מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ה 28.07.2015

נסיעת מבחן - קליאו אסטייט ● אלה ברכב

צריכים להחליט על קבלת רכב ממקום העבודה? גולש בשם מיכאל פנה אלינו באמצעות תיבת האימייל של  "אלה ברכב" וביקש להתייעץ ● הרמנו את הכפפה ושלחנו את שמואל ומיכאל למסע משותף של מאות קילומטרים עם הקליאו אסטייט החדשה ● כך זה נראה  מבחן רכב - קליאו אסטייט
נסיעת מבחן - קליאו אסטייט ● אלה ברכב
קליאו אסטייט



מיכאל הוא סוכן מכירות בחברת גדולה, הקילומטרז' שהוא צובר בחודש כמעט כפול מהממוצע. ובקיצור "הוא גר באוטו". משיקולי תקציב ושיווי שימוש הרכב שילווה את מיכאל בשלשת השנים הקרובות הוא מסגמנט הסופר מיני ומיכאל ביקש לקבל אותו בתצורת סטיישן.

למרות ששוק הסטיישן בארץ במגמת תאוצה, סגמנט הסופר מיני לא זוכה עדיין למבחר גדול וברגע זה קיימים רק שלש אופציות.
האיביזה FLOW שנבחנה כאן לפני כשנה, הפאביה סטיישן החדשה והקליאו אסטייט.

הקליאו היא מכונית חדשה לחלוטין ונראה שהיא בילתה הרבה שעות בסדנת העיצוב! ואם תיקחו אותה בצבע האדום העז של רכב המבחן כדאי שתכינו מלאי מספיק של תירוצים שנונים כדי להיחלץ ממטר התגובות העוקצניות שתקבלו מחברים וידידים... הוסיפו לזה מראות מתקפלות, חישוקים קלים, ונגיעות כרום בחלק התחתון של המרכב ותקבלו את אחת המכוניות המרהיבות ביותר שיצאו תחת ידו של היצרן הצרפתי. הציבור הישראלי מקבל את היצירה המעוצבת בהתלהבות והמכירות בהתאם.



אבל את מיכאל שלנו מעניין בעיקר נוחות, שימושיות ורמת האיבזור... והוא כבר רוצה להיכנס לרכב במיוחד שבחוץ שורר שרב כבד והדבר הכי חשוב עכשיו זה המזגן... אבל אני מתעכב עוד קצת כדי לשים לב שמרווח הגחון של הקליאו עומד על 120 מ"מ, שזה קצת יותר גבוה מהממוצע והכניסה והיציאה ממש קלה, בוודאי למי שסובל מהגב.

לקליאו יש מערכת חכמה לכניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless) ונעילה מרכזית חשמלית עם כרטיס מפתח אלקטרוני, דברים שראינו בעבר רק ברכבי יוקרה. אנו פותחים את הדלת ואת העין תופסת מערכת מולטימדיה מבית רנו, עם ממשק מלא בעברית, דיבורית בלוטות' (לא שומעים טוב...) וחיבורי AUX ו-USBבקונסולה המרכזית. לוח מחוונים דיגיטלי משולב מד טורים, מושבים נוחים שמתאימים לנסיעות ארוכות ובקרת השיוט שיודעת גם להעלות את המהירות באופן הדרגתי כדי לחסוך בדלק. ההגה חלק ללא מתגים חוץ ממתגי בקרת השיוט. דווקא מתגי השמע מאחורי ההגה הרסו את ההרמוניה, לדעתי הם פוגמים באווירה המודרנית ששולטת בתא.




גם תא הנוסעים מעוצב, אפילו המושבים קיבלו קצת גוון אדום... וזה שובר מעט את השחור שחור המקובל ברוב הרכבים הנמכרים בישראל. לוח הבקרה, פתחי המיזוג וההגה קיבלו אותנו בפלסטיק מבריק שנראה מצוין באולם התצוגה, אבל קצת אבק והוא נראה כמו אחרי טיול שטח... ובנוסף הוא עלול לסנוור את הנהג...

אם אתם נוהגים בדרך כלל בסגמנט המשפחתיות תרגישו מיד שהקליאו אסטייט צרה יותר, בעיקר באיזור רגל ימין ובכתף שמאל, לאדם בינוני זה לא אמור להפריע, אבל  אל תצפו למידות של רכב אמריקאי... דווקא הגובה מצוין גם לנהג וגם ליושבים מאחור.
המושב האחורי צפוף, מרווח הברכיים לא גדול ועם תעלת ההינע במרכז, שלשה נוסעים יקבלו הרגשה של סרדינים רק בלי השמן... וגם לא מצאנו עד עכשיו מתג אורות.

הנסיעה בקליאו מרגישה קצת נוקשות גרמנית, ממכונית צרפתית ציפינו לקצת יותר רכות על הכביש. הקליאו מצוידת במנוע טורבו - בנזין 1.2 ל' עם תיבת שישה הילוכים שעובדת נהדר כל עוד אתם לא לוחצים חזק על הדוושה, את עיקר כוחו של המנוע תגלו מחוץ לעיר, שם בסיוע האופציה להעברת הילוכים, מגלה המנוע גמישות וזריזות וניתן לבצע עקיפות ללא מאמץ.

כיף לתפעל את מחשב הדרך המצוין שמראה לנו צריכת דלק חסכונית במיוחד. בפועל אחרי 350 ק"מ נכנסו לתחנת הדלק, נתוני האמת של צריכת הדלק לנסיעה רגילה עם מזגן שפעל ביום חם מאד עמדו על 10 ק"מ לליטר, לא בדיוק רכב היברידי...



כדי לקבל תא מטען גדול האריכו את הקליאו ב-20 ס"מ וזה נקודת היתרון על הקליאו ה"רגילה". מי שרגיל לקבל תא מטען של סופר מיני שמספיק לשני תיקים ישמח לקבל תא מטען של 443 ליטר, הוא מרווח כמובן, אבל מעט צר ולא מספיק עמוק כדי שתצליחו לזרוק לתוכו עגלת טיולון ללא מאמץ.

מחירה של הקליאו אסטייט לגירסת ה-PACK עומדת על 112.990 ₪ ויש גם גירסא שמיועדת לציי הרכב שרמת האיבזור שלה נמוכה מעט.

לסיכומו של יום מי שצריך סופר מיני סטיישן, הקליאו אסטייט מציעה איבזור מודרני, שימושיות גבוהה עם נפח הטענה גדול. יחד עם העיצוב המדהים וכוחו של המנוע הקטן מובטח למיכאל את אחת המתמודדות הטובות בקטגוריה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.