קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|






תזונה מאוזנת עם מאמן התזונה ר' אשר ישראלי ● בריאות
(יום ראשון, ז' אייר תשע''ו)
במרוץ החיים לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו במעגל אינסופי של עבודה, בית, ניזונים ממזונות מהירים וזמינים, מתמכרים לקפאין ושוכחים לשתות מים. התוצאה - עייפות וחוסר אנרגיות כרוני ● איך שוברים את המעגל ומצליחים לחיות את החיים בצורה אחרת, אנרגטיים וחיוניים יותר? ר' אשר ישראלי, חסיד חב"ד, מאמן תזונה ובריאות ומנהל בית הספר לתזונה נכונה מגיש מאמר מחכים בנושא, שיתן לכם את הצעדים הראשונים לתזונה נכונה, מאוזנת ובריאה  תזונה מאוזנת

אתם שואלים – המומחים עונים: מומחה התזונה ר' אשר ישראלי מזמין אתכם להציג שאלות במערכת התגובות, לכתבה הבאה>>


מגיש: אשר ישראלי

(נכתב ע"י מיטל עזר, תזונאית קלינית וספורט, יועצת חיצונית לחברת הרבלייף ישראל)


במרוץ החיים לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו במעגל אינסופי של עבודה, בית, ולמי שיש ילדים, מבלים יותר ויותר שעות בישיבה וחוסר תנועה, ניזונים ממזונות מהירים וזמינים, מתמכרים לקפאין ושוכחים לשתות מים. התוצאה - עייפות וחוסר אנרגיות כרוני. איך שוברים את המעגל ומצליחים לחיות את החיים בצורה אחרת, אנרגטיים וחיוניים יותר?

האוכל עושה את האדם

על מנת לצאת ממעגל העייפות וחוסר האנרגיה צריך להקשיב לגוף ולהעניק לו באמת את מה שהוא צריך ולהגיע לאיזון תזונתי. איזון תזונתי משמעותו לספק לגוף את כמות הקלוריות, החלבונים, הפחמימות, השומנים, ויטמינים ומינרלים לו הוא זקוק. בהחלט לא פשוט.

הגוף הינו מכונה משוכללת ומדהימה, אך דורשת תחזוק כמו כל מכונה אחרת. התחזוק של הגוף מגיע מהמזון אותו אנו אוכלים ומהפעילות הגופנית.

חוסר תזונתי, אפילו של ויטמין אחד, לאורך זמן משפיע בצורה דרמטית על התפקוד ויכול להוביל לבעיות בריאותית. הדוגמא הקלאסית היא "פרשת רמדיה", בה בתרכובת תחליף החלב הצמחית היה חסר ויטמין B1. תינוקות אשר ניזונו ממנה לאורך זמן כמקור מזון בלעדי חלו ואף נפטרו בעקבות חוסר הויטמין.

זה לא הכמות אלא האיכות

זה לאו דווקא קשור למשקל בו נמצאים, ישנם אנשים במשקל תקין ואף רזים אך בעלי חוסרים תזונתיים, ויש בעלי עודף משקל אנרגטיים וחיוניים.

האיכות היא זו שקובעת, אכילה מגוונת עשירה בחלבונים איכותיים, פחמימות מורכבות פירות וירקות ושמנים ממקור צמחי (אגוזים, שקדים, אבוקדו וכדומה יובילו לתחושה פיזית טובה, ערנות, ריכוז ובריאות.

כמו כן חשוב לשלב פעילות גופנית כללית להפעיל את הגוף ולאמן את שריר הלב.
נשמע מסובך?

מדריך לצעדים ראשונים בדרך לאיזון:

צעד ראשון - מחליטים להרגיש טוב!

זה מתחיל מהחלטה שצריך לעשות שינוי, להשקיע מאמצים במקור לעייפות ולא רק בתסמינים.

צעד שני - ארוחת בוקר איכותית:

ארוחת בוקר הינה הארוחה החשובה ביותר ביום, מחקרים רבים מציגים את הקשר בין אכילת ארוחת בוקר ערנות וריכוז לאורך היום, איזון רמות רעב ושובע לאורך היום ומשקל תקין.
אך ארוחת בוקר צריכה להיות איכותית ולהכיל מקור של חלבונים, סיבים תזונתיים שמנים טובים וויטמינים ומינרלים.

צעד שלישי - ירקות ופירות:

מתחילים לשלב ירקות ופירות על בסיס יומי, מנסים לשלב ירקות בכל ארוחה, אפשר להתחיל גם מירק אחד. ופרי בין הארוחות במידה ורעבים.

בהדרגה מגוונים ומעשירים את צריכת הפירות והירקות, ההמלצה הינה 9 מנות פרי וירק ביום.
ולהגיע ל- 5 צבעים ביום, מאחורי כל צבע מסתתרים ויטמינים מינרלים ופיטוכימיקלים שונים (חומרים פעילים התורמים לבריאות).

צעד רביעי - מים:

מים מהווים 60-70% ממשקל גופנו וחשובים לתפקוד תקין של הגוף. שתייה מספקת תורמת לתחושת ערנות וריכוז.

שתייה על פי תחושת הצמא אינה מספקת, על מנת להגביר את השתייה מומלץ להציב יעדים לקחת בקבוק ולסיים אותו עד ארוחת צהרים ואחר כך למלא שוב, או לנסות לשתות כוס מים בכל ארוחה או תזכורות בשעון כל שעה וכדומה.

צעד חמישי - פעילות גופנית:

עם השנים הפכנו לנייחים יותר, אך הגוף האנושי זקוק לתנועה.

פעילות גופנית תורמת להרגשה טוב, דימוי עצמי גבוה, ערנות, ריכוז, שיפור בריאותי מבחינת ערכי סוכר, כולסטרול, ל"ד, חיזוק העצם ומניעת מחלות רבות.

ההמלצה לבצע 150 דק' פעילות אירובית בשבוע ופעמיים בשבוע אימון כוח.

אפשר להתחיל גם מ- 20 דקות פעילות בשבוע זה כבר משהו.

לסיכום, מה שאנחנו אוכלים משפיע על כל תחומי החיים. להגיע לאיזון תזונתי זה לא פשוט אך מתגמל ביותר בהרגשה טובה וחיוניות.

וחשוב לזכור כי גם מסע של 1000 ק"מ מתחיל בצעד קטן אחד.

בהצלחה! בית הספר לתזונה נכונה קריית גת – 08-8585820


(הכתבה המקורית מופיעה בכתבות האתר: http://herbalife.co.il/balance/main )

מאמן התזונה ר' אשר ישראלי (ארכיון) על רקע תמונות אילוסטרציה (צילום: מיכל וויס)
מאמן התזונה ר' אשר ישראלי (ארכיון) על רקע תמונות אילוסטרציה (צילום: מיכל וויס)

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. הבהלה לצריכה מוגברת של מים=טעות
(2016-05-15 23:44:46)
בהחלט, חשוב לצרוך מים כל יום בכמות מספקת, אך הכמות מאוד אינדבדואלית, ויש גם את היחס של סוג/מרכיבים וכמות צריכת המזון ופעילות יומית, כמות הזעה וכו וכו. בהשוואה לצריכת המים. ישנם אלקטורליות נחוצות שעלולות להישטף על ידי הכליות במצב של צריכת יתר של נוזלים. ומצד שני הכבדת יתר של נוזלים ביחס גבוהה של צריכת מלחים וסוכרים כגון לחמים גורם ישיר לעליה בלחץ הדם. למסקנה, כשאתה מדבר על צריכת מים, תהיה יותר ממוקד, אחרת לאנשים אין גבולות
2. שאלה
(2016-05-16 11:30:51)
אילו מאכלים מוסיפים לברזל ולמחסני ברזל וויטמין b, מלבד נטילת ויטמינים
3. כמה ארוחות אתם ממליצים לאכול ביום ובאיזה צורה לחלק את הצלחת בכל ארוחה ?? תודה וישר כח
(2016-05-16 15:19:45)
4. תודה על היוזמה !
(2016-05-16 15:21:44)
מה ניתן לעשות למערכת עיכול תקינה ולניקוי הגוף מרעלים ??
5. שלום למומחה !
(2016-05-16 15:24:09)
האם אפשר לקבל כמה טיפים לקנייה חכמה מחוץ לבית בסופרמרקט ובמסעדות ?? תודה
6. ברצוני לקבל הרגלי אכילה נכונים בבקשה !? מה עליי לעשות
(2016-05-17 02:43:22)
7. תאכלו הכל. אבל!!!
(2016-05-17 12:29:31)
רבותיי אתם יכולים לאכול מה שאתם רוצים אבל בכמות קטנה "אכול מעט וחיה יותר" הרמב"ם בעצמו כתב שהגוף יכול להתמודד גם עם המאכלים הרעים בתנאי שזה בכמות קטנה ואפילו עדיפה על פני מאכלים בריאים בכמות גדולה ותזכרו טוב מה שאמרו הרופאים הקדמונים במצרים העתיקה "רבע ממה שאדם אוכל זה לצורך קיום גופו והשלש רבעי זה בשביל... שהרופא יוכל להתקיים".
8. כתבה מעולה!
(2016-05-17 15:40:09)
כמובן עוד בקיץ חשוב לשתות הרבה! אישית קשה לי לשתות מים רגילים ועברתי למים בטעמים
אבל רק האלה של שוופס שזה 0 קלוריות עדיף מלהוסיף לימון לטעם כמו שתמיד הייתי עושה..


© 2017 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן