מערכת COL | יום י' אדר ה׳תשע״ח 25.02.2018

חינוך לשליחות בדור השביעי: הרב לוי צייטלין מסכם מסע

כמדי שנה, נסעו מאה וחמשים בנות לרבי לקראת כ"ב שבט, כפי המסורת אותה החל השליח הרב אהרן אליעזר צייטלין ע"ה, וממשיכה בארגון בנו הרב לוי יצחק • הרגעים המיוחדים ב-770, בחדרו של הרבי ובאוהל – מכוונים דווקא לרגע אחד: 'התכלית' - השתתפות קבוצת הבנות בבנקעט השלוחות: חינוך לשליחות בדור השביעי • הרב לוי צייטלין מסכם את מסע הבנות כ"ב שבט • וגם: איך הוא מתייחס ל'אירוע המצער'? • לגנוני – חינוך לשליחות
חינוך לשליחות בדור השביעי: הרב לוי צייטלין מסכם מסע
למעלה: קבוצת כ"ב שבט בחזית 770. למטה: 'הצמידים' של הכניסה לבנקעט השלוחות, על יד קברו של ר' אליעזר אהרן צייטלין ע"ה, יוזם קבוצות הבנות

כתב COL

לאחר מסע מרגש והתעלות דווקא עניין שלילי התערב והשאיר מעט 'טעם מר', אי-כניסת קבוצת הבנות לסיור ב-770, נוהג שהחל בו אביו הרב אהרן אליעזר ע"ה והתמיד בו במשך כמה וכמה שנים, דבר שהותיר רושם עז על הקבוצות. אך כל דבר הוא כידוע בהשגחה פרטית, והרב לוי צייטלין לא מתכוון לתת לדברים להוציא אותו מ'הפוקוס' בו הוא חדור מטרה: חינוך לשליחות בדור השביעי. הכל מוביל לנקודה אחת.


חינוך לשליחות בדור השביעי: קבוצת הבנות בחזית 770

הרב לוי, רואה בהגדרת 'סדר ההשתלשלות' של עבודת השליחות חשיבות מיוחדת, ומציין שאם לא כן ח"ו הכל נדון לכשלון, משום 'כלים שלא יכולים להכיל את האור', ולכן חשוב לו להסביר מדוע יש צורך בנסיעה מוסדרת במסגרת קבוצה, ולא 'להנחית' מקורבים ללא הדרכה מתאימה ומסודרת. "יש סדר בליובאוויטש", הוא מדגיש. "ואת זה צריך ללמד את מי שמגיע לבית חיינו".

למרות שהמסע נסוב סביב 770, חדר הרבי, וד' אמות של הרבי, דווקא בכניסה ל'בנקעט השלוחות' ראית נקודה מרכזית. מדוע?

"
אסביר ברשותכם את המסרים שהשתדלנו להנחיל לתלמידות המשתתפות במסע כ"ב שבט, ובכך גם השאלה תקבל מענה:
א. חינוך לשליחות... למה אנו מתכוונים? נוצר אצלנו, חוסר בהירות במושג 'שליחות'. לכל בן אנוש הנמצא בעולם, יש ודאי שליחות למלא בעולם ולשם כך הוא נשלח והגיע לעולם. הרבי, הציף והעלה למודעות והכרת האנושות את תחושת השליחות. גם אינם יהודים זכו שהרבי יפנה את תשומת לבם לשליחותם, והרבה לעודד פעולות של צדק, יושר ומעשים טובים.

יתרה מכך, מפעם לפעם נחשפים סיפורים על מעורבות הרבי בפעולות ענק במקומות שונים בעולם, פעולות לטובת האנושות הכללית. בטח ובטח כשמדובר ביהודים ובעניינים של יהודים (ואצ"ל, יהודים שומרי מצוות, דתיים, חסידים...) הרבי מעודד פעילות טובה, מעורב, מתעניין, דוחף ואף עוקב אחרי ההתקדמות. ברוב המקרים, מה שמעניין את הרבי זה המעשה בפועל והתוצאות. ברבים מהמקרים, לטובת התוצאות, יסתיר הרבי את מעורבותו.
האם זה אומר שכל אותם אנשים, הם פועלים בשליחות הרבי? האם זה אומר שכל אותם אנשים הם 'שלוחים' של הרבי?
נראה שאין צורך לענות על השאלה.

בתוך כל עבודת הרבי, ואם תרצו, 'שליחותו' של הרבי בעולם, יש לרבי גם מפעל אישי שלו, במפעל המשך לפועלם של אדמו"רי חב"ד, נשיאי ישראל לדורותיהם. מפעל זה, שלוש זרועות לו, ואלו שמותם: 'מחנה ישראל', 'קה"ת' ו'מרכז לענייני חינוך'.

אולי כביטוי וחלק מ'דירה בתחתונים' ,סודרו ועוגנו בחוקי המדינה כל המוסדות, כאשר בתחילה, הרבי בעצמו עומד בראש שלושת הארגונים, מורשה חתימה כמובן, ולאחר מכן, ממנה הרבי פקידים מורשי חתימה, מנהלים לעמוד בראש משרדים אלו, להמשיך ולפתח את העבודה. התדעו את מי מינה הרבי לעמוד בראש הארגונים?, מיהו המורשה חתימה היו"ר? כדאי שתדעו. תדעו ותספרו גם לילדכם, לתלמידיכם ולמושפעיכם... חינוך לשליחות, לשליחות של הרבי!

ובכן' העומד בראש הארגונים של הרבי, כולל המרכז לענייני חינוך שתחתיו כל השלוחים של הרבי בעולם, הלא הוא הרה"ח.... יהודא קרינסקי. לרב קרינסקי ישנו סגן. סגן יו"ר המל"ח הוא הרה"ח משה קוטלרסקי. במשרדי ה'מרכז' הממוקמים בבניין שמעל ל770,ישנם עובדים מסורים שעובדים לפי הנחיות המנהלים שלהם וחותרים להרחבת ממלכת ליובאוויטש בעולם.

כשאתה או את בוחרים לצאת לשליחות, לקחת את השליחות שלכם בחיים כעיקר, תהיה לכם יכולת בחירה באיזה מסגרת לצאת לשליחות, לאיזה מערכת להיות שייכים. תוכלו לבחור להיות עצמאיים שמפיצים יהדות וגם חסידות וגם תורה של הרבי, תוכלו גם להשתמש בחומרים של חב"ד, בחומרים של שלוחים, ייתכן שתבחרו גם להשתייך לאיזה ארגון יהודי שנוסד על ידי אנשים טובים יותר או פחות, ייתכן אפילו שמקים הארגון הוא חסיד חב"ד שקשור לרבי וייתכנו כנראה אפשרויות נוספות...
אבל, המשותף לכל אלו שאין הם השליחות של הרבי, אין הם תחת נשיאותו של הרבי, לא זה הארגון שאחראי על מערך השליחות ברחבי העולם, לא תהיו שלוחים של הרבי אם אינכם תחת ה'מרכז לענייני חינוך'. לגנוני - במסע כ"ב שבט, בנוסף לנסיעה לרבי, פוגש את המפעל הכי אישי והכי גדול של הרבי, פוגש את 'העניין' של הרבי עצמו... השלוחות. כינוס השלוחות העולמי שתחת ה'מרכז לענייני חינוך' הוא ההתקרבות להכי הרבה רבי שמתאפשרת.

מכאן החשיבות העצומה שהניעה את אבי ע"ה, השליח ר' אהרן אליעזר צייטלין, לחתור לכך שהתלמידות מארץ הקודש, תכנסנה לבנקעט. אבא היה איש חינוך ועמד בראש אחת האימפריות החינוכיות החב"דיות הגדולות בעולם, איש חינוך בכל הווייתו, ובעיקר ע"י דוגמה אישית מיהו ומהו שליח. כבר לפני 18 שנה, הוא הניח, את מה שכבר נהיה לעובדה מוכחת שהמפגש הקרוב עם כינוס השלוחות יוצר עשרות רבות של שליחות עתידיות, שליחות של הרבי.




עשרות רבות של שליחות עתידיות: 'הצמידים' של הכניסה לבנקעט השלוחות, על יד קברו של ר' אליעזר אהרן צייטלין ע"ה, יוזם קבוצות הבנות כ"ב שבט לרבי

מה לגבי המאורע המצער, שמנעו מאיתכם ביקור בזאל הגדול, בית מדרשו של הרבי? מדוע זה כל כך 'טלטל' אותך?
בהשגח"פ צפיתי בימים אלו בהסרטה ממעמד חלוקת הדולרים, בה נראה יהודי מארץ הקודש מדבר עם הרבי על חילול הקודש שנעשה בהר הבית ע"י הערבים, ועל חוסר האכפתיות של יהודים מהמצב. היהודי מבקש שהרבי יצטרף ל'קול קורא' ליהודים לעשות משהו בעניין.
מעניינת מאד התגובה של הרבי 'אין הזמן כעת לדבר היפך הטוב על יהודים'.

וגם, אומר הרבי שישנה חולשה כזו שכאשר מדברים על משהו וקוראים בקול... אז מסתפקים בקריאה (ועשיה אין). שלכן עדיף להשפיע על עוד יהודים להתחזק בתורה ומצוות.

ואם בכל זאת עדיין אתה שואל איך התייחסנו למאורע, מה אומרים לתלמידות ולהורים וכו' ? התשובה היא, שאדרבה, הזדמנות לשיעור חינוכי: סיפרתי לחלק מהבנות מה רציתי לספר להם בזאל, על כמה זכרונות שלי כילד מהרבי ב-770...

המסר: התורה היא חיינו

אחד מהם שנחרט בי זה איך הרבי במבטו עוקב אחרי ספר התורה עד לרגע שממש מונח על הבימה...

שווה לעצור ולהתבונן במחזה הזה, מה זה אומר לנו.

הרבי הוא המורה והמחנך הכי טוב להלכה,לחיים ע"פ שו"ע, יש כאן לדעתי מסר חזק ותזכורת חינוכית הכי בסיסית: התורה היא חיינו. החיים שלנו, קודם כל מונחים ע"י תורת חיים, הוראה בחיים. יש רק אחד שעליו נאמר 'אין על גביו אלא ה' אלוקיו' - המלך! כל השאר, אבל כולם, יש על גביהם מנהל, הנהלה, רב, מרא דאתרא וכו'.
וכשנתקלנו במחסום מבעל תפקיד מסויים, הלכנו למרא דאתרא. זה מה שעשינו וזה גם מה שנעשה להבא. סטייה הכי קלה מהכפיפות למד"א, מסוכנת מאד! אחריתה מי ישורנו ועד כדי שפיכות דמים ר"ל היל"ת. תרשום את הדברים כמו שהם. זה לא תיאוריה, אני גדלתי בצפת עיה"ק וראיתי זאת יותר מידי מקרוב: סטייה קלה מהכפיפות לשליח של הרבי או ו למד"א מסוכנת עד כדי שפיכות דמים.

חינוך לשליחות

"אני מבקש לסיים בטוב, בהכרת הטוב, לצוות המנהלות, המרכזת והמדריכות, שעושות עבודת שליחות, במסירות שאין לתארה. העבודה מתחילה בתוך המוסדות בארה"ק, בלימוד עיוני בחוברות הכנה שלנו ובהתוועדות הכנה מרכזית ב770- כפ"ח. בתיאום ובסיוע של ר' מנחם לאטר, כל הקבוצות שלנו נפגשים להתוועדות הכנה בבית אגו"ח 770 כפ"ח.

הצוות של השנה, בכללותו עברו את המסע הזה לפני שלוש שנים עם אבא ע"ה, שהיה טופח על מנת להטפיח, ניכר עליהן האש הבוערת והמאמץ הבלתי נדלה להנחיל לתלמידות את המקסימום ממה שהן קיבלו מאבא, שליחות עצומה היוצרת כאמור, את שליחות העתיד.


הרב לוי גודמן שליח הרבי לאשדוד, נושא דברים בפני הקבוצה, בסמוך לאוהל. בצד ימין: הרב טוביה זילברשטרום

המסע מתאפשר גם בעזרתם של ידידים טובים של אבא, שיודעים להעריך את המפעל האדיר. גם עשרות מוסרי שיעורים ומתוועדים ששנה אחר שנה מלווים אותנו, אני מבקש להודות מעומק לבי לכולם וטוב להודות לה' ולזמר על כל הטוב אשר גמלנו.

קטונתי מכל החסידים,
כי ברבי היו עמדי.





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.