מערכת COL | יום כ"ד אדר ב ה׳תשע״ט 31.03.2019

הוכתרו לרבנות: לצד הרב יצחק-אייזיק לנדא יכהן הרב רוזנבלט

שני רבנים יכהנו בבני־ברק: במהלך מסע ההלוויה בבני ברק הכריז ראש העיר אברהם רובינשטיין כי על דעת הרבנים הוחלט למנות כממשיכיו של הגרמי"ל לנדא זצ"ל ברבנות, בניהול כל ענייני הדת והכשרות בעיר את בנו הרב הגאון חיים יצחק אייזיק לנדא, מראשי ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת, ואשר יצק מים על ידי אביו במערכת הכשרות המהודרת בעולם, וכונה על ידו "בר סמכא", ולצידו הגאון הרב שבח צבי רוזנבלט, שמשמש ראש רשת בתי הוראה בעיר ומקורבם של הרבנים הליטאים • ממלאי המקום
 הוכתרו לרבנות: לצד הרב יצחק-אייזיק לנדא יכהן הרב רוזנבלט
רבני העיר בני ברק החדשים. למעלה: הרב אייזיק לנדא (ארכיון COL). למטה: הרב שבח רוזנבלט (צילום: ויקיפדיה)

שלמה מן, כתב COL

"על דעת גדולי התורה, אדמו"רים, ראשי הישיבות ורבני העיר, הוחלט כי כל ענייני הדת והכשרות בעיר יתנהלו ע"י הרבנים הגאונים בנו וממלא-מקומו עפ"י בקשתו הרב חיים-יצחק-אייזיק לנדא שליט"א והרב שבח-צבי רוזנבלט שליט"א בשיתוף פעולה מלא. והאמת והשלום אהבו". כך הכריז בפתח מסע הלוויה בבני ברק ראש העיר אברהם רובינשטיין.

המהלך נרקם לאחר שורת פגישות שערך ראש העיר בקרב רבנים, ובראשם ראשי הציבור הליטאי והאדמור"ים החסידיים. כידוע לאחר פטירת הרב יעקב לנדא זצ"ל ניסו גורמים שונים לפצל את הרבנות בעיר ולא עלתה בידם. כעת נראה כי המהלך נקבע כעובדה מוגמרת.

להאזנה לחצו כאן >>>

בנו של הרב לנדא זצ"ל שיכהן כעת כממלא מקומו הגאון הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, משמש כיום כר"מ בשיעור ג' בישיבת חח"ל בצפת, ולשעבר כיהן כראש הישיבה הקטנה בעיר. בשנתיים האחרונות פיקח יחד עם אביו על מערך הכשרות שקנה שם עולמי. הרב לנדא נחשב לגאון עצום בתורה ובהלכה, והגרמי"ל לנדא זצ"ל סמך עליו את ידיו כבר בחייו.

בילדותו למד בתלמוד תורה חב"ד בבני ברק. בבחרותו למד בישיבה קטנה ליטאית "אור ישראל" בפתח תקוה ובישיבה גדולה החל ללמוד בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד. בזמן לימודיו בישיבה בכפר חב"ד, היה מהבחורים המצטיינים, ולאור זאת ביקש ממנו ראש הישיבה הרב יעקב כץ לנסוע לשליחות לישיבה חדשה שנוסדה אז, ישיבת ישיבה במגדל העמק, שהוקמה אז על ידי מוסדות "מגדל אור" של הרב גרוסמן. בשליחות תורנית זו שהה הרב לנדא במשך כשנה.

בשנת תשמ"א נסע לשנת ה'קבוצה' בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770. בלימודיו בישיבה זכה לשמש את הרבי ולעזור למזכירות באמצעים שונים. לאחר סיום מסלול לימודיו והסמכתו לרבנות, נשא את רעייתו, נחמה רבקה, לבית ר' משה בצלאל וקסלשטיין, וקבע את מגוריו בקריית חב"ד בצפת. בקהילת חב"ד צפת החל לשמש במסירות מיוחדת בתפקיד של מו"צ ופוסק הלכה.

ידיעתיו העצומות בהלכה, יחד עם גישתו המעשית שרכש מאביו - קנו להם שם בצפת ובאזור הצפון בכלל.

זכה לעשות שימוש אצל אביו במשך השנים בעניני הלכה ובעניני מערכת הכשרות. עם פתיחת ישיבת תומכי תמימים צפת, ושימש בה כראש ישיבת עד לסגירתה. לאחר מכן מונה למגיד שיעור, בשיעור ב' של ישיבה גדולה - חסידי חב"ד ליובאוויטש צפת עד שנת הלימודים תשע"ד, אז עבר למסור שיעורים לשיעור ג' בישיבה.

שיטת לימודו מתייחדת בעמקות מחד גיסא ובהסברה המותאמת לתלמידים הצעירים מאידך גיסא. שיעוריו מלווים בדפי סיכום המבהירים את מהלך השיעור. בין השנים תשס"ה ותשס"ט היה חבר הנהלה בישיבת תומכי תמימים אור יהודה ומסר שיעורים בנגלה.

"בר סמכא"

הרב לנדא הוא ממנהלי מערכת הכשרות של אביו, הרב משה יהודה לייב לנדא זצ"ל, והוא משמש כמנהל כללי של מערכת הכשרות. תפקיד אותו קיבל על עצמו לאור בקשת אביו הרב לנדא בשנים האחרונות.

אביו הרב לנדא, התבטא כמה פעמים באזני מקורביו, לגבי בנו הרב יצחק אייזיק בביטוי "בר סמכא". בהלוויית אביו הוכרז שעל פי בקשת אביו ובהוראת גדולי התורה והחסידות בבני ברק ימונה הרב לנדא, יחד עם הרב שבח צבי רוזנבלט, לממלא מקום אביו בכל ניהול ענייני הדת והכשרות בעיר.

*
הגאון הרב שבח צבי רוזנבלט משמש ראש רשת בתי הוראה בבני ברק, אלעד ומודיעין עילית, וחבר בד"ץ שארית ישראל הליטאית. הוא נחשב לתלמידו של הרב קרליץ ולמקורבו של הרב חיים קנייבסקי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.