קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







ההתנגדות התקבלה: תחנת הרכבת מכפר-חב"ד לא תועבר
(יום שישי, ד' תמוז תשס''ט)
בשנת 2000 החליטה הממשלה לאמץ תוכנית של "אגרת גודש" בערים הגדולות, ועל הקמת חניון גדול במחלף שפירים כבסיס ליציאת הסעות ציבוריות ללא תשלום. בתוכנית שהוגשו למתחם כלל הקמת תחנת רכבת במתחם החדש ● ועד כפר-חב"ד ביקש לעיין בתוכניות העבודה והביע התנגדות להעתקת תחנת הרכבת מכפר-חב"ד ● ההתנגדות התקבלה בוועדה המחוזית, ולכן לעת עתה לא תוקם תחנת רכבת במתחם החדש, זאת למרות שמבדיקת רכבת ישראל עולה כי אין הצדקה להשארת תחנת רכבת בכפר חב"ד  לסיפור המלא

בשנת 2000 החליטה הממשלה לאמץ תוכנית של "אגרת גודש" בערים הגדולות תל אביב, חיפה וירושלים. לפי התוכנית נבחרה הכניסה לתל אביב מכביש 1 למיזם המתבסס על סלילת נתיב מהיר של 13 ק"מ בין מחלף לוד למחלף קיבוץ גלויות, ועל הקמת חניון גדול במחלף שפירים כבסיס ליציאת הסעות ציבוריות ללא תשלום. בתוכנית שהוגשו למתחם כלל הקמת תחנת רכבת במתחם החדש.

ועד כפר-חב"ד בראשות ר' בנימין ליפשיץ ביקש לעיין בתוכניות העבודה והביע התנגדות להעתקת תחנת הרכבת מכפר-חב"ד. להשאיר את שתי התחנות במקביל לא בא בחשבון בגלל קירבתם אחת לשנייה (פחות מקילומטר). בסיוע שר התחבורה דאז מאיר שיטרית קיבלה הוועדה המחוזית את התנגדות המועצה האיזורית וועד כפר-חב"ד להעתקת תחנת הרכבת מכפר-חב"ד.

התנגדות זו התקבלה בוועדה המחוזית ולכן לעת עתה לא תוקם תחנת רכבת במתחם החדש.

חברת שפיר המבצעת את הפרוייקט ניהלה מו"מ להסיר את ההתנגדות של כפר-חב"ד להקמת תחנת רכבת והציעה חלופה: שאטל שיסותבב ברחובות כפר-חב"ד ויסיע אנשים לעבר תחנת הרכבת החדשה המרוחקת שתוקם מספר דקות מהכפר (ושמשם יוצאים אוטובוסים חינם לערים הגדולות) - אך לאחר שהחברה לא יכלה להתחייב לזמן בלי מוגבל, העניין לא יצא לפועל.

יצויין, כי מבדיקת רכבת ישראל עולה כי אין הצדקה להשארת תחנת רכבת בכפר חב"ד, אך למרות זאת ההתנגדות התקבלה, ולא תוקם נכון לעכשיו תחנת רכבת במתחם החדש.


הקמת ה"נתיב המהיר" (צילום: מאיר דהן, COL) ● משמאל: מפת הבנייה
הקמת ה"נתיב המהיר" (צילום: מאיר דהן, COL) ● משמאל: מפת הבנייה

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. מאוד נוח שהרכבת לידנו ובכל זאת...
(2009-06-26 17:13:46)
אם היו מעבירים את הרכבת לגבול צפריה יכולנו לנשום לרוחה מהרחקת הסכנה. הרי ילדינו כ"כ קרובים למסילת הברזל ועוברים את המסילה לעיתים כ"כ קרובות לכפר חב"ד ב' ובחזרה.
ועוד משהו אם יפנו את המסילה אולי יתפנה שטח למגורים ואפשר יהיה לחבר את כפר חב"ד ב' גם מבחינת העירוב?!
אולי כדאי לחשוב
קצת קדימה כמה מהלכים??
2. התחנה בכפר קיימת מאז ייסוד הכפר
(2009-06-26 18:25:47)
אין לשנות ואין להעתיק. היא מצילה את חייינו כפשוטו. מהעדר אמצעי תחבורה אחר
3. למגיב 1
(2009-06-26 20:21:11)
כחלק מהתוכנית של כל הפרוייקט
וגם בפרוייקט של רכבת ישראל בכפר חבד תהיה הפרדה בין מפלס הרכבת לבין הכביש
ככה שאת עניין הסכנה הורדנו לעצמנו!.
כל הכבוד לוועד כפ''ח ולעומד בראשו !!
4. אז פשוט שיסגרו גם את הסמינר...
(2009-06-28 01:23:19)
פשוט מאוד...אני תל' מהצפון, שקמה בחמש וחצי בבוקר כדי לעלות על הרכבת ולהגיע ללימודים בזמן.
ולחשוב שזו הדרך הכי מהירה....
אז מי שחושב שלא צריך רכבת-לא צריך גם סמינר.
5. יישר כח לאיש העומד מאחורי הכול
(2009-07-01 18:08:56)
החסיד הבלתי נשכח הרב שלמה מיידצי'ק שבזכות מסכת קשריו דאג לרווחת התושבים לתחנה.

על אף שלפי הרכבת אינם רואים צורך בכך

לדעת לכבד ולזכור את פעולתיו של הרב מיידנצי'ק - יו"ר ועד כפר חב"ד במשך חצי יובל


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן