מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״ח 31.10.2017

ברוך דיין האמת: נפטר השליח הרב ישועה חדד ע"ה ממילאנו

לפני זמן קצר הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב ישועה חדד ע"ה, משלוחי הרבי ורב הקהילה החלאבית והלבנונית במילאנו, איטליה. בן 81 בפטירתו • זכה בשנות שליחותו, למעלה מ-50 שנה, לקרב עשרות יהודים לשמירת תורה ומצוות ולחסידות חב"ד, ואף קיבל הוראה מהרבי לברך יהודים באמצעות הזכרת שמותיהם של רבותינו נשיאינו • הלוויה תתקיים מחר יום רביעי ותצא מבית ההלוויות שמגר בירושלים בשעה 13:00, ומשם לעבר הר הזיתים שם ייטמן • ברוך דיין האמת • השליח הרב ישועה חדד ע"ה
ברוך דיין האמת: נפטר השליח הרב ישועה חדד ע

לפני זמן קצר הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב ישועה חדד ע"ה, משלוחי הרבי ורב הקהילה החלאבית והלבנונית במילאנו, איטליה. בן 81 בפטירתו.

זכה בשנות שליחותו, למעלה מ-50 שנה, לקרב יהודים רבים לשמירת תורה ומצוות ולחסידות חב"ד, ואף קיבל הוראה מהרבי לברך יהודים באמצעות הזכרת שמותיהם של רבותינו נשיאינו.

מתולדות חייו

נולד במרוקו במשפחה שומרת תורה ומצוות.
בצעירותו, למד במשך שנתיים בישיבה מקומית בקזבלנקה, ועם הגעתו של הרב מיכאל ליפסקר כשליח הרבי למדינה, עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים שייסד בעיר מקנס.

בשנת תשי"ב לאחר שנתיים בלימודיו, עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים ברינואה שם למד במשך שבע שנים, ובמהלך תקופה זו אף זכה בשנת תשט"ז ללמוד לקוטי תורה בחברותא עם ה'בבא סאלי' כאשר שהה בישיבה במשך מספר שבועות.

בחודש שבט תשי"ח עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 בחצרו של הרבי. מיד עם הגעתו, נכנס אל הרבי ליחידות וזכה שהרבי גילה לו את יום הולדתו והורה לו לנהוג במנהגי יום הולדת בשבת הסמוכה ליום ה'יחידות'.

במשך שנות שהותו אצל הרבי זכה שהרבי הזכירו כמה פעמים בשמו במהלך ההתוועדויות וביקש שינגן את הפיוט 'עזרני א-ל חי'.

כאשר הקהילה הספרדית במילאנו חיפשה רב, בשנת תשכ"א, הטיל הרבי את השליחות על הרב חדד על אף שעדיין היה בחור לפני חתונה.

באחת היחידויות להן זכה, אמר לו הרבי שכאשר שולחים אברך לקהילה מסויימת לשמש כחזן, שוחט או רב קהילה - הרי הוא צריך לזכור כי לאמיתו של דבר התפקיד משמש רק כתואר רשמי כלפי הקהילה, ועליו לדאוג שישאר לו מספיק זמן עבור תפקידו העיקרי – הפצת המעיינות, ובהזדמנות אחרת, הורה לו הרבי לבדוק מזמן לזמן את סכיני השחיטה בבית המטבחיים.

ציור המנורה בוותיקן: באלכסון ולא בעיגול 

כאשר החל הרבי לעורר על צורת המנורה בבית המקדש שהקנים שלה היו באלכסון ולא בעיגול, הפעיל את קשריו עם הממונה על האגף היהודי באוצרות הוותיקן וביקש ממנו לראות את המנורה, אך הממונה סירב לאשר לו את הכניסה, ובמקום זה הביא לו ציור מהמנורה, כאשר הקנים בציור היו באלכסון ולא בעיגול.

זכה בשנות שליחות לקרב עשרות יהודים לשמירת תורה ומצוות ולחסידות חב"ד, ואף קיבל הוראה מהרבי לברך יהודים באמצעות הזכרת שמותיהם של רבותינו נשיאינו.

 *

הותיר אחריו את יבדלח"ט:
רעייתו מרת רחל, הרב מנחם שליח ורבה של בריסל, חנה, מרים בן טולילה, קונגו, הרב מיכאל מקראון הייטס, שרה, הרב יוסף, מילאנו איטליה, אביגיל דדון, לוד, הרב אלי מילאנו איטליה.

ההלוויה תתקיים מחר יום רביעי, ותצא מבית ההלוויות שמגר בירושלים בשעה 13:00 ומשם לעבר הר הזיתים, שם ייטמן.

ברוך דיין האמת
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.