מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״ט 09.08.2019

לכו אל הר האמורי ● הרב זלמן וישצקי

מספיק כבר לשבת בהר סיני, קומו וסעו אל אמור עמון ומואב. כך אמר משה רבנו לעם ישראל: "רב לכם שבת בהר הזה. פנו וסעו לכם ובואו הר האמורי ואל כל שכניו". צאו מהמקום הקדוש והטהור שבו אתם חיים, קומו ובואו אל מקום שנחשב רחוק, מנוכר ואף מתנגד לתורה ומצוות. כך אמר הרבי לחסידים לפני למעלה משישים שנה ● הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שוויץ, עם זווית אישית על פרשת השבוע ● בזווית אישית
לכו אל הר האמורי ● הרב זלמן וישצקי

לכו אל הר האמורי

מספיק כבר לשבת בהר סיני, קומו וסעו אל אמור עמון ומואב. כך אמר משה רבנו לעם ישראל בראשית פרשת דברים, לפני אלפי שנים "רב לכם שבת בהר הזה. פנו וסעו לכם ובואו הר האמורי ואל כל שכניו".

צאו מהמקום הקדוש והטהור שבו אתם חיים, קומו ובואו אל מקום שנחשב רחוק, מנוכר ואף מתנגד לתורה ומצוות. כך אמר הרבי מליובאוויטש לחסידיו לפני למעלה משישים שנה.

במכתב נפלא להנהלת צעיר אגודת חב"ד מראש חודש שבט תשי"ח מזרז אותם הרבי על בסיס הפסוק הנזכר מפרשת דברים לא להישאר בבית אלא לצאת ולפעול, לא לעמוד אלא ללכת. במילים של היום זה אומר צאו מאזור הנוחות שלכם אל אזור ההתמודדות שלכם.

וכרגיל מילותיו של הרבי טובות משלי ולכן אצטט: "רב לכם שבת בהר הזה" - אף שזהו מעמד ומקום מתן תורה. כי על האדם להיות מהלך מחיל אל חיל, וגם - לא להסתפק בפעולותיו וקישוט עצמו, כי אם גם להשפיע על הזולת, ועד להזולת הנמצא בחוץ חוצה. אשר לכן "פנו וסעו לכם" - ואין מספיקה נסיעה בעלמא ודרך מעבר, כי אם "ובואו" בפנימיות.

אבל רגע, האמורי ושכניו מסמלים את היפך הקדושה, הם מסמלים מקום שבו יש ריחוק, ניכור ואף התנגדות לתורה, לקדושה ולקדוש. אבל האם יש מקום בעולם שנוכל להגדיר אותו ככזה, כאמורי ושכניו? הרי מי שיודע את תורתו של הרבי כבר יודע שאין אצלו מקום רחוק ואין מקום מנוכר, שכן לה' הארץ ומלואה.

יתירה מכך, השלוחים של הרבי בעולם יודעים לומר שכל מקום שהגיעו אליו ונחשב כמקום קר ומנוכר התברר די מהר שיש בו קדושה וחום של תורה ומצוות למרות מה שנראה לכל מי שגר במה שנקרא עיר תורה וכדומה. לכן יש לשים לב לדיוק נפלא בדברי הרבי בבואו להגדיר מקום כל שהוא כהר האמורי הנה: מקום שבפני ועמך כולם צדיקים נדמה להם – "הר האמורי ואל כל שכניו".

ברור מהמכתב שאין הוא מבקש מכל מי שקורא אותו לקום פיזית ולעבור דירה גיאוגרפית למקום אחר. ברור גם שהרבי מבקש מכל אחד מקוראיו לזוז קצת, להתקדם, ללכת, להיות מהלך, לצאת מהמקום שהוא רגיל אליו, מהמקום שנוח לו ולהתקדם הלאה.

המכתב פותח בדברי שבח לנמעניו על הפעילות הרבה שהם כבר עושים, אבל כדרכו בקודש מיד מזהיר שהמקום שהגעתם אליו וכבר נעשה עבורכם מקום של נוחות רוחנית כמו שהיה הר סיני עבור יוצאי מצרים הוא מקום שבו גם ניתן לשקוע ולכן מיד מזכיר ואומר 'רב לכם שבת בהר הזה, פנו וסעו לכם' הלאה, לא לעצור.

והרבי מסיים עם המשך הפסוק באיחול אבל גם בהכוונת היעד: ועל ידי זה יזכו לקיום היעוד כי ירחיב ה' אלקיך את גבולך "עד הנהר הגדול נהר פרת". כלומר, הייעד הוא הגאולה האמיתית והשלמה.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.