מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשס״ו 11.06.2006

הרשת החב"דית שלא מדפיסה ציורי חיות על הבגדים

בגיל 38 חובקת מירי שניאורסון מכפר-חב"ד נכדה ראשונה, 16 סניפים של רשת אופנת הילדים 'קידי שיק' ומחזור מכירות של 30 מיליון שקלים. עכשיו היא חולמת על סניף בכל מקום שיש בו קוקה קולה ■ בעיתון 'מקור ראשון' מובא סיפורה המרתק של מירי שניאורסון שמגלה בין-היתר כי היא מקפידה לא להדפיס על הבגדים ציורים של חיות, כהוראת הרבי ■ לסיפור המלא
הרשת החב
קידי שיק. מחזור מכירות של 30 מיליון שקלים
ריקי רט

רגע אחרי שהסתיימה מלחמת המפרץ הראשונה ורגע לפני חג הפורים, כשריח ההתחדשות עמד באוויר, מצאה את עצמה מירי שניאורסון, אז בת 22 וכבר אמא לשלושה, כשהיא מתוסכלת קשות. כולם מסביבה הצטיידו בבגדים חדשים לפסח, אבל היא, שתמיד אהבה להלביש את ילדיה בבגדים יוקרתיים מתוצרת חוץ, לא היתה מסוגלת לממן את חידוש המלתחה מהכנסה זעומה של מנהלת חשבונות ואברך.

אבל אז, כשצעדה עם בעלה יוסי ברחוב רבי עקיבא, השאנז-אליזה של הציבור החרדי, נעצרה ליד חנות יוקרתית המייבאת מברזיל בגדי מותגים לילדים, ולאחר לבטים רבים רכשה במיטב כספה חליפת שלושה חלקים יפהפייה לבנה חזקי בן השלוש. את החליפה הזו חזקי לא לבש מעולם. הפיתוי ללבוש את הבגד בחג היה גדול, אבל במקום זאת נטלה אותו שניאורסון ליצרן תחפושות. בהינף יד היא פינתה את בדי הסאטן והטול שמילאו את שולחנות הגזירה במקום, וביחד פירקו את החליפה לגורמים ראשוניים. יצרן התחפושות הכין לה את הגזרה של החליפה ושל בגד נוסף שקנתה לבתה, ושניאורסון רכשה בדים בהקפה, שלחה אותם ואת הגזרות לעזה, וכעבור שבוע קיבלה כמה מאות חליפות, כולן על פי הדגמים שבחרה. חליפות הבנות מותגו בשם 'אסתי', על שם בתה הבכורה, וחליפות הבנים נקראו 'מנדי', קיצורו של השם מנחם מנדל, הפופולרי בחברה החב"דניקית שאליה משתייכת שניאורסון (קרובה רחוקה של הרבי מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון).

הבגדים שהגיעו מעזה לא נראו במיטבם. לילה שלם ישבה שניאורסון, גיהצה חולצה, היטיבה כפתור, קיפלה מכנסיים - ובבוקר העמיסה בעזרת בעלה את הסחורה על הסובארו המשפחתית. מלבד כיסא הנהג לא נותר במכונית מקום פנוי. מירי נשארה בבית עם הילדים, ויוסי נסע לעבור בין החנויות בבני-ברק. "זה היה חודש לפני פסח, בתקופה שבמגזר החרדי מחדשים לפחות פריט אחד לכל ילד וקונים בלי הבחנה", היא נזכרת. "ישבתי בבית וחיכיתי במתח לשמוע איך הלך עם הסחורה, אבל עוד לפני שיוסי חזר הביתה קיבלתי טלפונים בנוסח 'את עושה צחוק? תשלחי מהר עוד דגמים, הכל נחטף".

16 שנה מאוחר יותר כבר חולשת שניאורסון על אימפריית 'קידי שיק', רשת בגדי הילדים המובילה במגזר החרדי, שקורצת בשנה האחרונה גם לציבור הדתי-לאומי. עם 16 סניפים (אחד מהם בניו-יורק), מחזור מכירות של 30 מיליון שקל, קרוב ל-200 עובדים, 800 דגמים מדי עונה ולמעלה מ-50 אלף חברי מועדון – שינתה שניאורסון את הרגלי הצריכה במגזר שממנו היא באה, ולימדה את הציבור החרדי שבגדי ילדים יכולים להיות יפים, אופנתיים, צנועים ופרקטיים בו זמנית, והכל במחיר סביר ואפילו עם מוזיקת רקע (חסידית!) בחנויות. אחרי שכבשה את המלתחה החרדית, היא מתכננת לפרוץ למגזר הדתי, ולא לקפח גם את החילונים.

ילדות מלבישות את ילדיהן

האוכלוסייה החרדית היא קהל יעד טבעי לביגוד לילדים. שיעור הילודה הגבוה והצרכים הייחודים של הילד החרדי – שמחזיק מלתחה נפרדת ליומיום, לשבת וחג ולחול המועד - הופכים את הציבור הזה לצרכן משמעותי של ביגוד איכותי. השמחות והחתונות הרבות במגזר הן הזדמנות נוספת לרכישת ביגוד לכל המשפחה. בשלוש השנים האחרונות, עם התרחבותה של רשת קידי שיק, חוללה מירי שניאורסון מהפך בהרגלי הצריכה החרדיים - לא עוד בזארים צפופים ועמוסים או לחלופין חנויות יוקרה ומכירות ביתיות הפונות רק למי שהפרוטה מצויה בכיסו, אלא חנויות המיועדות למעמד הבינוני, עם מחירים שמאפשרים להלביש גם משפחות ברוכות ילדים. חוויית הקנייה כוללת מוזיקת רקע, מוכרות קשובות ואפילו מועדון לקוחות.

"האמא החרדית היא בעצמה ילדה, ילדה שמלבישה ילדים", אומרת שניאורסון. "זו המחשבה שמלווה אותנו כל הזמן, ולכן אנחנו מנסים לפנק אותה. בדרך כלל מדובר באשה צעירה שהיא גם אמא במשרה מלאה וגם מפרנסת. היא מחפשת את הדבר הכי טוב, הכי יפה והכי אופנתי, וגם שלא יהיה ביוקר. אני מנסה לענות לה על כל הדרישות".

והדרישות של הלקוחה החרדית לא פשוטות בכלל. קודם כל צניעות – שרוולים ארוכים ולבנות שלוש ומעלה, חולצות לא צמודות מדי, ג'ינס רק לקטנטנים ומפתח צווארון סגור לילדות ונערות. כמנהג חסידות חב"ד, לא יופיעו על הבגדים הדפסי חיות לא כשרות, כמו כלבים, שפנים ודובונים. אחר כך יופיעו ברשימת הדרישות גם העמידות – כל בגד צפוי לעבור בדרך כלל כמה ידיים – וכן האיכות והאופנתיות. אבל הכי חשובה ההתאמה: גם שפריטי הלבוש יתאימו זה לזה, וגם שכל ילדי המשפחה 'יתאימו'. "המוטיב של הבגדים התואמים זה הדבר המוביל אצלנו. אמהות מגיעות בכוונה בתחילת העונה כדי להבטיח שלברל'ה למוישל'ה ולשרוליק תהיה בדיוק אותה חולצה, שתתאים למכנסיים, שיתאימו לכיפות, שיתאימו למפת שולחן השבת", היא מחיכת. מה שבמגזר החילוני מזכיר את טראומת התלבושת האחידה, דווקא זוכה לפופולריות בציבור החרדי. "זו הנחת של האמהות, לראות את כולם לבושים באותם בגדים, בעיקר לשמחות אבל לא רק".

בני-ברק, שבה ממוקמים כמה מהסניפים של קידי שיק, היא העיר הענייה ביותר בישראל. איך את מסבירה את הצלחת הרשת הזו, שמוכרת אופנה במחירים לא זולים במיוחד?

"ההצלחה שלנו התחילה באמת כשהוזלנו את המחירים. כיום המחירים שלנו הרבה יותר נמוכים מאלה של רשתות חילוניות לבגדי ילדים. נכון שהקהל שלנו בחלקו עני מאוד, אבל כל הנושא של ההלבשה הוא גם תרבות בילוי. אשה חרדית לא יוצאת לתיאטרון ולא יושבת בבתי קפה. זו הנחת שלה, להלביש את הילדים יפה, ולכן חשוב שההנאה שלה מהקנייה תהיה מושלמת.

"אחד המשפטים שאני תמיד אומרת הוא 'בנות ישראל בנות מלכים, אלא שהעניות מנוולתן'. העניות משפילה את בנות ישראל. אני מגיעה לחנויות ורואה אותן מתווכחות ומבקשות הנחה ומתלבטות, והולכות וחוזרות עד שהן קונות. זו לא קנייה חד-פעמית, אלא חוויה של ממש שמתכוננים אליה".

לא פעם ולא פעמיים היא קיבלה טלפונים מנשים שהגיעו הביתה עם הקניות, וכשהבינו שחרגו מהתקציב המשפחתי, חזרו לחנות. מדיניות ההחלפה וההחזרה הנוקשה בישראל מתרככת אצל שניאורסון, בעיקר כשמדובר באשה שרצתה להלביש את הילדים ולא חשבה יותר מדי. "אני לא אסבך אדם במצוקה, ואני בהחלט מבינה את הקושי. לכן אני נותנת הוראה להחזיר את הכסף במקרים חריגים".

הפריט הנמכר ביותר ברשת, באופן לא מפתיע, הוא חולצה לבנה לבנים. ילד חרדי יחזיק בארונו בממוצע כשבע חולצות כאלה. עניבות לבנים מגיל שלוש ומעלה נמכרות היטב, הגרביים פופולריים כאן גם בקיץ, ולבנות קונים המון גומיות ראש, לאיסוף קבוע של השיער.

מותק, הילדים לא התכווצו

מכירת קרח לאסקימוסים נשמעת משימה קלה אחרי שיחה בת שעתיים עם שניאורסון על איך מוכרים בגדים לחרדים. אבל היא עצמה דווקא מסתכלת על הכל בהומור ובהרבה כבוד ללקוחות. "זו הרשת היחידה שאנשים מגיעים אליה אחרי שנתיים ומבקשים להחליף פריטים 'כי הם התכווצו'. כשאני מסבירה לאמהות שהילד שלהן גדל ולא הבגד התכווץ, הן מסרבות לקבל את זה".

אחד המשפטים הנשמעים בחנויות קידי שיק הוא "תגידי לאסתי הזאת ש...". המותג אסתי מזוהה עם קידי שיק עד שרבים חושבים כי אסתי היא בעלת הרשת. הם לא מהססים להפנות אליה טענות או להרים טלפון לחברה כשבפיהם בקשות שונות ומשונות, כמו "תגידי לאסתי שמה קשור המכנס הזה לחולצה הזאת". "מאוד חשוב ללקוחה החרדית שהחצאית תתאים בדיוק לחולצה ושהיא תתאים בדיוק לסוודר", אומרת שניאורסון, "אבל מה לעשות שמדובר באריגים שונים, וכמה שלא נצבע אותם, לא נגיע לאותה תוצאה. הרבה פעמים אני עושה שילובים מעניינים אחרים, אבל הלקוחות שלי תמיד אוהבים את הצבעים הזהים, הטוטאל לוק".

טענת הבגדים המתכווצים זוכה גם היא לטיפול מיוחד. בעוד שבמגזר הכללי קיימת מגמה של חזרה לבדים טבעיים ונושמים, בקידי שיק משלבים בכותנה גם פוליאסטר, כדי שהלקוחה תהיה מרוצה. "כשאת קונה חולצה ב'פוקס', את יודעת שאחרי פעם או פעמיים בכביסה היא תתכווץ בעשרה אחוזים. הלקוחות שלי לא מהססים להחזיר חולצה כזו, כמו גם חולצה שחורה שדהתה מעט בכביסה. לכן הפתרון הוא לשלב מעט פוליאסטר, וככה כולם מרוצים".

למתבונן מן הצד נראה הציבור החרדי כמקשה אחת לבושת שחורים, אבל יש שם ספרדים ואשכנזים, חב"דניקים וליטאים, שלכל אחד מהם סגנון לבוש שונה. לאחרונה נכנסה רשת קידי שיק גם למגזר הדתי-לאומי. איך מייצרים, אני שואלת את שניאורסון, קולקציה אחת שתתאים גם למנדי מכפר-חב"ד, גם למוישי ממאה-שערים וגם לנעם מגבעת-שמואל?

"אחת השאלות הנשמעות בחנויות שלנו היא 'לקחו את זה ליום חול או לשבת?'. אני מדרגת כך: מה שהילד החרדי ילבש ביום חול או בחול המועד, הילד הדתי-לאומי ילבש בשבת והילד החילוני לא ילבש אף פעם. הרבגוניות הזו מחייבת אותנו ליצור המון דגמים. אנחנו מייצרים למעלה מ-800 דגמים כל עונה, וזה המון".

הרבגוניות בחברה החרדית מחייבת אותה גם להעסיק מגוון של מוכרות – משימה מורכבת לנוכח העובדה שרווקות לא רוצות לעבוד כמוכרות כדי לא לפגוע בסיכוייהן לשידוך טוב, הנשואות הצעירות בדרך כלל מטופלות בילדים ולא יכולות לעבוד אחר הצהריים, והמבוגרות נתפסות בעיני קונות צעירות ככאלה שאינן מעודכנות מספיק. כדי שכולן ירגישו בנוח, היא משתדלת להעסיק מגוון של מוכרות. כשעובדת מודיעה לה שהיא בהריון, שניאורסון גם לא מחמיצה פנים כמו בוסים אחרים: "אני יודעת שהנה, יש לי עוד לקוח פוטנציאלי".

להתפרע עד גיל שלוש

צוות המעצבות של החברה כולל מעצבות חילוניות בוגרות שנקר לצד מעצבות חרדיות, המתמודדות עם אתגר כפול – לעצב קולקציה שהיא גם יפה, צבעונית ואופנתית, וגם עונה על גדרי ההלכה. שניאורסון לא חושבת שגבולות הצניעות פוגעים בחופש היצירה. "אני חושבת שגבולות זה דבר מאוד טוב, גם בחינוך ילדים וגם בצניעות. הרבה יותר קל למעצבת לעבוד כשיש לה גבולות ברורים – אורך שרוול קבוע, חולצות צווארון לבנות מגיל מסוים. באופן כללי המגמה אצל הבנים היא להתפרע עד גיל שלוש, עד החלאקה. עד אז מותר להלביש להם ג'ינס, בגדים אדומים, טריקו וכו'. אחר כך הם הופכים לדוסים קטנים, ובדרך כלל הולכים עם חולצות צווארון והרבה פסים, שנתפסים כדוגמה פרקטית. אצל הבנות המגמה היא צבעונית מאוד. יש הגבלה ודרישה של שרוולים ארוכים וחצאיות ארוכות, אבל בסך הכל המראה הוא צבעוני ועדכני. אין שום סיבה שילדה שמתלבשת על פי ההלכה תיראה 'יכנע'".

שניאורסון באה אמנם מהעולם החרדי ומודעת היטב לדרישות ההלכה, אבל קורה שהקולקציה שלה לא מוצאת חן בעיני גורמים קיצוניים. לפני חודשים אחדים היא קיבלה מכתב מ"ועד רוחני", הקובל על כך שהחולצות בחנות במאה-שערים "מבליטות את איברי האשה האסורים", ושאחת המוכרות בחנות לבושה בצורה רחובית ונוהגת להניח את משקפי השמש שלה על הפאה. רגע לפני שאיזה קיצוני יעבור מאזהרות למעשים, נשלח יוסי שניאורסון להציל את המצב. לאחר דין ודברים הוסרו הדגמים הספציפיים מהמדפים, השקט חזר לחנות והקופה המשיכה לצלצל.

בנוסף לאתגרי העיצוב והשיווק נתקלת שניאורסון גם בקשיים פרסומיים. בעיתונות החרדית לא מתפרסמות תמונות של בנות. הרשת לא מפרסמת גם תמונות של בנים, כיוון שכל 'דוגמן' שייבחר ישויך אוטומטית למגזר מסוים לפי אורך הפאות או מראה הבגדים שלו, ולקוחות ממגזרים אחרים יחשבו שהרשת פונה רק לבני אותו מגזר. "זה אתגר לא קל, לפרסם בגדי ילדים בלי להראות ילדים, אבל אנחנו מצליחים להתמודד איתו. בפסח האחרון יצרנו קמפיין מרשים מאוד, כשאת המודעות עיטרו פרפרים, בתוספת 'עונה חדשה, קולקציה חדשה'. הבנות הן מחוץ לתמונה, לגבי הבנים, חשבנו לעשות משהו בסגנון של בנטון, עם כמה בנים מכמה מגזרים. יום אחד אולי עוד אעשה עם זה משהו".

מה עוד מייחד את קידי שיק כרשת חרדית?

"כמות הפניות לצדקה היא אינסופית. מבקשים ממני תרומות כל הזמן – ערבי צדקה, מפוני גוש קטיף, פנימיות וכו', ולמרות שאנחנו משתדלים לתרום בעין יפה, לא תמיד אנחנו מצליחים לענות לכל הפונים".

עסקה בלי לחיצת יד

מירי שניאורסון (38), אם לשישה, נשמה אופנה מגיל צעיר מאוד. אביה היה סיטונאי בגדי ילדים, שעבד בדרום תל-אביב. היא נישאה בגיל צעיר מאוד, ולבחינת הבגרות במתמטיקה כבר הגיעה בהריון מתקדם. העובדה שאין לה השכלה פורמלית במנהל עסקים או בעיצוב לא מפריעה לה לנהל עסק שמגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה. "אני מקיפה את עצמי באנשי מקצוע טובים – משנה לסמנכ"ל, רואה חשבון, חשבת - שכולם מובילים בתחומם ומסייעים לי בניהול". כדי להתמקצע היא לקחה במהלך השנים כמה קורסים בפרסום, בשיווק ובאנגלית.

עד לאחרונה היא ניהלה את רשת קידי שיק יחד עם בעלה יוסי. הם החלו כיצרנים ששיווקו לחנויות, ולפני שמונה שנים פתחו את החנות הראשונה שלהם בבני-ברק. אז גם נולד השם 'קידי שיק' - "גם ילדים וגם שיק צרפתי". לפני כשלוש שנים, כשהרשת היתה זקוקה למזומנים כדי להתפתח, מכרו השניאורסונים 50 אחוז מהבעלות לשעיה בוימלגרין, איל נדל"ן אמריקני חרדי.לפני כחצי שנה מונה יוסי שניאורסון למנהל עסקיו של בוימלגרין בארץ, ומאז נושאת מירי לבדה בניהול הרשת. במסגרת תפקידה היא משמשת גם כקניינית הרשת ונוסעת לפורטוגל, טורקיה, הודו, איטליה וארה"ב.

סדר היום שלה שונה מאוד מזה של אשה חרדית קלאסית. בארץ היא מגיעה למשרד בתשע וחצי בבוקר, לאחר שפיזרה את הילדים בבתי הספר והספיקה להתעמל בסטודיו מיוחד בגני-יהודה ("שילוב של התעמלות אירובית ורוחנית וגם יוגה, משהו שאני ממליצה עליו לכל אוהביי"). במהלך היום היא עוברת בכל המחלקות במטה הרשת של קידי שיק, סוקרת עיצובים, עוברת על דו"חות כספיים, מאשרת פרסומים חדשים ודואגת לטפל ב-50 אלף חברי המועדון של הרשת. "המועדון נולד כתוצאה מעשרות טלפונים של קרובי משפחה שקיבלנו במהלך יום העבודה", היא מסבירה. "לכל אחד מאתנו יש כמה אחים ועשרות בני דודים, וכולם היו מתקשרים אלינו ושואלים 'איזה הנחה אנחנו מקבלים?'. ככה כולם מקבלים הנחה ומרגישים מרוצים".

את נסיעות העבודה היא מקפידה לקיים באמצע השבוע, וכמעט תמיד מגיעה הביתה לכפר-חב"ד לשבת. השילוב של "אשת עסקים" ו"חרדית" לא נשמע לה יוצא דופן. "אני לא חושבת שמתייחסים אלי אחרת כי אני חרדית, אבל בהחלט בעולם העסקים יש יחס שונה לנשים. במחלקת עסקים באל-על אני כמעט תמיד אשה יחידה, וכשאני סוגרת עסקאות גדולות זה כמעט תמיד מול גברים". אלה למדו שאפשר גם בלי ללחוץ יד: "כל מי שאני עובדת מולו למד שאני לא לוחצת יד, גם לא כדי לחתום עסקה. אני למדתי שלאשה מאמינים גם עם חיוך".

האנגלית השגורה בפיה לא תמיד מספיקה כשמדובר בפרטנרים עסקיים מכל רחבי העולם, ואז נכנסת לתמונה שפת העיצוב. "העיצוב הוא שפה שמעל למילים. אני מצליחה לתקשר עם מעצבת טורקייה שלא מבינה מילה אנגלית, אני כמובן אינני דוברת טורקית, ובכל זאת אנחנו מסתדרות. היא למדה להכיר את שיגעונותיי ומגבלותיי. אני משרטטת משהו, היא מתקנת, וכך אנחנו עובדות עד שאני מרוצה. לפעמים אפשר לתקשר גם בלי מילים".

הצניעות עושה טוב לעור

את הכניסה למשרדה של מירי שניאורסון בדרום תל-אביב מעטר שלט ועליו תמונת תינוקת, שמתחתיה הכיתוב "הדוגמנית הבאה של רשת קידי שיק". הדוגמנית הצעירה, גם במונחים של רוברטו, היא קיילי, נכדתה בת החודש של שניאורסון. "אצל הסינים אני אטרקציה רצינית. חייזר", אומרת שניאורסון, הנראית צעירה מגילה. "מילא שאני אמא לשישה, אבל סבתא, בגילי?".

לפני פסח תדרכה את הצוות במשרד, סגרה קצוות אחרונים, הכינה תוכנית עבודה ונסעה לניו-יורק לסייע לאסתי המפורסמת ללדת את הדוגמנית החדשה לבית קידי שיק. "לפני פסח עבדתי כמו מטורפת, גם בגלל הלחץ של החג וגם בגלל הנסיעה המתוכננת. ליוויתי את אסתי כל הלידה. זו היתה חוויה מכוננת, משהו רוחני, רגעים נדירים ומרגשים", היא מתארת, וממהרת להשוויץ בתמונות הנכדה שקיבלה בדואר האלקטרוני. הרופאים הניו-יורקים שלהם הציגה אסתי את אמה צחקו ודרשו לראות תעודת זהות, כי "הם לא האמינו שאני כאן בתפקיד הסבתא". את המראה הצעיר שלה היא מייחסת לגנטיקה טובה, התעמלות והימנעות מחשיפה לשמש. "לצניעות יש לא מעט יתרונות. אני רואה חברות חילוניות בגילי שעור הצוואר והמחשוף שלהן נראה כמו אקורדיון מרוב חשיפה לשמש. אצל נשים דתיות זה לא ככה". למרות הקולקציה הצבעונית שהיא מעצבת לאחרים, שניאורסון עצמה הולכת כמעט תמיד בשחור, סוג של תחביב שהיא סוחבת מהימים שבהם היתה כבדה יותר ב-30 קילו.

למרות שאנחנו בשנות האלפיים, ולמרות שליוסי בעלך מן הסתם לא הייתי מציגה את השאלה הכל כך נדושה, אי אפשר לדלג עליה – איך את מתמרנת בין קריירה לגידול שישה ילדים?

"לא אגיד לך שזה קל. אני נעזרת בעוזרת ומטפלת, שעוזרות בכל מטלות הבית. התעסקות עם שישה ילדים היא עבודה לכל דבר, ואני עשיתי את הבחירה שלי והחלטתי בשלב מסוים לעבוד הרבה מחוץ לבית. הבת הקטנה שלי בת תשע, והיא היתה שמחה שתהיה לה אמא בבית שתקבל אותה בצהריים, אבל עשינו לילדים שיחת הבהרה והם יודעים שזה לא יקרה. הם גדלו לתוך המציאות הזו, אבל אני לא בטוחה שהם היו בוחרים אותה. הם יודעים שאמא שלהם שונה. בשישי ושבת אני משתדלת להשלים כמה שיותר שעות אמא, ואז אנחנו מבלים ביחד הרבה. פעמיים בשנה, בפסח ובסוכות, החנויות סגורות, וזו הזדמנות לבלות איתם נטו שבוע שלם. יש כמובן גם יתרונות שילדים אחרים לא זוכים להם – בגדים ומשחקים מכל מקום בעולם כמעט ורווחה כלכלית - אבל אני בטוחה שהם היו מעדיפים את אמא שלהם יותר בבית".

אני מזהה ניחוח של רגשות אשמה?

"היום כבר לא. במשך הרבה שנים הקונפליקט בית-קריירה היה חלק ממני. אני משדרת לילדים שאני אוהבת אותם אבל בחרתי לעבוד במשרה מלאה, והם מכבדים את הבחירה הזו, גם אם לא תמיד אוהבים אותה".

בחברה החרדית, שבה מראה של נשות עסקים עדיין אינו נפוץ, מקבלים אותה בתור 'גברת קידי שיק'. "כשאני נכנסת לשמחות בציבור החרדי, אני שומעת את הזמזום עובר מאחת לשנייה. הילדים וההורים שלי מאוד גאים בי, וגם מסביבי אני שומעת רק דברים טובים. דברים רעים אנשים לא נוהגים לומר בפרצוף, ואני מקווה שגם מאחורי גבי לא מדברים".

גופיות לצריכה פרטית

שניאורסון לא מתכוונת להסתפק ב-16 הסניפים הקיימים, ובשנים הקרובות היא מתכננת להיכנס עוד למגזר הדתי, לפתח את תחום הלבשת התינוקות ולבצע פריצה גם למגזר החילוני.

הקולקציות של פוקס, הוניגמן וסולוג רחוקות מאוד מהקולקציה של קידי שיק. חצאיות ארוכות ושרוולים אאוט, מכנסיים וחולצות בטן אין. תרגישי בנוח, כאשה חרדית, למכור פריטים המנוגדים להשקפת עולמך?

"דבר ראשון, לא חייבים למכור חצאיות מינימליות ומכנסונים. דווקא חצאיות הן פריט שנכנס לאחרונה מאוד חזק גם לרשתות החילוניות. שנית, גם בחנויות של קידי שיק אני מוכרת גופיות, ובנות לובשות אותן מתחת לז'קט או מעל חולצה. אני אמכור גופיות גם בחנויות החילוניות, אבל לא אעקוב אחרי הקונים, לראות איך לובשים אותן".

את סניף החברה בניו-יורק מנהלת הבת אסתי, ולאחר שזו תתאושש מהלידה מתכננים השניאורסונים להגדיל את מספר החנויות בארצות הברית. "אני מקבלת פניות מכל העולם – מנצ'סטר, מוסקבה, אפריקה. אנשים חרדים מחו"ל שמגיעים לארץ תמיד יעברו בקידי שיק להצטייד. הם רואים את החנויות, מתלהבים ומבקשים שנפתח סניף גם אצלם. אני לא פוסלת אף אופציה".

את החזון שלה מסכמת שניאורסון ברוח הרעיון החב"דניקי, שלפיו בית חב"ד יקום בכל מקום שיש בו קוקה קולה. "בכל מקום שיש בו יהודים, קוקה קולה וחב"ד, יהיה גם סניף של קידי שיק".
לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
17 תגובות
1.
שטויות!
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
הבגדים של קידי שיק מלאים בפרפרים! פרפרים למיעוט דעתי אינם חיה כשרה ואף יהודי שקורא לעצמו דתי לא יחלום לאכול פרפר.
עכשיו לכו תגידו שאין פרפרים על הבגדים!!!
גם בקידי שיק הציבור החב"די צריך לבדוק כל בגד אם יש עליו חיה כשרה או לא. אלא אם כן זהו אדם חב"די שלא כל כך מחמיר בעניינים אלו ואז זה בעיה אחרת!
2.
בושה וחרפה
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
כאחת שקראה את הכתבה במקור התביישתי מאוד לקרוא את הדברים ובמיוחד לראות את התמונות. שתמשיך גברת שניאורסון לעשות חיל בעסקיה אבל שתפסיק לסחוב את שם חב"ד ולובאוויטש אחריה, לא היא לא עושה קידוש ה ובטח לא נחת לרבי. וגם אתם col תחשבו קצת לפני שאתם אצים לפרסם וליחצן כל אחד שגר בכפר חב"ד.
ועוד דבר בעקבות הכתבה הפסידה הגב שניאורסון לקוחה אחת לפחות - אותי. בשורות טובות.
3.
למגיב מס 1
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
מה באמת מפריע לך?
הפרפרים שאולי יש או מה?
זה נראה כאילו מאוד קש לך לישון בלילה!1
(חבל שאנשים לא יודעים לפרגן)
4.
תגובה ל1
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
ב"ה

תגובה ל1- חיה כשרה זה לא רק בביגוד, אלא גם בהתנהגות, ניתן להעיר אבל לא לפגוע כחיה, הוכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא,
יש לומר יישר כח גדול לשניאורסון שמקפידים הרבה על הוראתו של הרבי ותמיד יש לשפר, אצל כל אחד מאיתנו, עלו והצליחו בגו"ר גם יחד.
5.
תגובה ל1
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
הצדק איתך!!!!!!!!
6.
ל1
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
בטוח אני שכשהיית תינוק לא היה לך פרפרים בבגדיך אלא משהוא עם ציפורניים ארוכים..../ת

יישר כח לשניאורסון שמביאים קדושה לעולם שעל זה השכר הוא מבורא עולם.

7.
אמא לילדה בת4
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
הבת שלי בגן וביקשו מהבנות להגיע כמו בת-מלך רק ורק בקידי שיק מצאתי חולצות 4\3 ישר כוח למשפחת שניאורסון אולי תביאו את הביגוד לכפר חבד קשה ללכחת לבני ברק לכל דבר קטן
8.
עוד סניפים?
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
חסרים ריגושים אה...?!
9.
magiv 1
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
lamah kulam mekanim bahem hem osim harbe yoter mimah sheba laayin baruch hashem sheyaalu veyatzlichu !!!!
10.
תגובה עניינית ל1
ט"ו סיון ה׳תשס״ו
בפעם הבאה לפני שאתה מתקיף, תחשוב קצת. הרבי מליובאוויטש אסר להלביש את הילדים, בבגדים עליהם מודפסים תמונות של חיות טמאות ואסורות לאכילה. פרפר אינו חיה שאסורה לאכילה, הוא פשוט לא יכול להאכל. שמעת פעם על מגזר שאוכל פרפרים? וכו וד"ל
11.
הבגדים ממש יפים וצנועים
ט"ז סיון ה׳תשס״ו
נשמח מאוד אם יהיה חנות עם בגדים כמו של שניאורסון המקסימה גם פה באילת הרחוקה. פה אין בכלל בגדים צנועים
12.
מירי ויוסי החביבים
ט"ז סיון ה׳תשס״ו

עלו והצליחו

נחת מהילידים

בריאות טובה

והכל מתוך הרחבה
13.
פרפרים - מותר
ט"ז סיון ה׳תשס״ו
שאלנו את הרב אשכנזי מכפ"ח בקשר לפרפרים על הבגדים והוא אמר שזה מותר.
משפ שניאורסון - תצליחו!
14.
THERE IS NO ONE LIKE YOU
ט"ז סיון ה׳תשס״ו
I AM WRITING TO YOU FROM NEW-YORK AND I WOULD LIKE TO THANK YOU SO MUCH FOR ALL THE NICE DESIGNS THAT YOU HAVE HERE IN BORO-PARK I READ ALL THE COMMONDS BUT I REALY CANT BELIVE THAT SOME ONE COULD WRITE ANYTHING BED ABOUT KIDY CHICK YOU HAVE THE NICES CLOTHING IN BORO PARK AND THE NICES WORKER IN TOWN WE LOVE SHOPPING BY YOU GOOD LUCK
DONT PAY ATTANTION TO ALL THE COMMANDS YOU THE BEST AND WE LOVE YOU!!!!!!!
15.
בעניין הפרפרים
י"ז סיון ה׳תשס״ו
אינני נכנס כלל לויכוחכאן בקשר לבגדים.

אבל מהיכן נלקח החי שהרבי לא התכווין לפרפרים הרבי דיבר על חיות "טמאות" וכמובן פרפרים בכלל זה

שהקב"ה יעזור שלא נהיה לא פרפרים ולא גלמים
17.
בגדים מאוד יפים וצנועים.
כ' תשרי ה׳תשס״ז
אני תושבת הצפון, ממש על גבול הצפון. הבגדים מאוד מאוד יפים ומיוחדים רק חבל שאין סיף בצפון נשמח מאוד אם תהיה חנות בצפון כמו בנהריה תודה נשמח מאוד לחנות בגדים יפים וצנועים.
18.
כיצד אוכל ליצור קשר עם גברת שניאורוסון
י"א תמוז ה׳תשס״ז
אודה מאוד למי שיוכל לתת לי את פרטיה מירב 052-3065837
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.