מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשע״ז 19.12.2016

כך התחלתי להפיץ תניא יומי ● מיוחד

קיבוצניק לשעבר, כיום מתכנת בכיר בחברת תוכנה מהגדולות בארץ ● הוא משגר בכל יום ובכל דרך אפשרית: 'התניא היומי' בצורה השווה לכל נפש מנוקד ומבואר – ואפילו בחרוזים ● הכירו את סיפורו המפעים של ר' דורי גלילי ● מיוחד לחג הגאולה י"ט כסלו  כך התחלתי להפיץ תניא
כך התחלתי להפיץ תניא יומי ● מיוחד
דורי גלילי בתהלוכת ל"ג בעומר. למטה: התניא היומי

משה בן-חיים

אלפים שמקבלים בכל יום את התניא היומי המנוקד והמבואר בחרוזים, בוודאי חושבים שמדובר בחסיד חב"ד מימים ימימה, או אולי אחד ממשפיעי אנ"ש.

הכירו את ר' דורי גלילי, קיבוצניק לשעבר מ'רמת הכובש', כיום שייך לקהילת חב"ד בשדרות. הוא עוסק למחייתו כמתכנת בכיר בחברת התוכנה 'אמדוקס' – מהגדולות בארץ. אלפים מקבלים ממנו מידי יום באמצעות המדיה החברתית טקסט קצר ומתומצת של התניא היומי כפי שהוא מחולק לימות השנה, מנופה כסולת, כתוב בחרוזים ומשובב נפש.

מהיכן הגיע לו ה'ברען' בלימוד והפצת התניא קדישא?

נתחיל מהתחלה:
דורי נולד בקיבוץ רמת הכובש, למשפחה מרקע לא דתי או מסורתי. "עד הצבא לא נתקלתי בכלל ביהדות", הוא מספר. מספר שנים לאחר הצבא, הוא פגש בקריות שם התגורר, ברב דוד-מאיר דרוקמן רבה של קריית מוצקין, שהשפיע עליו רבות. בהמשך, הוא הכיר את חתנו של הרב דרוקמן, השליח בנווה גנים, הרב שמעון אייזנבך.

וכאן מגיע הקשר והחיבור המיוחד ל'תניא קדישא'. מספר דורי גלילי: זה היה לפני למעלה מ-10 שנים. אחרי הצבא וטיול בחו"ל, גרתי בקריית שמואל, שם הכרתי את הרב דרוקמן שהשפיע עלי רבות. באופן כללי התקרבתי אז, התחלתי לשמור שבת וכשרות, וכן הלאה. גרתי בסביבה דתית, אבל היתה חסרה לי 'חיות'.

"כך הגעתי לשיעורי התניא שמסר הרב שמעון אייזנבך - חתנו של הרב דרוקמן - בשכונה, והרגשתי שאני מוצא כאן את שחיפשתי". שם, בשיעורים הללו, דבקה נפשו ב'תניא קדישא' ובתורת החסידות.

איך עברת מהשכונה הצפונית להיכן שאתה גר היום, העיר שדרות?

"בקריות הכרתי את הרב יגאל פיזם, ובשדרות הכרתי את בניו: שליח חב"ד בשדרות הרב משה זאב פיזם, ואחיו השליח הרב חננאל פיזם. כך שהשינוי לא היה גדול כל כך..."

ואיך הגיע דורי גלילי לעריכה והפצת תניא מנוקד ומבואר?
לפני כשנה וחצי, בה' אב, ערכו בשדרות התוועדות הילולא לכבוד האר"י הקדוש. אחת ההחלטות של דורי היתה ללמוד בכל יום את השיעורים הקבועים שתיקן הרבי – חת"ת. וכמו כל דבר שהוא עושה בחיים – דורי לקח את העסק ברצינות. "החלטתי לא רק ללמוד את התניא, אלא גם לסכם אותו לעצמי. דיברתי עם חברים והראתי להם את החומר, והם ביקשו שאשלח גם להם.

"התחלתי לקבל הערות מחברים, מה מובן ומה פחות. בשלב ראשון קיבלתי הערות והנחיות מהרב משה זאב פיזם, ולאחר 'סיבוב שלם' התשתית כבר מוכנה, ואם יש לי שאלות אני מפנה אליו".

אתמול, ערב חג הגאולה, סיים ר' דורי סבב של שנה שלימה. לדבריו, בפירושו הוא נסמך על חוברת ה"דבר מלכות", והאתר 'תניא לעם', כמו גם מקורות נוספים.

שאלה מתבקשת שהפנינו אליו, היא, שהרי ידוע אשר על פי הוראות רבותינו נשיאנו אין לשנות מתכונתו של ספר התניא וגם לא לנקדו, כיון שהוא כ"תורה שבכתב"?

"מטרת התניא היומי הוא להנגיש את הלימוד בשפה ברורה, ולא להדפיס את התניא. בכך בס"ד נזכה רבים ללמוד תניא, ובמיוחד בדור שלנו שלהרבה אנשים אין סבלנות ללמוד בעיון מתוך ספר. כאן זה מוגש בצורה ברורה ומבוארת, וקיבלתי על כך תגובות נפלאות".

במוצ"ש השתתף ר' דורי גלילי בהתוועדות שערך השליח לעיר שדרות הרב משה זאב פיזם.


שליח חב"ד בשדרות הרב משה-זאב פיזם מלהיב את המתוועדים בשירה במוצ"ש האחרון

 "הרב פיזם הסביר בדיוק את הנושא הזה בהתוועדות", אומר לנו ר' דורי. "יש כאלו שדוגלים בשיטה שיש לאסור את האמצעים הטכנולוגיים מכל וכל. החסידות לימדה אותנו שצריך לרתום את האמצעים הללו לטובת הקדושה ובאמצעותם להפיץ את המעיינות חוצה". וכל מה שאני טרח ועומל בו, שווה אפילו הרהור תשובה של יהודי אחד", מסכם ר' דורי בביטחון מלא.

______

*מי שמעוניין להצטרף ןקבל סיכום תניא יומי בווטסאפ - שישלח הודעה למס' 054-7474436

*
מצו"ב: קטע התניא היומי לי"ט כסלו>>


סיכום תניא י"ט כסלו

(שער)

סֵפֶר לִקּוּטִי אֲמָרִים חֵלֶק רִאשׁוֹן נִקְרָא גַּם "סֵפֶר שֶׁל בֵּינוֹנִים"
מְלֻקָּט מִפִּי סְפָרִים (הָמָהָרַ"ל מִפְּראָג וַאֲחֵרִים) וּמִפִּי סוֹפְרִים
(הַבַּעַל שֵׁם טוֹב וְהַמַּגִּיד מִמֵעזְרִיטְש), קְדוֹשֵׁי עֶלְיוֹן, נ"ע. וִיְסוֹדָתוֹ
עָל הַפָּסוּק "כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ"

(בְּפִיךָ – בְּכֹחַ הַדִּבּוּר, וּבִלְבָבְךָ – בְּכֹחַ הַמַחֲשָׁבָה, לַעֲשׂוֹתוֹ –
בְּכֹחַ הַמַּעֲשֶׂה). לְבָאֵר הֵיטֵב, בְּעֶזְרַת ה' יִתְבָּרֵךְ אֵיךְ הִינוֹ
קָרוֹב מְאוֹד - בְּדֶרֶךְ אֲרֻכָּה וּקְצָרָה. דֶּרֶךְ אֲרֻכָּה – עָ"י הִתְבּוֹנְנוּתוֹ
וְהַעֲמָקַת מַחֲשַׁבְתּוֹ בִּגְדֻלָּתוֹ יִתְבָּרֵךְ - יָכוֹל לְעוֹרֵר אֶת אַהֲבָתוֹ וְיִרְאָתוֹ
וְדֶרֶךְ קְצָרָה – ע"י שֶׁמְּעוֹרֵר הָאַהֲבָה הַמְּסֻתֶּרֶת שֶׁבְּקִרְבּוֹ -
הַקַּיֶּמֶת וְהָנְּטוּעָה לְכָּל אִישׁ מִיִּשְׂרָאֵל - בְּלִבּוֹ,
שֶׁיֵשׁ רַק לְעוֹרְרָהּ וּלְגַלּוֹתָהּ. וּמוּבֵאת בַּשַּׁעַר הָתַנְיָא
הַסְכָּמַת הַצַּדִּיקִים רַבִּי יְהוּדָה לֵיבּ הַכֹּהֵן וְרַבִּי זוּשָׁא

(--שער--)


(הסכמת בני האדמו"ר הזקן להדפיס התניא)

הֱיוֹת שֶׁהֻסְכַּם אֶצְלֵנוּ לָתֵת רְשׁוּת לְהַעֲלוֹת לַדְּפוּס הָדְּבָרִים
שֶׁל יֹשֶׁר וֶאֱמֶת - דִּבְרֵי אֱלֹקִים חַיִּים שֶׁל אאמו"ר זָ"ל הַכְּתוּבִים
בִּכְתַב יָדוֹ הַקְּדוֹשָׁה, בִּלְשׁוֹנוֹ הַקְּדוֹשָׁה, שֶׁכֹּל דְּבָרָיו כְּגַחֲלֵי אֵשׁ בּוֹעֲרוֹת,
אֲשֶׁר יַלְהִיבוּ הַלְּבָבוֹת לְקָרְבָם לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם, וְאִגְּרוֹת קֹדֶשׁ נִקְרָאוֹת


וּמֵחֲמַת שֶׁבְּכַמָּה מְקוֹמוֹת - הִצִּיב לוֹ צִיּוֹנִים בְּסֵפֶר "לִקּוּטֵי אֲמָרִים" -
אֶפְשָׁרִי הַדָּבָר - שֶׁיִּהְיוּ בְּ"אִגֶּרֶת הַקֹּדֶשׁ" - עִנְיָנִים מֻסְבָּרִים וּמוּבָנִים

יוֹתֵר מְאַשֵּׁר בְּ"לִקּוּטֵי אֲמָרִים", וְכֵן יִיתָכֵן הֶפֶךְ הָעִנְיָנִים -
שֶׁדִּבְרֵי תּוֹרָה בְּמָקוֹם אֶחָד עֲנִיִּים - וּבְמָקוֹם אַחֵר - עֲשִׁירִים

וּמַה גַּם - שֶׁבְּ"אִגֶּרֶת הַקֹּדֶשׁ" - קֻנְטְרֵס אַחֲרוֹן - יֵשׁ חִידוּשִׁים
עָל פְּרָקִים אֲשֶׁר כָּתַב בְּעֵת שֶׁחִיבֵּר אֶת הַסֵּפֶר "לִקּוּטֵי אֲמָרִים" -
וְיֵשׁ שָׁם פִּלְפּוּל וְעִיּוּן עֲמֹק עָל מֵאֲמָרַי ה"זֹהַר", "עֵץ חַיִּים"
וְ"פְּרִי עֵץ חַיִּים" - שֶׁנִּרְאָה לִכְאוֹרָה - שֶׁזֶּה אֶת זֶה הֵם סוֹתְרִים

וּבְרוּחַ בִּינָתוֹ – מְיַשְּׁבָם - דָּבָר דָּבוּר עָל אֳפָנָיו - רָאִינוּ שֶׁרָאוּי לְחַבְּרָם עִם
סֵפֶר "לִקּוּטֵי אֲמָרִים" וְ"אִגֶּרֶת הַתְּשׁוּבָה" שֶׁל כְּ"ק אֲאָמוּ"ר. וְאָנוּ מַכְרִיזִים
נִידּוּי - חֵרֶם דְּרַבָּנָן שֶׁאֵין לוֹ רְפוּאָה - שֶׁלֹּא
יָרִים אִישׁ אֶת יָדוֹ יַחַד לְהַדְפִּיסָם – אוֹ -

כֹּל חֶלֶק לְחוּד לְהַדְפִּיסוֹ - בְּמֶשֶׁךְ חֲמֵשׁ שָׁנִים מֵהַמּוֹעֵד שֶׁנִּקְבָּע לְמַטָּה.
אֲבָל עָלֵינוּ לְהוֹדִיעַ - שֶׁבַּעֲווֹנוֹתֵינוּ הָרַבִּים - סָפוּ כִּתְבֵי יָדוֹ הַקְּדוֹשָׁה,
וְרַבּוּ הַהַעְתָּקוֹת וְהַשִּׁבּוּשִׁים. וְנִלְקְטוּ וְהֻשְׁווּ אֶחָד לְאֶחָד הָדְּבָרִים
הָמֻדְפָּסִים - מְהַהָעָתַקוֹת הַמְּפֻזָּרוֹת אֵצֶל הַתַּלְמִידִים


וּבְאִם נָפְלָה טָעוּת - שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין - הָרֵי טָעוּת זוֹ - הִינָה טָעוּת סוֹפֵר,
וְהָכַּוָונָה תִּהְיֶה בְּרוּרָה. חֲתוּמִים הַבָּנִים, וּבְרֹאשָׁם - הָרַב דֹּב בּעֵר.
(הָאדמו"ר הָאֶמְצָעִי)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.