קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







9000 סיבות למחירי החורף היקרים ● מילה של קמיסר (פ)
(יום שלישי, כ''ח חשוון תשע''ג)
לא רק שמחירי המינימום בחורף הזה לא זולים במיוחד אלא שגם להשיג אותם קשה עד מאוד. מה הסיבה לכך? אפרים קמיסר מנהל אתר www.onlyny.co.il ובקרוב גם www.kamisar.com מנוע החיפוש המתקדם בעולם! מונה 9000 סיבות למחירים היקרים. בנוסף, מדריך מקוצר לרוכשי הכרטיסים המוזלים באתר "אליטליה". איך לדאוג למושבים? ארוחות גלאט וכדו'. פירוט מלא - און דה האוס  לטור המלא
אפרים קמיסר
החורף הזה יקר. נקודה. אם בחורף שעבר טסנו בטיסות ישירות ב900 דולר וטיסות לא ישירות ב700 דולר, החורף הזה לא מאיר לנו פנים.
ניתן לספר כל מיני סיפורים על שער דולר ודלק וכו', אבל בגדול, הדולר נסחר באותה רמה של החורף שעבר וכן חביות הנפט. אז מה קורה כאן?
ההסבר לכך הוא באמת פשוט. לפני שלושה חודשים שמחנו כולנו בשמחתם של בני הגולה שבזכות "באג" קטן בכמה אתרים, יכלו במשך מספר שעות בודדות לרכוש כרטיסים לארץ במחירים מטורפים לגמרי. מתחת ל400 דולר לנוסע. באמת מדהים.
אגב, כמו שנכתב בהרבה מאוד מקומות, את רוב הכרטיסים רכשו נוסעים המשתייכים לקהילה ה"אולטרא אורתודוקסית" בארה"ב וזאת בזכות אמצעי התקשרות הפנים קהילתיים שיש לה. אין צורך לספר לנו על כך...
מעניין כי בעיתונות החרדית בארה"ב נחשפנו לדיון מעמיק, האם ניתן הלכתית לנצל את הכרטיסים הללו. הרי וודאי שמדובר כאן ב"מקח טעות" מצד המוכר. 'אל על' בשום שלב לא התכוונה למכור כרטיסים במחירים כאלו. אז נכון, לפי חוקי המסחר באינטרנט אין ל'אל על' יכולת לערער או לבטל את הכרטיסים, אבל ידוע על לא מעט יהודים יראים ושלמים שהשיבו את הכרטיסים וקיבלו את כספם בחזרה.
אותם 9000 איש יגיעו לכאן לא על גבי אוניות, אלא במטוסים. חלקם בטיסות ישירות וחלקם בטיסות דרך אירופה עם עצירת ביניים. אם ניקח 9000 איש ונחלק אותם ל20 ימי טיסה בחודש, הרי יש לנו בחודשי החורף 110 איש בכל יום על טיסות 'אל על 'במחיר ש'אל על' הפסידה כמה מאות דולרים עליהם, זה לא מותיר שום סיכוי לכרטיסים זולים על אותן טיסות, להיפך. אולי באמצעות נגיסה קלה ושקטה בשאר הנוסעים לנסות למזער את הנזק ולהביא את המטוס כולו לאיזון.
הרי לכם 9000 סיבות למחירי החורף היקרים. אם בטורים קודמים ציינתי כי מי יודע אם ברגעים אלו יושבים להם אנשי השיווק של 'אל על' ורוקחים מבצע חדש. הפעם, נראה כי מלאכתם נעשתה כבר בידי כמה אתרים וממש שלא בטובתם.
נסו החורף את החברות האירופאיות, דווקא שם יש כל מיני מציאות.

קדימה לאינטרנט !

בחודש האחרון עבר מפה לאוזן מבצע מיוחד בחברת 'אליטליה'. במסגרתו, ניתן היה לרכוש כרטיסים רק באתר הרשמי של אליטליה (ולא אצל סוכנים) ובמחירי רצפה. היו אף שרכשו כרטיסים לניו יורק סביב ה500 דולר.
ראשית, ברכות למי שניצל זאת, זה נראה אמין ביותר, דרך האתר הרשמי של חברת התעופה, אז למה לא?
אשמח לשתף בכמה טיפים, פרטים קטנים שלנו הסוכנים הם מובנים ושגרתיים בטיפול בהזמנה של 'אליטליה', דברים שגולש תמים לא ישים לב אליהם.
ראשית, בעניין הארוחות. סביר להניח כי מיד ברגע ההזמנה הזמנתם גם ארוחות כשרות, טוב עשיתם. רק שבהזמנות ב'אליטליה' יש חילוק בין הארוחות המוגשות בטיסה תל אביב-רומא לבין כל טיסה אחרת בעולם. בעוד בהזמנת אוכל כשר בשאר טיסות 'אליטליה' תקבלו אכן ארוחות גלאט כשר. בטיסה הראשונה, תל אביב- רומא, יש צורך להרים טלפון ל'אלטליה' ולבקש במפורש ארוחה גלאט ולא רק בכשרות רגילה.
אם נרצה להבין את אחורי הקלעים. בכל שדה בעולם אין רמות שונות של כשרות. "כשר" זה אוטומטי הכי כשר שיש. רק כאן במדינת היהודים חברות הקייטרינג למטוסים מציעות מנה בכשרות רגילה גם כן, ולכן סתם הזמנת "כשר" תגרור הגשת ארוחה "כשר" פשוטה ולא גלאט.
ובעניין המושבים, בטיסות תל אביב – רומא – תל אביב, אליטליה מפעילה מטוסים קטנים של 3-3, אין כל כך מה לחדש שם בעניין ההושבה. אבל בטיסות ארוכי הטווח מופעלים מטוסים גדולים יותר, בכל טיסה יכול להיות מטוס אחר עם תצוגת מושבים שונה.
חשוב לדעת, לא הכל עובד בדיוק לפי סדר האלף בית. יש בהחלט מצב שמושב D הוא צמוד למושב F למרות שבסדר האותיות ישנה אות נוספת ביניהן. השאלה הזו נפוצה ביותר, לקוחות רבים חוזרים ושואלים "מדוע לא השובת אותנו יחד"?? אבל כן, הושבתי אתכם יחד. כל מטוס בנוי אחרת, בדקו טוב טוב את מפת ההושבה של כל טיסה בנפרד ואל תסיקו מאחת לשנייה. הדבר הבטוח היחיד הוא שמושב A הוא לעולם מושב חלון, כל השאר יכול להשתנות בין מטוס למטוס.
אם נחזור אחורה ליום בו רכשתם את אותם הכרטיסים. היה כיף לגלוש בכל שעה ולהחליט לבד, לנסות מכאן ומשם, לצאת מכאן יום מוקדם יותר, לשוב יום מאוחר יותר, הרגשה של שליטה והתמצאות.
אבל... היו גם את הקטעים הפחות נעימים. מי ערב לי לכרטיס הזה? במידה ויש לי בעיה למי אני פונה? איך אוכל לוודא שמוזמן לי אוכל גלאט? וכמובן, הצורך בתשלום מיידי בכרטיס אשראי חו"ל שרק ל-דוד חיים יש, והוא בדיוק ב"מנחה- מעריב" ואופס.... ברח כבר המחיר.
אם כבר למדתם איך להתמצא ברזי אתרי ההזמנות, זה מצויין. אני כסוכן רק מברך על התופעה. ניתן להבין כל כך הרבה מגלישה ישירה באתרי טיסות, ניתן אפילו לבוא לסוכן עם העתק הזמנה של מה שבניתם לבד בזמנכם באינטרנט ולבקש ממנו לשכפל עבורכם במערכת שלו.
אבל... ניתן אפילו לעבור שלב אחד קדימה יותר- לשבת על מנוע החיפוש של הסוכן עצמו !
לבנות הזמנה, לסגור אותה, מבלי צורך בכרטיס אשראי. לקבל מרגע זה שירות מלא כמו בכל כרטיס (ביטול, אולי ביטול, אולי לא ביטול, אולי מחר ביטול, אולי שינוי??? וכו'...) ולשלם בצורה הנוחה לכם ביותר. כולל איסוף מבית הסבתא בכפר חב"ד, כן, כולל.
בחודש שעבר בישרתי על המערכת הקרבה ובאה, מנוע חיפש עולמי מתקדם ביותר, בו אתם גולשים, סוגרים הזמנה ואנו חוזרים אליכם בכדי לכרטס. לא ייאמן, אבל זה קיים.
מנוע חיפוש העונה לשם KAMISAR.COM
כרגע המערכת כבר בשלבי הטמעה, מספר לקוחות מצומצם קיבלו קוד כניסה אישי וכבר גולשים להנאתם ומבצעים הזמנות און ליין.
עם סיום הפינישים של הגרפיקה נעלה לאוויר בגרסא הפתוחה והמזמינה.
זכרו, קמיסר.קום – למצוא את הדיל ולשלם כרגיל... ווואאווווווווו




חורף של טיסות יקרות (צילום אילוסטרציה: הרצל קוסאשוילי, COL)
חורף של טיסות יקרות (צילום אילוסטרציה: הרצל קוסאשוילי, COL)

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
הערות למערכת
הוספת הערה למערכת
כותרת:

הערה למערכת:




© 2014 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן