קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







למה? כובע: הקסקט חוזר לליובאוויטש? • דיון גולשים
(יום שלישי, י''ט אדר תשע''ח)

קסקט או מגבעת? > בימים אלו מקבלים מאות תמימים חב"דיים כובע חדש לחג הפסח • לאחרונה, פשט הנוהג של אברכים באנ"ש וגם תמימים, להמיר את המגבעת החב"דית המוכרת ב'קסקט'. אולי כ'חזרה למקורות' כמו שהלכו לפני כיובל, וברוסיה הקומוניסטית? • יש אומרים: זה נוח, נראה טוב, וגם זול הרבה יותר • יש אומרים: מה פתאום לשנות מה שנהוג ומקובל שנים רבות? זה לא חסידי! ובפרט שיש 'מהדרים' לרכוש קסקטים בדוגמאות וצבעים אופנתיים. ויש גם מצדדים: בימי חול להשתמש בקסקט, ובשבתות במגבעת • ומה דעתכם? הגיבו באמצעות מערכת התגובות >>>


הערת המערכת: רק תגובות ענייניות ומכובדות בנושא - יתפרסמו באתר.

ארכיון COL
ארכיון COL

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. לענ"ד, הליכה עם קסקט
(2018-03-06 15:40:10)
לא פוגעת ב"ונפלינו".
ומאחר שהדבר יגרור חיסכון כספי אדיר למשפחות אנ"ש, אני בעד.
2. בעד.
(2018-03-06 15:51:05)
אם זה מגיע ממקום טוב ולא של התפרקות אז זה מקובל ורצוי.
3. בדיוק!!! גאון מי שניסח את זה
(2018-03-06 15:52:39)
ויש המציעים פשרה: בימי חול להשתמש בקסקט, ובשבתות בכובע החב"די הרגיל
4. כל מקום לפי מה שנהגו
(2018-03-06 15:57:09)
המקור של הקסקט הינו מרוסיה ששם נהוג ללכת כך. ולכן אנ"ש והתמימים הולכים כך, ושם אף נהוג שעם כובע הולכים רק בשבת.
בשאר המקומות מי שמחליף לקסקט זה בד"כ מי שרוצה להראות חדשני ו'קול', כך שלאו באמת צריך להתייחס לזה (גשם שלא מתייחסים לכיפות הצבעוניות).
שונה הדבר אולי במקומות שיש רוחות חזקות שהקסקט נועד בשביך זה.
5. קסקט דבר ראוי וטוב
(2018-03-06 15:58:30)
היה מן הראוי שכל התמימים בישיבות ילבשו קסקט שחור כל השבוע.
יקבעו שרק צבע שחור בלבד וזהו.
יחסוך להורים הרבה כסף.
בשבת ילכו עם כובע מהודר ונאה
6. זה נוח, נראה טוב, וגם זול הרבה יותר
(2018-03-06 16:06:12)
אני לא נכנס לדיון האם קסקט מתאים או לא.

אבל עם ה"טענות" שאתם מציגים אפשר להגיע רחוק מאוד...

הרי יש אומרים מכנס ג'ינס או הליכה בלי גרביונים זה נוח.

זקן קצוץ ובלורית נראה טוב.

שחיטה של כשרות רגילה, מצות מכונה, אתרוג מרוקאי, תפילין רש"י 3X3 ללא ר"ת זול הרבה יותר וכו'

ואין לדבר סוף

זו רק דעתי,
מה דעתכם?
7. רק מזכיר
(2018-03-06 16:17:12)
א.חסיד משתדל להדמות לרבו, לרבי אין קסקט
ב.הרב לזאר שליט"א שליח הרבי במוסקבה הולך עם כובע.
8. צמר
(2018-03-06 16:25:15)
למי שחושש מה״ציור״ ולא רוצה לשנות לקסקט, יש עוד אופציה זולה.

כובע כמו הרגיל אבל מצמר ועם שוליים צרות. זה גם דומה מאוד להרגיל וגם זול ממנו כ90%.
9. אין על הקסקט
(2018-03-06 16:39:50)
ממש ליובאוויטש
10. אין תשובה אחת לשאלה זו
(2018-03-06 16:42:06)
כל אחד צריך לעשות לפי נסיבותיו האישיות ובהתייעצות עם משפיע
11. למה? כובע
(2018-03-06 16:46:37)
קסקט. גם הרבי הלך עם קסקט לפני הנשיאות. גם יחסוך אלפי שקלים לכל חסיד
12. ל - 6
(2018-03-06 16:48:18)
א. יש תמונות של הרבי בצעירותו עם קסקט.
ב. הרבי לא נתן לחסידי פולין שנהיו חסידי ליובאוויטש להחליף את לבושם. ומה עם זה שחסיד צריך להידמות לרבו?
ג. המסקנה מהשאלה בסעיף ב. היא שההידמות לרבו צריכה להיות בענינים פנימיים - וכל זמן שלבושו של החסיד מייצג את זה שהוא חסיד ולא פורק עול, אז בוודאי שהוא יכול ללכת עם לבוש כזה.
ד. לענ"ד מכל הנ"ל - קסקט זה דבר טוב מאוד!
13. אנו לא מחסידי "נח"
(2018-03-06 16:50:07)
אנו שהולכים בדרך המלך צריכים לדבוק בנציגו של הקב"ה בעולם שזהו הרבי נשיא דורנו ואל לנו להמציא מנהדים שיהיו "נוחים לנו"
בקיצור, נגד התופעה
14. אם זה לא מגיע ממקום של 'לפרוק עול' אז בעד
(2018-03-06 16:59:17)
אחרת זה גם כמו כיפה צבעונית
15. חיצוניות
(2018-03-06 17:04:13)
לא משנה כובע קסקט זה רק חיצוניות העיקר הפנימיות אולי לעבור לכובעים הקטנים וניפלינו מהמטוטים עם שוליים ענקיים של הליטאים
16. חשש כבד
(2018-03-06 17:22:18)
חוששני, שאם יעברו לקסקט,מחיר הקסקטים יעלה פלאים ויגיע עד ל770 ש"ח...
יהיה מעניין...
17. נוח ביום חול
(2018-03-06 17:24:30)
לפי ניסיון שלי לעבוד לבוש כובה לא יכול. זאב
18. בעד קסקט ביום חול וכובע בשהכי
(2018-03-06 17:35:31)
הכי נוח וגם יפה. קסקט ביום חול
19. 7 לגמרי צודק
(2018-03-06 17:42:14)
הכל מגיע מחולצות צבעויות וזקן קצוץ היטב...
20. לשבע
(2018-03-06 17:50:46)
אם החסידים הגדולים ברוסיה לא הלכו עם שטריימל מי אנחנו שנלך כמו הרעבע?
21. עם מה הלכת עד עכשיו?
(2018-03-06 17:57:04)
מי שהסתובב בימי חול רק עם כיפה והקסקט הוא פתרון נוח ללכת איתו במשך היום בודאי עדיף כך. אך מי שמרגיש שהמגבעת זה מדאי דוס ורוצה מראה ספורטיבי יותר, זה גרוע, זה כמו כיפה סרוגה שחורה למי שמתביש ברגילה.
22. חזרה לליובאויטש בכל המובנים
(2018-03-06 18:05:45)
לכל אלו שרוצים להדמות לליובאויטש בקסקט.

לפני כן, עליכם לזרוק את האייפון, (ובכלל, את כל הטכנולוגיה). לעזוב את המותגים.
לשבת וללמוד רציני נגלה וחסידות, לעבוד על המידות וד"ל
23. יש גם עניין להיות חלק מהציבור החרדי.
(2018-03-06 18:08:42)
'ונפלינו'... רק במובן החיובי של לעלות מחיל אל חיל!!!
24. חובה
(2018-03-06 18:11:54)
א. אווירה חסידית.
ב. נח מאוד (בעיקר בחורף).
ג. זול מאוד.


רק שעכשיו יתחילו למכור קסקט באלף שקל 😂
25. 19
(2018-03-06 18:12:09)
הרבי הלך כמו החסידים.

נשאר כמו שהיה לפני נשיאותו.

מי לנו דוגמא יותר טובה מהרבי לפני נשיאותו?
26. המצאת הדור
(2018-03-06 18:21:15)
אף אחד לא החליף את הקסקט לכובע כי כך עשה הרבי. זה החל באמריקה כי שם זה היה מודרני, ועבר לארץ.
27. ר' מענדל ר' בערקע חן
(2018-03-06 18:21:49)
המילה קסקט מזכיר לי את ר' מענדל ור' בערקה חן
אך להם היה הוראות מהרבי להשאר עם זה וכן מי שרוצה לחכות אותם שיחכה בכל הדברים
אנו אין לנו אלא מנהגי הרבי שנהג ברבים שזה ללכת בכל התפילות עם כובע ...להיות ליובאוויטש זה יקר ושווה קצת השקעה ...
28. לענ"ד רק כובע
(2018-03-06 18:24:59)
כל הסיבה שלבשו קסקט זה היה רק מכיוון שלא היה כסף אבל היום ב"ה המצב השתפר יותר ממה שהיה ומנסים לחפש תירוצים כדי שיהיה נח וזול ומודרני שרוצים לחזור למה שהיה פעם
29. הכתב פינת השליח
(2018-03-06 18:55:09)
יופי של דמות הבאתם להמחשה
הרב שאער הצדיק - שליח נאמן של הרבי
30. ברור שנגד
(2018-03-06 19:06:07)
בתור אחד שמכיר התופעה מקרוב - באחת מקהילות חבד באירופה כמעט כל אנ''ש עברו לקסקט בימות החו"ל זה בא מטעמי בעבתשקייט ולא שום חיסכון (לאנשים שם ממש לא חסר הכמה מאות שקלים בשנה בשביל מגבעת) זה ממש בא לתחרותיות וחברות ופירמות וצבעים, בקיצור גישום במסווה של להיות כמו בליובאוויטש.
31. חומר למחשבה
(2018-03-06 19:21:52)
פעם למי שזוכר החסידים היו הולכים עם כובע (לא יודע איזה סוג אבל היה כובע) וכשאר נהיתה הגזירה שצריך ללכת עם קסקט היו חסידים שהלכו עם קסקט הפוך זאת אומרת שהקצה נמצא מאחורה וזה בשביל שהקסקט לא יפריע להם לראות את השמיים זאת אומרת את הקדוש ברוך הוא,
חסידים הסבירו שלזה בעצם נועד הקסקט להפריע לראות את השמיים כביכול וזה סיפור שהרבי מספר ולכן כל תפקידו של הקסקט זה רק גזירה ולא מנהג חסידים מובהק זה חומר למחשבה
32. קסקעט
(2018-03-06 19:27:49)
חיובי מאוד אם זה התאים לנו לבר מצווה ליפני 45 שנה אז למה היום לא??
33. כמה באמת חוסכים בקסקט?
(2018-03-06 19:28:06)
הרי באם עוברים ללבישת קסקט ביום חול ומגבעת רק בשבתות, יוצא שמדי שנה קונים כובע לשבת שאחרי זה הוא נזרק במקום לשמש ככובע ליום חול. כך שלדעתי מעבר לקסקט לא באמת שווה משהו חוץ מהקטע של קסקט כשלעצמו.
34. ל-2
(2018-03-06 20:33:10)
צודק לגמרי !!! באמת אין תשובה אחת לכולם..

עוד משהו..אם נתחיל להיכנס לכל השקלא וטריא האם קסקט נכון או לא, חולצה צבעונית נכון או לא ,וכן הלאה לא יהי'ה לדבר סוף והאמת שאין תשובה אחת לענינים אלו כי זה תלוי מאיזה מקום בנפש זה מגיע{כנ"ל} ..אני חושב כי חבל להיכנס לכל הוויכוחים האלה ועדיף להעלות ענינים יותר משמעותיים וחשובים הנוגעים יותר בפנימיות לחסידי חב"ד .
35. רק לבודדים בלבד הרבי אמר לא לשנות לכובע! וישנם גם כאלו שהרבי אמר להם לשנות לכובע!
(2018-03-06 21:17:22)
36. ומה עם הפצת המעיינות?
(2018-03-06 21:25:12)
זה הרי בוודאי לא יוסיף הרבה! מי שמחפש זול- אדרבה, לא סתם יש חברות שמחירי הכובעים שלהם לא חוצה את רף ה200-250 ₪
37. לדעתי
(2018-03-06 22:36:03)
אני חושב שכובע זה מכובד ובפרט שאנו חסידי חב"ד מייצגים את כ"ק אדמו"ר ,מן הראוי לחבוש כובע.
קסקט מתאים לילדים.
38. ההליכה עם הקסקט מותרת אך ורק לבנים של שלוחים בחבר העמים ותו לא!!!
(2018-03-06 23:47:06)
אין שום מקום בליובאוויטש בלבישת הקסקט. לפני ג' תמוז לא עלה על אף חסיד שפוי מן המנין להסתובב עם קסקט. זה פשוט לא קרה והנושא כלל לא היה עולה על שולחן הדיונים.
מה שכן, הבנים של השלוחים בחבר העמים ששם הקסקט הוא דבר מאד מקובל בין הקהל ובחורף קשה מאד להסתובב אתו ברחוב והעיקר שאם משהו קורה לכובע, אין לך חנויות שאפשר מיד ליכנס ולקנות חדש, וגם כובע לבחורים בגיל כה צעיר גם יכול לעורר תשמות לב מיותרת ואי נעימות מה שאכן קרה לי (בן לאחד השלוחים ברוסיה) באמצע ההליכה הרחוב בגיל שלוש עשרה, שסטודנטים לקחו לי את הכובע והתחילו לשחק איתה ממש מולי בלא היכולת להתנגד.
הדברים האלו אמורים כנ"ל אך ורק למי שנכנס לגדר הנ"ל אבל כל חסיד אחר שלא יעלה בדעתו לעשות דברים כאלה ושלא יתפעלו מכך שהרבה מתחילים להסתובב אתה, ושנתחיל להתמקד בדברים החשובים באמת
39. 22 צודק!!
(2018-03-06 23:58:06)
מי שחוזר ללובוטיאש, שזה יהיה עד הסוף...
40. חסידים מהווים דוגמא בלבוש
(2018-03-07 00:45:56)
איני חושב שהדיון בקשר לקסקט צריך להיות שיקול כספי? כי חסיד שהולך ברחוב ויודעים שהוא חסיד חב"ד אך ורק בלבוש. כמובן שישנם מקומות שלובשים קסקט נעזוב את ליובאוויטש ואת החסידשקייט אלא תלוי במקום מגוריו ישנם מקומות שמטעמי בטחון לא רוצים לבלוט. ברוסיה במקומות הקרים פשוט חם על הראש. אבל לשנות לבוש חסידי ח"ו. כפי שתיכף יעלה לדיון אולי טלית קטן רגיל כי צמר יקר ועוד ועוד אין לדבר סוף. חסיד הולך ברחוב חסיד בלבוש חסידי
41. מעשה אבותינו בידינו
(2018-03-07 00:59:34)
אין לנו אלא מעשה בן עמרם ולא נטוש את הנהגת רבינו
42. ככה הלכו כל הזמן הבחורים בכפר וכו עד שהגיעו רוחות אמריקאיות
(2018-03-07 02:20:10)
אפשר לראות בחורים מהארץ, אצל הרבי עם קסקטים.
בארץ בכפר כל הבחורים הלכו עם קסקטים.
זה שונה על ידי כמה וכמה משפחות אמריקאיות
בעלות אמצעים, ונגררו אחריהם כולם.
הקסקט הנמוך הפדוט והזול, מתאים לבחורים
הן לשבת והן ליום חול וכפי שתמיד הלכו ברוסיה וכו' וגם באקץ בכל השנים הראשונות.
כדאי מאוד לאמץ הענין חכל הבחורי ישיבה
וגם בשבת לא יזיק
ובחתונה אפשר שיהיה כובע לשבת לימי חול וכו'.

וידוע הסיפור עם ר' בערקע חן
שחסידים לחצו עליו להחליף לכובע
הרבי העיר לו בהתוועדות לחזור לקסקט
וזה מעורר את הקדוש ברוך לראות המסירות.נפש
של יהודי המדינות ההם.


ברור שצריך להיות קסקט פשוט בצבע שחור אחיד
וזה לא יגיע ממקום של נחות וכו'
43. הרבי בצעירותו עם קסקט
(2018-03-07 02:21:44)
לכאורה כדאי לאמץ אצל הבחורים.
וגם בשבת, וגם יביא חיסכון גדול. ולא ריצה אחרי חברות ומותגים.
44. לבוש שמיצג את חב״ד
(2018-03-07 03:07:49)
כל שליח הולך דווקא עם כובע כשנפגש עם אח״ים שונה מחסדיות אחרות שדווקא מורידים את הכובע.
לפעמים מורידים את החליפה , אבל את הסמל החבדי לא מורידים ובטח לא מחליפים
45. היום יש אופנה חדשה/ישנה. כובעים עם שוליים צרים מאוד
(2018-03-07 03:27:39)
ברור כי יש עדיפות לקסקט על הכובעים ה"אופנתיים" דהיום.
כובע עניינו שני כיסויים. הרבי הקודם הלך עם שטריימל או כובע רבנים.
כובע קנייטש היה פריט אופנתי שהפך לפריט "חרדי"
קסקט הוא גם צנוע וגם חסידי לתפארת.
וגם ("פויי") מותר לומר "התורה חסה על ממונם של ישראל"
46. בימי חול להשתמש בקסקט, ובשבתות במגבעת
(2018-03-07 10:21:17)
47. מסכים בהחלט עם מגיב מספר 5
(2018-03-07 10:36:24)
התורה חסה על ממונם של ישראל ואפשר ללמוד גם מהאדמו"ר מבעלזא שבשנים עברו הבחורים עד גיל 15 הלכו באמצע השבוע עם קסקט שנקרא בלשונם דאטשיקל כדי שלא יהרס ובהחלט הגיע הזמן להכניס את זה לישיבות ובצבעים מוסכמים מראש
48. לארבעים וחמש
(2018-03-07 11:34:41)
אם תוכל אז תבדוק בתמונה של הרבי ביום חתונתו (המפרוסמת)
כמדומני שהוא מצולם עם כובע בעל שוליים קצרים
49. קסקט ואייפון
(2018-03-07 12:38:58)
תמיד מגיעים יחד. מצא מין את מינו וניעור.

אליבא דאמת הכל חיצוניות וחבדניקים צריכים להבין מספיק שאין הבדל בין כובע לטורבן, אלא שזהו כמו צאוורון הפרווה שאדהז לא רצה ודל.
50. בעד.
(2018-03-07 13:26:06)
החיסכון בהשקעה בכובע יקר, יעזור לאשה לרכוש פאה יוקרתית,
שני הצדדים מרוויחים.
51. כיסוי שני
(2018-03-07 13:45:19)
יש עניין שיהודי ילך ויתפלל עם שניי כיסויי ראש.
מהו הכיסוי? פחות משנה. איני רואה בחבישת הקסקט "חוסר" בהתקשרות. הוא קליל, נוח ואף כך הלכו רוב החסידים בדורות הקודמים. אך כמובן, כמו כל דבר - להיוועץ במשפיע.
52. בעד
(2018-03-07 14:25:40)
אני רואה פה אנשים משועממים שכותבים כמה כסף זה יחסוך להם.
אתם כניראה לא מבינים מה הענין.
תישמעו סיפור:שיצא החסיד הנודע הרב בערק'ה חן מרוסיה הגיע לרבי עם קסקט איני זוכר את סיפור במדויק
אך בכל אופן רצה ר' בערקה חן להחליף את הקסקט לכובע וכששאל את הרבי האם להחליף לכובע הרבי ענה בשלילה!
לא חיבים לילבוש קסקט אך אפשר גם קסקט.
53. ממש יצר הרע חסידי לבוש בקסקט....
(2018-03-07 14:32:46)
54. החיסכון בהשקעה בכובע יקר, יעזור לאשה לרכוש פאה יוקרתית, ---- ?????????
(2018-03-07 14:34:47)
יעזור לקנות אולי פאה סינטטית
55. מה פתאום ליובאוויטש משנה צורה?
(2018-03-07 14:59:27)
מהשו היה מעלה זאת לפני ג' תמוז?
התבוננו בכל הוידיואים של ההתוועדיות במשך השנים אצל הרבי...
מדוע לנסות להלביש את הרצון להתגשם על הנפש האלוקית?
ברור שמי שיש לו את השאלה הזו זה בא מהנפש הבהמית להיראות כמו...וד"ל.
56. בעד
(2018-03-07 16:05:28)
גם מראה חסידיש, גם חסכוני, וגם נוח.
ולכבוד שבת במגבעת מהודרת
57. ללבוש כובע
(2018-03-07 18:23:30)
אני חושב שצריך לעשות כמנהג הרביים שהם כל ימי השבועה הלכו אם הכובע לכן אני חושב שצריך ללבוש כובע כל ימי השבוע!!!.
58. מוטרפים
(2018-03-07 23:06:01)
שבכלל מעלים כזה דבר חסיד נמדד אך ורק בקיום הראות הרבי חת"ת רמב"ם וכו' ולא בשטוית כאלה
59. בעד
(2018-03-08 15:19:02)
אך בשבת מכובד יותר מגבעת
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:




© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן