מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״ה 30.03.2015

יעלון ל-COL על איראן: "צריכים להתכונן כאילו אין אני לי מי לי"

שר הביטחון בוגי יעלון התארח היום (שני) בכפר-חב"ד והעניק ראיון בלעדי ומיוחד למרכז התקשורת החב"די - COL ● השר יעלון התייחס להסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן בנוגע לגרעין, ואמר: "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש-ברוך-הוא מצילנו מידם. בדור הזה, זו איראן. הלוואי וצדיקים מלאכתם תעשה בידי אחרים, ומנגד צריך להתכונן כאילו אין אני לי מי לי" ● וגם: מה דעתו על היחסים הרגישים בין ישראל לארה"ב? ● מיוחד  לראיון המלא
יעלון ל-COL על איראן:
יעלון בשיחה עם הרצל קוסאשוילי, היום (צילום וידאו: צביקי ריבקין)

הרצל קוסאשוילי

שר הביטחון בוגי יעלון התארח בכפר-חב"ד והעניק ראיון בלעדי ומיוחד ל-COL, במהלכו התייחס להסכם המתגבש בין ארה"ב ואיראן.

"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש-ברוך-הוא מצילנו מידם. בדור הזה, זו איראן, משטר בהחלט מרושע שלצערנו אומות העולם מאפשרות לו איזה שהוא הסכם רע - מבחינתנו, לשמור יכולות גרעיניות כאלה ואחרות ובמקביל להשתלט על המזרח התיכון.

"כמו שאנחנו רואים, כבר יש כאלו שקמים להתמודד איתם, או להילחם איתם, אנחנו בעיקר מגנים על גבולותינו - על ניסיונות איראניים לפתוח חזית בלבנון, או לפתוח חזית בסוריה, ברצועת עזה, כפי שעם ישראל רואה, כרגע אנחנו נהנים מגבולות מתוחים.

"אי-אפשר לדבר פה על כישלון שלנו, כי אנחנו עשרים שנה מעלים את הנושא, אני מכיר את זה עוד כראש אמ"ן, בשנות התשעים. בתחילה היה קשה לנו בכלל לשכנע שיש פרויקט גרעיני צבאי בעולם. לקח זמן והשתכנעו.

"כיום אין אחד בעולם המערבי שאיננו מודה שהכוונה האיראנית הייתה לבנות פרויקט גרעיני צבאי. לצערנו, העולם המערבי כרגע לא מתמודד עם זה כמו שאנחנו חושבים שצריך להתמודד עם זה, אז אנחנו נוהגים.. הלוואי וצדיקים מלאכתם תעשה בידי אחרים ומנגד צריך להתכונן כאילו אין אני לי מי לי".

על היחסים עם ארה"ב, אמר יעלון: "בהחלט לא מסלול התנגשות, יכולים להיות וויכוחים גם בין ידידים. היחסים המדיניים, הביטחוניים, האסטרטגיים, עם ארה"ב, הם עמוקים, הם הרבה מעבר למחלוקת כזו או אחרת.

"במבחן היחסים הביטחוניים אני יכול להעיד על זה - שהם לא נפגעו כהוא זה, להיפך, הם התחזקו בשנים האחרונות. יש לנו מחלוקות לגביי מדיניות בנושאים כאלה ואחרים, זה עדיין לא מצביע על התמיכה העצומה של הציבור האמריקני, העם האמריקני, הקונגרס, היחסים מאוד עמוקים בין מערכות הביטחון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.