מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ח 17.07.2018

ממתינים על הקו? המתנה למענה אנושי לא תעלה על 6 דקות

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הצרכן הקובעת כי המתנה למענה אנושי לא תעלה על 6 דקות • לסיפור המלא
ממתינים על הקו? המתנה למענה אנושי לא תעלה על 6 דקות
אילוסטרציה: ארכיון COL

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הצרכן הקובעת כי המתנה למענה אנושי לא תעלה על 6 דקות.

עפ"י הצעת החוק, עוסק המספק שירות טלפוני הכולל מערכת אוטומטית לניתוב שיחות ייתן מענה אנושי מקצועי לצרכן בתוך שש דקות מתחילת השיחה, בשלושה סוגי שירותים לפחות: 1. טיפול בתקלה; 2. בירור חשבון; 3. סיום התקשרות.

על פי הצעת החוק, הספק יחוייב לתת את המענה האנושי לאחר האפשרות, אם קיימת, לבחור את השפה ואת האזור הגאוגרפי שבהם יינתן השירות הטלפוני. והצרכן לא יופנה לשירות השארת הודעה, אלא אם כן, בחר בכך.

כמו כן, מוצע בחוק החדש להרחיב את ההוראה שהיא תחול גם על תאגידים בנקאיים, מבטחים, חברות מנהלות קופות גמל ובעלי רישיון הנפקה. כמו כן, מוצע לקבוע הוראה לפיה אם נקבעו בחקיקה אחרת או ברישיון הוראות לעניין משך המתנה לקבלת מענה אנושי מקצועי, הרגולטור יהיה רשאי להורות כי עוסק רשאי לחרוג ממשך ההמתנה הקבוע של שש דקות בשיעור מכלל הפניות לתקופה שקבע או בפרק זמן שקבע. את ההחרגה יוכל הרגולטור לקבוע מראש או בדיעבד והוא ידווח לוועדת הכלכלה של הכנסת על החריגים שקבע.

מטרות החוק:
"מטרתה של הצעת החוק היא להרחיב את חובתו של עוסק המנוי בתוספת השנייה לחוק הגנת הצרכן לספק לצרכן שירות טלפוני מהיר ויעיל. שיפור איכות השירות ומניעת תחושת תסכול ובזבוז משאבים מצד הצרכן. חברות רבות עושות שימוש בנתב שיחות כאשר מנסה צרכן ליצור איתן קשר.

פעמים רבות נתקלים הצרכנים וביתר שאת הצרכנים המבוגרים בתחושת תסכול כאשר הם אינם מצליחים להגיע כלל לנציג שירות/ מענה אנושי שייסע להם. כמו כן בגלל המורכבות של נתבי השיחות מעדיפים אנשים ללכת למרכז שירות הכולל קבלת קהל על מנת לקבל שירות או, במקרה הגרוע, בכלל לא מטפלים בבעיה שיש להם עם העוסק".

ח"כ איתן כבל מיוזמי החוק החדש, אמר במליאת הכנסת: "היום נדמה שהתחרות היא מי ייתן את השירות הגרוע יותר, ולציבור הגיעו מים עד נפש. 10 שנים שהחוק הזה מקודם והחברות רק מצאו תירוצים איך לתת שירות גרוע. עשינו מהפכה של ממש, אני ממש מקווה שסבלם של הלקוחות בהמתנה על הקו הגיע לקיצו" .
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.