מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ו 21.07.2016

שבעת הדרכים לגרש גולש מהאתר שלך

ממשקי ניהול האתרים נותנים כיום מגוון רחב של אפשרויות, עשה טובה - אל תשתמש בכולם! אבל אם אתה ממש רוצה להיות בטוח שגולשים יעזבו את האתר שלך אחרי 3 שניות, תקפיד לעשות שבעה דברים ● ר' יוסי מור יוסף במאמר נוסף ומרתק על שיווק באינטרנט  למאמר המלא
שבעת הדרכים לגרש גולש מהאתר שלך
ר' יוסי מור יוסף (בעיגול) על רקע תמונת אילוסטרציה (צילום: שניאור שיף)

יוסי מור יוסף

במאמרים הקודמים הבנו בעצם את הצורך בנוכחות ברשת האינטרנט, למדנו גם על ההבדל בין אתר אינטרנט ורשתות חברתיות ואיך לקבל מכל אחד את מלוא התמורה.

אבל גם אם הצלחנו להביא לקוח פוטנציאלי לאתר ההצלחה ממש לא מובטחת. לא בטוח שהוא ישאיר פרטים או ירכוש מוצר באתר, אם לא נעשה לו את הדרך לכך בצורה קלה וברורה. הרבה בעלי עסקים או מוסדות עושים טעות ובונים אתר בצורה חובבנית וללא אפיון נכון, ובעצם גורמים למותג שלהם נזק מתמשך ו"מגרשים" לקוחות מהאתר שלם ישירות לידי המתחרים..

חשבו על האתר כ"חלון הראווה" לחנות שלכם, כמסדרון הכניסה למשרד שלכם. מה תרצו שהלקוח יראה? איזו חוויה תרצו שיעבור? אילו מסרים תרצו להעביר לו לפי שחצה את סף הכניסה לבית העסק?

תכנון נכון של ממשק המשתמש (UI - User Interface), הוא מרכיב שחברות משקיעות בו לא מעט זמן ומשאבים, עם לא מעט לקוחות ישבנו עשרות שעות כדי להגיע עימם ל"ממשק משתמש" נכון. אבל אם כבעל עסק או בית חב"ד תיגש לבניית האתר מתוך מחשבה על הנקודות שהזכרנו - תוכל לחסוך לעצמך הרבה טרחה, כסף ועוגמת נפש.

אז איך מעצבים ממשק משתמש נכון?

בבסיס האתר צריך להיות "שמיש", כלומר שטכנית יהיה קל ללקוח לנווט ולהגיע למוצר או המידע שהוא מחפש. לקוח נכנס לאתר למטרה מאוד מסויימת, תנו לו אותה בקלות ובנוחות ותנו לו להמשיך את חייו (עבודה,משפחה, חדשות וכד'). לכן נקפיד על מיקום תפריט ראשי במקומות המסורתיים (מימין למעלה) התפריט יכיל את מה שהלקוחות מחפשים - ולא מה שאתם רוצים למכור להם! ואתם מכירים את הלקוח יותר טוב מכל אחד אחר.

חשוב לקחת בחשבון שאתר אינו מצגת "פאוור-פוינט", לקוחות יכנסו לאתר לא רק מדף הבית (כ50% מהגולשים שלכם כלל לא יראו את דף הבית) לכן תפריט הניווט חשוב שיופיע במיקומים נוספים באתר כמו בתחתית האתר ובבר והימני.

המפתח לממשק משתמש מצליח זה לדמיין התנהגות לקוח נפוצה, לכן ניקח בחשבון שהגלישה מטלפונים סלולאריים עומדת היום על כ60% (!). אז ברור שחובה על האתר להיות נוח לגלישה גם מסלולרי (מותאם מובייל / רספונסיבי). גולשים רבים מתקשים לקרוא טקסט קטן הקפידו על מתן כלים לשינוי גודל הטקסט, מה שחובה היום גם על פי חוק.

אתה לא חב"ד אונליין, ולא חיפשנו חדשות!

הפסקא הזו מוקדשת בעיקר למנהלי בתי חב"ד: גולש שנכנס לאתר בית חב"ד, לא נכנס לקרוא חדשות, נקודה. הוא נכנס לקבל שירות ולרכוש מידע בנושא יהדות.

הצג את רשימת השירותים בצורה הברורה והנגישה ביותר. לצד (אבל בצד!) 2-3 עדכונים אחרונים, הזמנה לאירוע קרוב וכד'. אבל לפני הכול אם אתה רוצה תוצאות מהאתר שלך, תן לגולש את רשימת השירותים שיוכל לקבלת בבית חב"ד גם בתפריט הראשי, גם בדף הבית וגם בתפריט הצד.

תן לו תוכן יהודי רחב, זה גם "מבצעים", זה גם מביא עשרות גולשים לאתר מגוגל, וזה גם מבהיר לו למה הוא נדרש לשירות שלך.

אל תגרש גולשים מהאתר שלך...

ממשקי ניהול האתרים נותנים כיום מגוון רחב של אפשרויות, עשה טובה - אל תשתמש בכולם. אבל אם אתה ממש רוצה להיות בטוח שגולשים יעזבו את האתר שלך אחרי 3 שניות, תקפיד לעשות את זה:

1. תשמש בהרבה צבעוניות
2. תשתמש באתר חינמי או באתר ממש זול
3. תן לשכן המתלמד לעצב לך את האתר
4. אל תשקיע מחשבה בניווט
5. שים הרבה גרפיקות לטעינה איטית של אתר
6. תשתמש בטקסטים ארוכים ומייגעים
7. תשים הרבה פרסומות ובמיוחד פרסומות אנימציה (Flash)

גולש מגיע לאתר שלך על מנת לקבל מידע כזה או אחר וכאשר הוא לא מקבל מה שחיפש הוא יצא מהר מאוד מהאתר. אם האתר שלך לא נותן ערך אמיתי לגולש הוא "יקלוט" את זה בשניה הראשונה וזו גם הדעה שהוא יאמץ על מותג שלך! חשוב מאד להבין את התחום בו אתם עוסקים (ואתם בטח מכירים), את קהל היעד ועל ידי כך לדעת מה הגולשים באתרכם מחפשים בגוגל ופשוט לתת להם זאת. עם קצת מחקר שוק ופילוח נכון של קהל היעד, תוכלו לתת להם בדיוק את מה שרצו למצוא ולהגדיל הכנסות.

זה רק כיוון המחשבה שלי, ומה אתם חושבים?

הערת המערכת: ממשק התגובות פתוח לשאלות ותשובות

-----------------------------------------------------------

ר' יוסי מור יוסף, תושב 'נחלת הר חב"ד'
מנהל חברת ShiftMedia Web Solutions
המפעילה בשליחות זה 12 שנה את פרויקט "חב"ד שעל אתר" להנגשת בתי ומוסדות חב"ד ברשת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.