קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







שליח, האם יש כתובת לכל יהודי ביישוב שלך? ● דעה
(יום שני, י''ד סיון תשע''ו)
"התשובה הזו, הממה אותי. מעל 30 שנה אני שליח במקום, הבאתי תחתי עשרות שלוחים מוצלחים. נתתי לכל אחד מרחב פעולה, ועדיין לא יודעים פה מה זה חב"ד??? זה הרי לא נתפס!!" "ואז הבנתי", הוא ממשיך, "שאי אפשר לנוח על זרי הדפנה" ● ר' יוסי מור יוסף מגיש טור דעה אישי  לטור המלא

  יוסי מור יוסף 

"תשמע סיפור", אומר לי בן שיחי. "סיימנו השבוע סדרה של תהלוכות ל"ג בעומר גדולות ונוצצות בכל רחבי העיר שלנו, בסיום התהלוכה ניגשות אלי כמה בנות ושואלות אותי: 'כבוד הרב? מה זה חב"ד?', במקום לענות שאלתי: 'מה לדעתכן זה חב"ד?'. אז הן ענו: 'חב"ד זה חומש במדבר דברים"

"התשובה הזו" הוא אומר לי "הממה אותי. מעל 30 שנה אני שליח במקום, הבאתי תחתי עשרות שלוחים מוצלחים. נתתי לכל אחד מרחב פעולה, ועדיין לא יודעים פה מה זה חב"ד??? זה הרי לא נתפס!!"

"ואז הבנתי", הוא ממשיך, "שאי אפשר לנוח על זרי הדפנה, צריך לעשות פעולה, להגיע לאנשים היכן שהם נמצאים, באינטרנט, ברשתות החברתיות, בסלולרי שלהם. למצוא את אותם המחפשים בית כנסת, המתעניינים במשמעות החיים, המחפשים מידע על פרשת השבוע. ולהכיר להם קודם כל את חב"ד, הרבי וכד'. ושנית את אחד מעשרות הסניפים בעיר שלנו על פעולותיו הכבירות, שיעורי התורה שלו, הפעילויות לילדים וכו' וכו'"

***

את הסיפור הזה, מספר לי בהטעמה אחד השלוחים שאני מאוד מעריך, ולא כאן המקום לפרט למה, אבל לרבים יש מה ללמוד ממנו. מותק של שליח!

נפגשנו הרבה פעמים במסגרת השיחות שאני מנהל עם שלוחים בארץ, על אופן הנגשת המפעל היפה והכביר הזה שנקרא בית חב"ד, לקהל המקומי במסגרת "פרויקט חב"ד שעל אתר" - באמצעות, כמה מפתיע, האינטרנט.

כן, המקום המושמץ הזה, שנקרא אינטרנט. הוא עד כדי כך מושמץ ש-90% מהאוכלוסייה אם לא כולה מבלים בו שעות ע"ג שעות מידי יום! הסיכוי שהם יכירו את בית חב"ד דרך האינטרנט גובר עשרת מונים על הסיכוי שיפגשו בשליח או יראו את השלט שעל-גבי הבית חב"ד, אם יש כזה.

וזה בהנחה שהיהודי בכלל יודע שצריך לחפש את חב"ד, כדי לקבל עזרה בהכשרת המטבח או בהכנת הילד לבר המצווה...

אני ממליץ לכל שליח לערוך ניסוי קטן; תחפשו בגוגל "הכנה לבר מצווה ב(שם העיר בה אתם שלוחים), כי הרי זה מה שעושה כמעט כל אמא שמחפשת מורה לבנה המתברמ"ץ. האם אתה שם או שהוא מקבל פרסומת של צוהר / גרעין תורני / מורה מקומי אחר?

הדבר נכון כלפי הכנה לבר מצווה וכלפי כל שירות אחר של בית חב"ד כגון: בדיקת ורכישת תפילין ומזוזות, שיעורי תורה, חנוכת הבית, אבל ואזכרה ועוד ועוד.

עכשיו חשבו בדעתכם, היהודי חיפש נושא כל שהוא, והנה הוא מגלה עולם שלם מבחינתו. בית חב"ד יעזור לי בזה, וגם בזה, והנה יש גם שיעור תורה והכשרת מטבח ועזרה לזולת, ופעילויות יפות בחגים לילדים. אולי נקפוץ לבקר שם?? אולי נרשם לקבל את המגזין השבועי שלו (מלא בחסידות!!)?? אולי אחזור לבקר באתר הזה כי יש פה מאמרי קאוצ'ינג נפלאים?? (קאוצי'נג חסידי, תניא.. אלא מה?) אולי אפילו ארשום את הילדה לגן היפה הזה שלהם?

ואז נוצר הקשר הראשוני, ממש כאילו נתנו לו עלון לחג או "שיחת השבוע" ביד, ומכאן השמיים בעז"ה הם הגבול!

***

האינטרנט נותן למיליארדי עסקים קטנים הזדמנות וזו גם ההזדמנות שלנו! גם אם אין לבית חב"ד מקום משלו, גם אם כל הפעילות מתנהלת Door-to-Door בשעות אחר הצהריים, עדיין יהודים צריכים אותנו. הרבי דורש מאתנו להגיע לכל יהודי ויהודי. יש לנו תמיד מה להציע! והרבה!

אני מצטער אם אשמע "מטיף בשער" בשורות הבאות, אבל מפגישות ושיחות עם שלוחים עולה שהם מעדיפים לעבוד במה שאני מגדיר "אזור הנוחות שלהם". מספיקה להם ה״כתובת הפיזית״ לכל עניין יהודי. די להם ההיכרות עם המאות תושבים שהוא איתם בקשר.. אבל ריבונו של עולם, אתה פועל בשכונה עם 25,000 תושבים!!! בעיר עם מאות אלפי (!) יהודים. כמה אחוזים מהם מכירים מה זה חב"ד? מה זה רבי? כמה אחוזים מהם מגיעים לפעילויות שלך?? לכמה מהם תוכל להגיע אם "תנחת להם" בדפדפן בחיפוש תועה על בעיה חינוכית כלשהי?? או בחיפוש מוהל או רב לאזכרה??

אנשים היום, ושלוחים בעיקר לא מפנימים שהטכנולוגיה השתכללה, תוצאות החיפוש שעולות לכם בגוגל מבוססות המון על מיקום, מילות מפתח, והיסטוריית החיפושים של המשתמש. כך למשל תושב אשדוד שמחפש מסעדה יקבל הרבה תוצאות מאשדוד למרות שיש אחלה מסעדות גם בירושלים..

אז נכון, להגיע לאנשים באמצעות הרשת עולה כסף. אבל ב"ה יש פתרונות שעוזרים לשלוחים בעניין, יש את חב"ד אורג שעושים עבודה נפלאה וגם אנחנו כ"פרוייקט-שליחות-חיים" שלנו הצלחנו להביא פתרון שמוזיל את ההוצאות באלפי שקלים (ללא הגזמה כלל, העניין נבדק). ואפילו לאחרונה גייסנו תרומה שתעזור לשלוחים במודל שקל-מול-שקל. רק תעשו, יש עזרה צמודה והכל.

הניסיון מראה שההשקעה שווה, ההשקעה נחוצה, הרבי רוצה שנהיה שם! שנופיע בפני כל יהודי היכן שהוא נמצא! וב"ה יש תוצאות למכביר ולא על כולם אנחנו יודעים בכלל.

ב"ה, יש כמה וכמה שלוחים שהעניין אצלם מושרש, והם עושים הרבה פעילות ברשת וקוצרים הצלחה, נכון יש גם כאלו שפתחו אתר רק כדי לסמן V, "יש לי אתר". גם זה עוזר, אבל צריכים להשקיע בו יותר כדי להגיע לעוד קהלים, אבל מה איתך? האם כל יהודי בישוב שלך יודע להגיע ל"כתובת הנכונה"??

זו רק דעתי, ומה דעתכם?

-------------------------------------------
ר' יוסי מור יוסף, הוא אברך מ'נחלת הר חב"ד'
מנהל חברת ShiftMedia Web Solutions המפעילה בשליחות זה 12 שנה את פרויקט "חב"ד שעל אתר" להנגשת בתי ומוסדות חב"ד ברשת.

יוסי מור יוסף. (צילום: חיים טוויטו)
יוסי מור יוסף. (צילום: חיים טוויטו)

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. חזק ביותר
(2016-06-21 00:57:33)
יפה..יפה..
מעורר עניין וחשיבה!
2. כל מילה בסלע
(2016-06-21 14:59:40)


© 2019 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן