מערכת COL
|
יום כ"ז תשרי ה׳תשע״ו
10.10.2015
ירושלים: כינוסי תורה מדי יום בסימן "הקהל"
חג אחרי חג מהווה ירושלים אכסניה נפלאה של תורה וחסידות למאות שוחרי תורה וחסידות. בהתאם להוראת הרבי שכל הזדמנות וכל חג ומועד צריך להיות מנוצל לכינוס "הקהל", נערכו השנה כינוסי תורה מרכזיים במשך כל ימי חוהמ"ס בתנופה רבה בסימן "הקהל" ● הכינוסים התקיימו על ידי צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב בבית-הכנסת חב"ד "היכל לוי יצחק" בשיכון חב"ד בירושלים כינוסי תורה

כינוסי התורה הנערכים מדי שנה בשנה בימי חול-המועד פסח וחול-המועד סוכות הונהגו לפי הוראתו הק' של הרבי, והם נערכים במקומות רבים מאז שנת תשנ"ח, ובשנים האחרונות מתקיימים הכינוסים בירושלים במשך כל ימי החג, על מנת לאפשר השתתפות ציבור נרחב של לומדי תורה.
בכינוסי התורה שנערכו בימי חול-המועד סוכות, השמיעו דברים מענינא דיומא בהלכה ובאגדה: ביום א' דחוה"מ, הגאון הגדול רבי זלמן-נחמיה גולדברג שליט"א – חבר ביה"ד הגדול וראש כולל "דעת משה" סדיגורא –בענין "שתי המצוות האחרונות בתורה" – מצוות כתיבת ספר תורה ומצוות הקהל ביום ב' דחוה"מ העביר שיעור מעמיק הרב מאיר אליטוב מחבר ספר "משנתו של הרבי" בעניין "דירת קבע במשנתו של הרבי" , ביום ג' דחוה"מ שיתף את הקהל בשיעור נפלא על "הקהל בחיי היום יום" הגה"ח הרב יעקב גולדשמיד מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד
דברי פתיחה השמיעו הרבנים נפתלי הכהן רוט ואשר סלומון שעמדו בראש ארגון הכינוסים.
הקהל הרב שישב בכינוסי התורה משך שעה ארוכה, האזין בקשב רב לשיעורי התורה שנאמרו בטוב טעם ודעת, ונהנה בכינוסי התורה המיוחדים שבסיומם השתתפף הקהל בשיעורי הרמב"ם היומיים הקבועים.
בכינוסי התורה שנערכו בימי חול-המועד סוכות, השמיעו דברים מענינא דיומא בהלכה ובאגדה: ביום א' דחוה"מ, הגאון הגדול רבי זלמן-נחמיה גולדברג שליט"א – חבר ביה"ד הגדול וראש כולל "דעת משה" סדיגורא –בענין "שתי המצוות האחרונות בתורה" – מצוות כתיבת ספר תורה ומצוות הקהל ביום ב' דחוה"מ העביר שיעור מעמיק הרב מאיר אליטוב מחבר ספר "משנתו של הרבי" בעניין "דירת קבע במשנתו של הרבי" , ביום ג' דחוה"מ שיתף את הקהל בשיעור נפלא על "הקהל בחיי היום יום" הגה"ח הרב יעקב גולדשמיד מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד
דברי פתיחה השמיעו הרבנים נפתלי הכהן רוט ואשר סלומון שעמדו בראש ארגון הכינוסים.
הקהל הרב שישב בכינוסי התורה משך שעה ארוכה, האזין בקשב רב לשיעורי התורה שנאמרו בטוב טעם ודעת, ונהנה בכינוסי התורה המיוחדים שבסיומם השתתפף הקהל בשיעורי הרמב"ם היומיים הקבועים.

הוסף תגובה
0 תגובות