוני שיבחרו על ידיהם ישאפו לצרף לבית הדין, כאמור, את כל הראויים לכך על פי שיקול דעתם.
אכן, אחת התופעות של העדר סמכות מרכזית מאז ג תמוז, היא המחלוקת מיהו הנקרא שליח. זו אחת מהשאלות הרבות בהן יצטרך בית הדין להכריע. אך לצורך בחירת ההרכב הראשוני ניתן לפתור את הבעיה בצורה זו.
כל מי שרואה את עצמו שליח חב"ד יודיע ממתי הוא שליח, מהי שליחותו (מקום/תפקיד) וכן שהוא מקבל על עצמו את סמכות הבית דין לכשיקום לכל תחום ועניין.
השלוחים שהשתתפו בכינוס השלוחים של תשנ"ב, ועודם משמשים באותו תפקיד ובאותו מקום שהיו אז, יהוו את הקבוצה הראשונה. שאר השלוחים ישתייכו לקבוצה השניה.
השלוחים מהקבוצה הראשונה יאשרו/ידחו ברוב קולות את היותו של כל אחד מחברי הקבוצה השניה שליח.
לאחר שתאושר רשימת השלוחים הבוחרים, יודיע כל שליח (באופן חשאי) מיהו העשה לך רב שלו (אין הכוונה למשפיע כי אם לפוסק). כל רב שיש עשרה מהשלוחים ששואלים אותו, יוכל להימנות על ההרכב הראשוני של בית הדין ובלבד, כמובן, שהוא עצמו יתחייב לקבל עליו ולהורות כדעת הרוב, תהא אשר תהא.
מה תועיל הקמת בית דין אם יהיו כאלו שלא יצייתו לו?
ניתן להצליח להכפיף את כל אנ"ש למרות בית הדין. זה לא יהיה קל. זה לא יהיה תמיד נוח ונעים אך אם נציב מול עינינו את היעדים של השבת השלום, האחדות והסדר לליובאוויטש נוכל לעשות זאת.
הדרך לכך היא לגבש קבוצה מספיק גדולה של שלוחים שתכריח את כל המוסדות, הרבנים ואנ"ש לקבל את מרות בית הדין. יהיו בידינו לא מעט כלים לעשות זאת אם נהיה תקיפים ומאוחדים. דוגמאות אחדות לכלים שיהיו בידינו להשליט את מרות בית הדין על כל אנ"ש מופיעות כנספח בסוף.
אם נפנים שמי שאיננו מציית לבית דין רבני חב"ד איננו פוגע רק באחדות בינינו אלא נלחם ברבי עצמו. אם נסתכל על האנרכיסטים כעל מתנגדים קיצוניים, לא נוותר ויד החסידים תהיה על העליונה. הפירוד אפשרי רק בגלל שהעדפנו עד היום את השלום המדומה שניתן להשיג אם לא מתמודדים עם השורש והאפשרות לכל המחלוקות.
גם אם ח"ו לא נצליח לאחד את כל אנ"ש סביב בית הדין, עצם הקמתו תצמיח עבורנו, הסרים למרותו, תועלות מספר: תהיה לנו דרך לברר את דעת הרבי, תהיה לנו דרך להכריע במחלוקות שבינינו (הסרים למרותו) ותהיה לנו סמכות על פי תורה, אליה נהיה מחויבים.
איך מוציאים את התוכנית לפועל?
כעת נראה שזה יהיה סדר הפעולות:
1. בדיקה מקדמית האם יש מספיק שלוחים המעוניינים בהקמת בית הדין.
2. במידה ויהיו מספיק שלוחים – הפניית קריאה לכל השלוחים המעוניינים להשתתף בבחירות לבית הדין.
3. אישור זכאותם של השלוחים החדשים.
4. בחירות להרכב הראשוני של בית הדין.
5. הרחבת בית הדין ופעולה במקביל על ידי השלוחים לקבלת סמכותו של בית הדין.
6. "כיבוש" יעדים על ידי נאמני בית הדין והרחבת תחום השפעתו.
נספח – כלים לאכיפת הוראות וסמכות בית הדין
המפורט להלן, הוא רק דוגמא ליעדים עליהם נצטרך להשפיע להשתייך באופן חד משמעי למצייתים לבית הדין. על הסדר והאופן של הפעלת הכלים ו"כיבוש" היעדים המפורטים להלן, יחליט כמובן בית הדין. הפירוט הובא רק בכדי להראות שיש בידינו הרבה יותר כח ממה שחשבנו. השאלה היא אם נסכים עם כל הצער להשתמש בו.
אמצעי תקשורת
נפנה אל מערכת כפר חב"ד ובית משיח בשאלה ותביעה לקבל את מרות בית הדין.
משמעה של קבלת מרות כזו מצד העיתון היא שהעיתון לא יתן ביטוי לאף מוסד/שליח/רב/עסק/דיעה וכו של מי שאיננו מקבל את עולו של בית הדין.
נודיע שאם העיתון לא יקבל את מרות בית הדין, נחרים כל עסק שמפרסם בעיתון, לא נמסור ידיעות לעיתון על הנעשה אצלנו, רבני בית הדין לא יכתבו וכדו לעיתון, כל אלו שקיבלו מרות בית הדין יבטלו לאלתר את המנוי שלהם על העיתון לא יכניסו מודעות שמחה וכיו"ב, נדרוש מעובדינו לבטל את המינוי.
נשקול להוציא מגזין שבועי משלהם.
הסנקציות הנזכרות במידה ואחריהן יעמדו מאות רבות של שלוחים באחדות ובנחישות (עדיף מילה אחרת), תהוונה איום רציני לפחות על חלק מאמצעי התקשורת הנ"ל. סביר להניח שאחד מהעיתונים הנ"ל, יקבל את הדרישה.
אתרי אינטרנט
דרישה זהה תופנה אל אתרי האינטרנט.
כל מי שמקבל את מרות בית הדין, לא ישלח חומר (חדשות, דיווחים על פעילויות, מאמרים וכיו"ב) לאתר שלא יציית.
נודיע שאנו מחרימים כל גוף מסחרי שיפרסם באתר כזה. תוסר כשרות רבני אנ"ש מעסק כזה.
מלבד וועדת ביקורת, כל אנ"ש הנאמנים לא ייכנסו לאתר.
ישיבות
נפנה לכל הישיבות בשאלה ודרישה לציית ציות מוחלט לבית הדין.
ציות מוחלט פירושו הוא חינוך התלמידים לקיום הציוו "ועשית ככל אשר יורוך"
כפייה על התלמידים והצוות לקבל את כל הוראות בית הדין.
פיטורין במידת האפשר והרחקה של כל מי שאיננו נשמע לבית הדין.
ישיבה גדולה לא תקבל תלמיד מישיבה קטנה שאיננה נשמעת לבית הדין
לרבנים שאינם מצייתים לבית הדין לא תהיה דריסת רגל בישיבה.
בית הדין יאסור על אנ"ש לתרום לישיבות שאינם מקבלות מרות ולשלוח אליהן תלמידים.
בית הדין יהיה אחראי על גבייה מאנ"ש להחזקת הישיבות, הכספים ייועדו כמובן רק לישיבות המצייתות.
הורה שישלח חלק מילדיו למוסדות שאינם מצייתים יצטרך להוציא גם את השאר.
בתי חב"ד
יחדירו בין באי כותליהם את ההכרח לציית ציות מלא לבית הדין כציות אל הרבי עצמו.
לא יעסיקו ואף יפטרו במקרה האפשר עובדים שלא יקבלו את מרות בית הדין.
לא יתנו דריסת רגל לרבנים משפיעים עלונים עיתונים וספרים שאינם מקבלים את עול בית הדין.
לא יקבלו בחורים לשליחות וכדו מישיבות שאינן תחת בית הדין
לא ירכשו מעסקים המשתפים פעולה ומפרסמים בעיתונים ואתרי האינטרנט שאינם כפופים למרות בית הדין.
יוציאו ממוסדות החינוך ילדים שהוריהם אינם מצייתים לבית הדין או ששולחים את ילדיהם הבוגרים לישיבות האנרכיסטיות.
אנ"ש לא יתרמו, לא יסייעו ולא יתפללו בבית חב"ד שאיננו נאמן לבית הדין.
בית הדין ישלח שליחים חדשים למקום בו השליח איננו מקבל את מרות בית הדין. במידה ובע"ה השליח הראשון יחזור בתשובה, יהיה עליו לקבל את מרותו של השליח שנשלח על ידי בית הדין.
ארגונים מרכזיים
דוגמא תיאורטית - ארגון בתי חב"ד במדינה פלונית מאגד 8 בתי חב"ד אם יש חמישה הנאמנים לבית הדין הם פונים להנהלת הארגון בתביעה לציית ציות מוחלט לבית הדין ולתבוע זאת באופן חד משמעי משאר בתי חב"ד והמוסדות. הם מודיעים שאחרת הם פורשים ומקימים ארגון חדש.
שימוש באמצעים הנ"ל יביא עוד ועוד בתי חב"ד לפעול תחת בית הדין. הצטרפותם תהדק את הלחץ על אלו שעדיין לא קיבלו את בית הדין. בסופו של דבר נביא לקריסת אמצעי הפרסום, התקשורת, המוסדות והארגונים שלא יצייתו. מי שלא יציית לא ימצא מקום לשלוח את ילדיו, לא יהיה מי שיחתן את ילדיו. לא יהיו ערוצי מידע שיסיתו אותו באופן תמידי נגד בית הדין כך שהמתנגדים ייהפכו לאט לאט לחסרי משמעות השפעה וכח.
והלוואי שזמרוני יועיל כי עדיין יש ביניהם מחלוקות
אגב מתי צא"ח יאזור אומץ ויכפה על כל הבתי חב"ד שלא להכניס אליהם את הטינופת הזו של זמרוני.
אם תעיין בגליונות שיצאו לפני כ"ז אדר תראה שלא חל שינוי בתכנים בעריכה ובתמונות הכל נשאר בדיוק כפי שהרבי הורה בשעתו.
אגב לעורך כפ"ח שהוא עיתון שמיועד לקהל יותר חב"די הרבי הורה שהתמונה שלו לא תהיה בכל גליון.
(אני לא עם הארץ יש לי סמיכה גם מגדולי רבנים בברא פארק) כשליח אני חושב שרוב שלוחים הם בגדר בעלי עוסקים לא תלמידי חכמים אל פי ההלכה, (בסוף תניא מדבר מי יכול לבוא אל התיבה...) שלוחום הקדושים "נאר זיך ניט אפ, הלוואי וואלטן מיר געהאט שעורים ווי די פאשטע בעלי בתים".
להגיד שלשלוחים יש יותר כוח להגיד מי הרבנים לכל חבד זה שטות נורה.
2 היחס כלפי החוזרים בתשובה הוא יחס שלא מתאים לחסידי חב"ד וליהודיים. לא אצטט את גודל החזרה בתשובה מספיק שנראה אייך הרב"י התייחס לחוזרים בתשובה. לסכום תרגיעו