מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשע״ט 30.04.2019

גיבור-על: המסר של השליח הרב גולדשטיין שריגש מליונים

"טרוריסט ניסה להרוג אותי כי אני יהודי; לעולם לא ניפול!" • לאחר נאומו המצמרר של שליח חב"ד בפאווי ס. דייגו קליפורניה, הרב ישראל גולדשטיין אותו מסר פחות מ-24 שעות לאחר הפיגוע הנורא, כשהוא חבוש בשתי ידיו, ה'ניו יורק טיימס' מפרסם מאמר דעה שלו, המגולל את כל השתלשלות האירועים בפיגוע הנורא • המסר של הרב גולדשטיין הועבר לרשתות תקשורת בכל העולם וחשיפה של מליונים, וגרם לקידוש ה' עצום • הנאום המלא פורסם ב'ניו יורק טיימס' באנגלית, וכעת אנו מגישים אותו מתורגם לעברית • הנאום המלא>>>
גיבור-על: המסר של השליח הרב גולדשטיין שריגש מליונים
השליח הרב גולדשטיין על רקע המאמר ב'ניו יורק טיימס' (צילום מסך)


ניו-יורק טיימס

השליח הרב ישראל גולדשטיין 
הרב גולדשטיין הוא רבה של חב"ד בפוואי, קליפורניה.

"פאוואי, קליפורניה - היום היתה צריכה להיות ההלוויה שלי.
התכוונתי לתת את הדרשה שלי בשבת בבוקר, יום שבת , שהיה גם היום האחרון של חג הפסח, חג החירות שלנו, כששמעתי קול רעש בלובי של בית הכנסת שלי.

חשבתי ששולחן נפל או אולי אפילו חס וחלילה, הגב' היקרה לורי גילברט קיי מעדה ונפלה. רק כמה רגעים קודם לכן בירכתי את לורי שם: היא באה לבית הכנסת כדי לומר את תפילת 'יזכור', לעילוי נשמת אמה המנוחה ז"ל.

הלכתי ללובי לבדוק מה אירע. מה שראיתי באותן שניות ירדוף אותי עד סוף ימי.
ראיתי את לורי מדממת על הקרקע. וראיתי את המחבל שרצח אותה.
המחבל הזה היה בחור בן 19. הוא עמד שם עם רובה גדול בידיו. ועכשיו הוא כיוון אותו אלי. מסיבה אחת: אני יהודי.

הוא התחיל לירות. האצבע הימנית שלי התנפצה. כדור נוסף פגע באצבע השמאלית שלי, שהתחילה לזלוג דם.

אחרי הטבח בפיטסבורג, היתה לנו הכשרה קהילתית בהתמודדות עם אירועים כאלו. עכשיו האימונים שעברנו הגיעו לידי מעשה: איכשהו המוח שלי כיוון את גופי אל אולם האירועים של בית הכנסת, שם שיחקו הילדים, כולל שניים מהנכדים שלי. רצתי לעברם בצעקות "צאו! צאו החוצה! "תפסתי כמה שרק יכולתי עם הידיים הפצועות והמדממות והוצאתי אותם מהבניין.

אחד המתפללים שלנו באותו יום, אלמוג פרץ, לשעבר חייל צה"ל, דלק אחרי כדי לעזור להביא את הילדים למקום מבטחים וספג כדור ברגל מהמפגע. אחייניתו בת השמונה, נויה דהאן בת ה-8, 'חטפה' רסיסים מהירי. ואז קרה נס מדהים: הרובה של הטרוריסט נתקע. שני מתפללים גיבורים אחרים – איש צבא לשעבר בשם אוסקר סטיוארט וסוכן סיור של משמר הגבול ששמו ג'ונתן מוראלס - מיהרו לעברו והוא נמלט.

האמבולנסים עדיין לא הגיעו. כולנו התכנסנו בחוץ. אני לא זוכר את כל מה שאמרתי לקהילה שלי, אבל אני זוכר שציטטתי קטע מסדר ליל הסדר: "בכל דור ודור עולים עלינו לכלותינו; והקדוש ברוך הוא, מציל אותנו מידם. "אני זוכר שצעקתי את המילים "עם ישראל חי! עם ישראל חי! " אמרתי את זה מאות פעמים בחיי. אבל מעולם לא הרגשתי את זה כל כך אמיתי ומוחשי.

אני איש דתי. אני מאמין שהכל קורה מסיבה ובהשגחה פרטית. אני לא יודע למה הקב"ה הציל את חיי. אני לא יודע למה הייתי צריך לראות סצינות של פוגרום במחוז ס. דייגו כמו אלה שסבי וסבתי חוו בפולין.

אני לא יודע למה חלק מהגוף שלי נלקח ממני. אני לא יודע למה הייתי צריך לראות את הגברת הכל כך אהודה בקהילה, אישה שגילתה את הערך היהודי של חסד, נפגעת בבית הכנסת שלה. אני לא יודע למה הייתי צריך לראות את בעלה האהוב של לורי, רופא, מתעלף כשניסה להחיות אותה. ואז הבת היחידה שלהם, חנה, מתייפחת בייסורים כשהיא נתקלת בשני הוריה שהתמוטטו על הרצפה.

אני לא יודע את תוכניותיו של הקב"ה. כל מה שאני יכול לעשות זה לנסות למצוא משמעות במה שקרה, וכדי להשתמש במה שאירע כהוראה להמשך חיי.

נהגתי לשיר שיר לילדי, שיר שאבי שר לי כשהייתי ילד. "ה' הוא כאן", הייתי שר, מצביע באצבע ימין על השמים. "ה' הוא שם", הייתי שר, מצביע לימיני ולשמאל. "ה' נמצאבכל מקום." האצבע שאני משתמש כדי להצביע על שלמותו של הקב"ה - נלקחה ממני .

אני מתפלל שהאצבע החסרה שלי משמשת תזכורת מתמדת לי. תזכורת שכל אדם אחד נוצר בצלם אלוקים; תזכורת שאני חלק מעם ששרד את ההרס הנורא ביותר ותמיד יסבול; תזכורת שאבותי נתנו את חייהם כדי שאוכל לחיות בחירות באמריקה; ותזכורת, ויותר מכל, לעולם, לעולם לא אפחד להיות יהודי.

מכאן ואילך אני אהיה נחוש יותר. אני הולך להיות גאה עוד יותר ללכת ברחוב עם ציצית וכיפה, הכרה בנוכחות של הקב"ה. ואני הולך להשתמש בקול שלי עד שאהיה צרוד, לדחוק את אחי היהודים לקרב עוד יהודים. להדליק נרות לפני השבת. לשים מזוזות על המשקוף. לעשות מעשי חסד. וגם להופיע בבית הכנסת - במיוחד בשבת הקרובה.

אני שליח גאה של חב"ד-ליובאוויטש, תנועה של היהדות החסידית. המנהיג שלנו, רבי מנחם מנדל שניאורסון הגדול, לימד היטב שאור קטן מגרש הרבה חושך. לכן רבני-שלוחי חב"ד נוסעים בכל רחבי העולם כדי להקים קהילות יהודיות: יש לי עמיתים בקטמנדו, בגאנה, כמו גם בפריז ובסידני. אנו מאמינים כי סיוע לכל אדם להיות לנצל את הניצוץ האלוקי שלו הוא צעד לקראת תיקון העולם השבור ולהביא לגאולה של האנושות. זאת הסיבה שלפני 33 שנה אשתי ואני באנו לפינה זו של קליפורניה לבנות בית של אור.

מכיוון שאנחנו יהודים, מזוהים על ידי התלבושת והזקנים שלנו, זה גם אומר שחלק מאיתנו כבר שימש כ'מטרה'. לפני 11 שנה נרצחו יחד עם ארבעה מאורחיהם חבריי הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, שניהלה את חב"ד מומבאי, הודו . הם שימשו מטרה לקבוצת הטרור משום שהיו יהודים. ובמשך השנים, אנשים שאני מכיר מוטרדים ומותקפים על ידי בריונים בשכונה שבה גדלתי, קראון הייטס, ברוקלין, בתקריות שבדרך כלל לא פורסמו בעיתונות.

במניפסט המרושע שלו, המחבל שירה על בית הכנסת שלי, קרא לעמי, לעם היהודי, "טפילים". לא. אנחנו עם מצווה אלוקית להביא את אור הקב"ה לעולם.

אז זה עם הארץ הזאת. אמריקה היא ייחודית בהיסטוריה של העולם. מעולם לא היתה מדינה שנוסדה על האידיאלים שכל בני האדם נבראו בצלמו של הק-ל, ושכל בני האדם ראויים לחירות ולחופש. נלחמנו מלחמה כדי לשמור את ההבטחה הזאת.

ואני מאמין שנוכל לעשות את זה שוב. זה מה שאני מתחייב לעשות עם הזמן שלי."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.