מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ז 21.06.2017

40 שנה לרצח שזיעזע את קראון הייטס

היום, לפני 40 שנה, בכ"ז סיוון תשל"ז נרצח בשכונת קראון הייטס הת' אברהם אליעזר גולדמן הי"ד, בנו של יבלחט"א ר' משה פסח גאלדמאן. לאחר הירצחו הוקמה בקראון הייטס 'קרן אברהם אליעזר' לזכרו • מי היה אברהם אליעזר? כיצד נרצח? • וגם: סיפור של סגירת מעגל אחרי עשרות שנים • הרצח שזיעזע את קראון הייטס
40 שנה לרצח שזיעזע את קראון הייטס
הת' אברהם אליעזר גולדמן הי"ד
היום, לפני 40 שנה, בכ"ז סיוון תשל"ז נרצח בשכונת קראון הייטס הת' אברהם אליעזר גולדמן הי"ד, בנו של יבלחט"א ר' משה פסח גאלדמאן.

היה זה ביום כ"ז סיון תשל"ז. אברהמי, נער חסידי בן 17, ותלמיד ישיבה בקראון הייטס. היה  תלמיד מצטיין ובעל מידות נאצלות והיווה דוגמא חיה. היה מתפלל בכוונה, עסק בלימוד תורה וחסידות, ואף עזר לאחרים בלימוד. 

במבצע תפילין שערך במנהטן, פגש ביהודי, שלאחר תקופה נולדה לו בת. אברהמי ניסה לשכנעו לתת לתינוקת שם יהודי. לאחר שהאיש השתכנע, יצא אברמי מהישיבה ברחוב טרוי לטלפון הציבורי ברחוב מונטגומרי, כיוון שהטלפון בישיבה לא פעל באותו ערב. השיחה הדחופה היתה תזכורת לאב הטרי ללכת לבית הכנסת למחרת ולתת את השם לבתו.

בדיוק באותה עת עברו שלושה פושעים שדקרו את אברמי ללא רחמים, מסיבה אחת: היותו יהודי. שעה קלה לאחר-מכן נשמתו הטהורה חזרה לבוראה, והוא נטמן ליד סבו הרה"ח ר' אליהו סימפסון, בסמיכות לאוהל הק'

לאחר הרצח, ר' אלי ולאה ליפסקר הקימו קרן על שמו הטהור - "קרן אברהם אליעזר" - במטרה להעניק לילדים מועטי יכולת הזדמנות להשתתף בקעמפ. הקרן נוסדה בהדרכתו של הרבי.

עברו עשרות שניO, והגב' אסתר גולדמן, אמו של אברמי, קיבלה שיחת טלפון מגב' פעשא זיו מארץ ישראל: "אני התינוקת שבנך שיכנע את אביך לתת לה שם יהודי", אמרה. "לאחר שנים רבות אגרתי כח להתקשר אליך. שמי היהודי הוא פעשא. לעולם לא ידעתי מדוע רק לי יש שם יהודי מתוך כל ילדי המשפחה. אבי סיפר לי את הסיפור מאחורי השם, וזה גרם לי לרצות להכיר את יהדותי מקרוב".

פעשא, כיום, היא בעלת תשובה, שנישאה לבעל תשובה ומתגוררת ברחובות.

לפני כשנה גב' זיו התקשרה שוב לגב' גולדמן והודיעה שהיא ילדה בן בריא, והעניקו לו שם מיוחד: אברהם אלעזר - על-שמו של התמים שנרצח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.