מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ב 18.06.2012

בכיר הסופרים בישראל חושף: מופת אישי עם הרבי ● וידאו בלעדי

"זרעו בחיים" - פרויקט וידאו בלעדי של מרכז התקשורת החב"די - COL, לקראת יום ההילולא ● במסגרת הפרויקט, הפגשנו אישי-ציבור בכירים עם חסידי חב"ד - דרכם הושפעו מהרבי ● פרק שני: חיים באר, מבכירי הסופרים בישראל, מארח בביתו את דובר חב"ד הרב מנחם ברוד, העומד איתו בקשר 30 שנה ● באר חושף מופת עם הרבי, הרב ברוד מספר כיצד העביר המענה ● באר נזכר בביקור בבית-חב"ד והרב ברוד מזכיר טור נדיר שכתב על הרבי ● וגם: לא תאמינו מה יש לפרופ' לעברית להגיד על הניגון "צמאה לך נפשי" ● אל תפספסו לצפייה בוידאו, חלק ראשון  פרק ראשון:● מפגש היסטורי: יו"ר ש"ס אלי ישי מארח את המורה לשעבר הרב נפתלי רוט
בכיר הסופרים בישראל חושף: מופת אישי עם הרבי ● וידאו בלעדי
(צילום: שניאור שיף, COL)

מאת מנחם כהן

כשצופים בתיאור של חיים באר, מבכירי הסופרים בישראל ופרופסור לספרות עברית באוניברסיטת בן-גוריון - על המהפך שחולל הרבי בעולם, ניתן לרגע לחשוב שמדובר בחסיד מן המניין. באר, אמן המילה הכתובה השוקל כל מילה שיוצאת מפיו, מתאר ברגש רב את אישיות של הרבי, מזווית ראייתו.

במסגרת פרויקט "זרעו בחיים" שפתחנו בתחילת השבוע לקראת יום ההילולא ג' תמוז, הפגשנו את מר באר עם דובר חב"ד הרב מנחם ברוד. המפגש המרתק נערך בביתו של באר ברמת-גן.

בכיר הסופרים הישראלי שזכה בפרסי תרבות יוקרתיים במהלך השנים, ידיד אישי של הרב ברוד כבר קרוב ל-30 שנה. הכל החל ממופת אישי שקרה לבאר בסוף שנות הממ"ים.

למרות שעברו שנים רבות, באר מתאר את הסיפור - כאילו התרחש רק אתמול. מדובר בסיפור אישי ועל כן הוא מיעט בפרטי המופת המדובר.

ומסיפור המופת המדהים, עבר באר לספר על ביקור מיוחד שקיים בבית-חב"ד ושנצרב בזכרונו. באר מביע התפעלות רבה ממעצמת השלוחים ברחבי העולם.

במשך למעלה משעה, ישבו השניים לשיחה מעמיקה על הרבי והמהפך שחולל בעולם באין-ספור תחומים. מאחר ומדובר בחומר שלא יסולא בפז, החלטנו לפרסם את הוידאו בשני חלקים (החלק השני יפורסם מחר - שלישי).

במהלך השיחה, הזכיר באר ספר שיצא-לאור באחרונה, ובו ניסיון להשחיר את דמותה של חסידות חב"ד ושל נשיא הדור. בצעד נדיר בעולם הספרות, באר הביע את דעתו השלילית על תוכן הספר. "רצה לקלל ויצא מברך", אמר באר, "ככל שקראתי את הספר, התפעלתי יותר מדמותו של הרבי"...

בסיום החלק הראשון של תיעוד המפגש, מדבר הסופר בהתלהבות רבה על הניגון "צמאה לך נפשי", אותו לימד הרבי במהלך התוועדות חסידית. "אני רוצה את הדיסק עם השיר המקורי", ביקש באר. "קיבלת", השיב בחיוך דובר חב"ד.

החלק הראשון מוגש לפניכם. החלק השני - ובו תכנים מרתקים ומדהימים, יפורסם מחר במסגרת הפרויקט הייחודי.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה, או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.