מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ט 03.06.2019

'טיפים' לשלוחים • פרק שני: איך לא תכבה שריפות

"במסגרת שליחותי, אני גם מלווה שלוחים בארץ ובעולם. מה שהוליד אצלי את הרעיון להכין סדרת מאמרים וטיפים לשלוחים, המבוססים על ידע ונסיון שהצטבר במהלך הליווי והעשייה בשטח. המאמרים מותאמים במיוחד לשלוחים. ועוסקים בניהול זמן, ניהול כסף, ניהול עובדים ועוד" • ר' משה גולדשטיין, מנטור ומאמן עסקי, מגיש פרק שני בסדרה, מיוחד ל- COL: כיצד לתכנן נכון את היום? ואיך לא תצטרך לכבות שריפות? • כיבוי שריפות בפרק הקודם:• 'טיפים' לשלוחים. פרק ראשון: סיום מטלות
'טיפים' לשלוחים • פרק שני: איך לא תכבה שריפות



איך לתכנן נכון את היום? ואיך לא תצטרך לכבות שריפות?

לפעמים אתה יושב במשרד, עוברים לך בראש המון דברים שאתה צריך לעשות 'עכשיו!' ואין לך מושג מאיפה אתה מתחיל בכלל...

הראש כואב, אתה תופס אותו בין הידיים, אתה אובד עצות. מה עושים?

לאיפה מתקדמים? מה הכי חשוב/דחוף שכדאי לעשות? אין לך תשובה.

ככל שחולפות הדקות, אתה מתוסכל יותר ויותר.

מה שקורה בדרך כלל זה, שפתאום נכנסת שיחת טלפון או איזה הודעת וואטסאפ ששואבת אותך למשהו שבכלל לא תיכננת... וככה נפתרה הבעיה...:(

אז מה עושים?

לדבר הזה קוראים כיבוי שריפות. ות'אמת? אני לא אוהב לכבות שריפות.

למה? כי פעם ראית איך מכבים שריפה?

זה מה זה מעצבן! קודם כל עד שמגיע מכבי האש, אתה רואה איך חצי בית כבר נשרף... ואז כשהכבאים מתחילים לעבוד, אתה יודע מה הדבר הראשון שהם עושים?

לפני שהם מכבים את הבניין הבוער, הם קודם כל מבודדים את הבניין, כדי שלא ישרוף את הבניינים ליד.

אחרי שיש וודאות שהאש 'הוכלה' ולא תתפשט, מתחילים לכבות ולהציל את מה ש(לא)נשאר...

אותו דבר בדיוק קורה, כשלא מתכננים נכון את הזמן, או שלא לוקחים בחשבון אירועים חריגים (בלת"מים), שמוציאים אותנו מאיזון...

לכן, צריך לעשות הכל כדי להימנע מלהגיע למצב הזה, של כיבוי שריפות.

אז מה עושים?

קודם כל, הפתרון המושלם והיעיל ביותר מבחינתך זה ללמוד לתכנן נכון את הפרויקטים והפעולות, כך שבמשך היום, אתה לא טרוד איזה פעולה צריך/כדאי לבצע, כי הכל מסודר לך כבר לשבועות וחודשים קדימה. (אם אין לך כלי יעיל, אשמח לעזור לך באמצעות שיטה מוצלחת ויעילה במיוחד).

בנתיים, עד שתלמד את השיטה, כדי שלא תגיע למצב ש'פתאום' יש לך המון דברים לעשות 'עכשיו!',
אתה דבר ראשון, יושב כל ערב ומכין תוכנית עבודה למחר.

ואם אתה כבר עובד עם יומן, אתה יושב ערב לפני, ובודק מה רשום לך, שצריך להתבצע מחר?

כעת אתה עובר לשלב החשוב ושואל את עצמך:
האם כל הפעולות והמעשים שרשומים לי למחר, יכולים להיכנס לתוך הזמן שיש לי?

הנה 'תגלית מרעישה': חוקרים ומדענים גילו שביום רגיל, יש רק 24 שעות, לא פחות ולא יותר.
עכשיו תגיד, איזה הגיון יש בלדחוס בזמן של 10-15 שעות, עבודה של 40 שעות ויותר?

לכן, כשאתה יושב בערב לפני, ורואה את מה שאתה צריך להספיק מחר, אתה בוחר איזה דברים חייבים להתבצע ונכנסים במסגרת הזמן, ואיזה אתה משאיר על 'סטנד-ביי'.

טיפ חשוב!
לא תמיד יבוא לך לשבת בלילה, אחרי איזה יום מתיש ולתכנן תכנונים.

אבל כדאי לך לזכור, שלדחות למחר זה לא אופציה, כי אחרי שהיום כבר התחיל, מאוד קשה לשלוט בקצב האירועים.

לכן תשתדל לא לוותר, ולשבת כמה דקות על התכנון של המחר.

משה גולדשטיין
052-3813047
המאמן שמקדם אותך באמת

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.