מערכת COL | יום כ"ט אדר ה׳תשס״ז 19.03.2007

בישיבה שלך לומדים גויים! / להאזנה

הרחוב החרדי סער בשבועות האחרונים בעקבות מקרה שאירע בירושלים, לאחר שהתברר כי בחור מאחת הישיבות החרדיות בעיר שהיה אמור להתחתן - הוא גוי גמור. הבחור הסכים להתגייר כדת משה וישראל, עם כל החומרות, אך הצעירה לא הסכימה להתחתן איתו ■ קטע משיחה מהרבי שנאמרה בכ' מנחם-אב תשל"א תותיר אתכם נרעשים כיצד הרבי "חזה" במדוייק סיפור מעין זה בשיאו של המאבק בעניין "מיהו יהודי" ■ "שאלתי ראש ישיבה מדוע הוא שותק. והוא ענה שהוא עסוק בהרבצת התורה! אמרתי לו: האם אתה יודע שבישיבה שלך לומדים גוים! ואתה אומר בפניהם את השיעור!", זעק הרבי  להאזנה לשיחה ולצפייה בשיחה
בישיבה שלך לומדים גויים! / להאזנה

הרחוב החרדי סער בשבועות האחרונים בעקבות מקרה שאירע בירושלים, לאחר שהתברר כי בחור מאחת הישיבות החרדיות בעיר שהיה אמור להתחתן - הוא גוי גמור. הבחור הסכים להתגייר כדת משה וישראל, עם כל החומרות, אך הצעירה לא הסכימה להתחתן איתו.

קטע משיחה מהרבי שנאמרה בכ' מנחם-אב תשל"א תותיר אתכם נרעשים כיצד הרבי "חזה" במדוייק סיפור מעין זה בשיאו של המאבק בעניין "מיהו יהודי".

"שאלתי ראש ישיבה מדוע הוא שותק. והוא ענה שהוא עסוק בהרבצת התורה! אמרתי לו: האם אתה יודע שבישיבה שלך לומדים גוים! ואתה אומר בפניהם את השיעור!", זעק הרבי. 

להאזנה לשיחה:
לחצו כאן

המקרה שאירע במאמרו של העיתונאי שאול שיף:

האם עטופה בכיסוי ראש עד גבות העיניים כמעט; ילדיה לומדים במוסדות תורניים; האם עצמה מלמדת במוסד תורני לבנות, ואם חסר לכם עוד קצת "פרומקאייט" - המשפחה גרה בקריית-ספר החרדית, ממעוזי הציבור החרדי ה"ליטאי". כלום הייתם מתנגדים לשידוך כזה לבנכם או לבתכם אם היו מציעים לכם את בן/בת המשפחה הזאת?

מדובר בבני משפחה שעלו מאחת ממדינות חבר העמים לשעבר. חרדים בכל הליכותיהם, אך כולם, ללא יוצא מן הכלל, גויים גמורים. עתונאי המעורב בחשיפת פרשה זו טוען, כי אב"ד דרבנות מוסקבה, הרב פנחס גולדשמיט, אישר את יהדותה של המשפחה. מסתבר, שאפילו הוא לא הצליח לעמוד בפני הזייפנים המקצועיים, שסיפקו ומספקים לכל דורש תמורת תשלום, ניירת המוכיחה את יהדותו, והמקנה לו זכות לסל הקליטה של מדינת-ישראל.

המקרה המצער שנתגלה בקריית-ספר הוא קטן-ממדים לעומת היקף "היהודים" שהם גויים לכל דבר ודין.

צעיר מישיבה חרדית (ק.) בירושלים השתדך עם צעירה חרדית והכל כבר שרו ענבי הגפן בענבי הגפן. סמוך להחלטה על מועד החתונה, ביקש מי מהישיבה לבדוק האם העילוי שעלה מחבר העמים עם משפחתו, הוא אכן כהן. המומחים לדבר נכנסו לעומקה של הסוגיה ומהר מאוד למדו, כי הוא אכן כהן מצד אביו אך גוי אדוק מצד אמו. הוא הסכים להתגייר כדת משה וישראל, עם כל החומרות, אך הצעירה שעמדה להינשא לו, הבהירה לו בכאב, כי אין לה עניין להינשא לגר.

מאז שנת תש"ן (1990) היגרו לישראל מבריה"מ לשעבר כמיליון עולים. הנתונים הרשמיים של משרד הפנים מדברים על כ- 290 אלף מתוכם שאינם יהודים. הכוונה לאותם אלה שהצהירו מרצונם החופשי שאינם יהודים (אך זכאים לעלות לישראל מכוח חוק השבות הנוכחי). מתוך אותם 700 אלף האחרים, שהצהירו על יהדותם _ רבים מהם גויים. שום רב או דיין, אפילו הוא דובר רוסית, אינו יכול לוודא את אמיתות "מסמכי היהדות" ואמינותם. שכן, מלאכת הזיוף נעשית ברמה גבוהה ביותר, והיו גם מקרים שעולים קנו בכסף תעודה אמיתית של סבתא יהודיה, שאינה הסבתא הביולוגית שלהם.

נוכח המציאות המרה הזאת, הוחל בשקט בשקט ברישום ספרי יוחסין של העלייה מחבר העמים. גדולי-ישראל נתנו לכך את ברכתם וביניהם, כמובן, הגר"א שפירא והגר"מ אליהו שליט"א.

"הוועד העולמי לבירור יהדותם של העולים מחבר העמים לשעבר" עוסק באיתור "היהודים המזוייפים". הוא נעזר במומחים ידועים ומוכרים בתחום זה: ד"ר זאב רייז, יגאל יהודי, נפתלי שרייבר, יהודה גורדון, שמעון הרשלום ואלכסנדר דן. (ה"ה זלמן גיליצ'נסקי ואריה בקר בשלבי התמחות מתקדמים).

באחד ממוסדות "צביה" היו המנהלים בטוחים כי בדלת אמותיהם לא יימצא רבב, אלא שבדיקה מהירה חשפה שתי גויות גמורות (מתוך 8) והן נימנו על התלמידות המצטיינות.

בתי הדין, בחלקם, כושלים באיתור הלא-יהודים. כך, למשל, בית דין מסויים בדרום הארץ, שערך בדיקות יהדות בלי שנסתייע במומחה והיה בטוח ביכולותיו _ נאלץ לחזור בו ולהוציא 25(!) פסקי-דין המבטלים את אישורי היהדות שניתנו על-ידו בעבר.

בינתיים אותם "יהודים" לא יהודים נישאו ליהודים ואף הקימו משפחות, וביטול היהדות באיחור, גרם עוגמת-נפש רבה למעורבים מבני המשפחה היהודית לכל דבר.

בית הדין הרבני בתל-אביב הנפיק תעודת יהדות לרווקה מחבר העמים לשעבר (המסמך בידי). הרווקה הזאת הספיקה להינשא פעמיים ולהתגרש פעמיים כדת משה וישראל. אחותה שעברה בדיקת יהדות מקצועית_ נמצאה "לא-יהודיה לחלוטין".

הדעה המקובלת בקרב המומחים לעליה מבריה"מ לשעבר היא, שמבין מיליון המהגרים משם לישראל, כ-550 אלף הם לא-יהודים וכ-450 אלף הינם יהודים. לאמור: כרבע מיליון מתוך ה-700 אלף הרשומים במשרד הפנים כיהודים אינם כאלה.

רוב רושמי הנישואין אינם מסוגלים להתמודד עם המסמכים המזוייפים או הקנויים. לרוב בתי הדין אין תקן למומחים ואין תקציב לתקן כזה, כדי שניתן יהיה לחשוף את זהות המתחזים כיהודים.

המומחים ששמם מופיע ברשימה זו, הספיקו לבדוק עד כה כ-11 אלף אשה ואיש, והם התשתית לספרי היוחסין בברכת גדולי-ישראל. כל יהודי מעולי חבר העמים לשעבר שרוצה להיכלל במאגר ספר היוחסין, יכול לפנות לטלפון: 054-4691955 וכך יבטיח השתלבותו בעם ישראל לדורות.

רציתי להזכיר את אזהרותיו האין סופיות של האדמו"ר מלובביץ' זי"ע, כי בסופו של דבר המארה תגיע לביתם של אותם חרדים המזלזלים בתחנוניו לתקן את חוק השבות, אלא שפרשה זו נדרשת יפה לעצמה.

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
תרגום לשיחה
כ"ט אדר ה׳תשס״ז
... אומרת הגמרא, להוי ידוע, שתתכן מציאות – אצל רבנים עם זקנים לבנים, היושבים בבית-דין ויש להם סמיכה איש מפי איש והם פוסקים שאלות, והפסיקה היא כדבעי, וכאשר שואלים אותו: היתכן "מיהו יהודי" – הרי לא הוסיפו לכתוב "כהלכה" – עונה הוא ברבים, ומדפיסים את הדברים, מאי משמע – אומר הוא – הרי זה "ממלכתי דתי"!, הרי מדובר במושבות ששומרים בהם תרומות ומעשרות!

וכי ומשום כך יש לפרסם על גוי שהוא יהודי, ולאחר מכן הגוי "נבלע בין ישראל" ואי אפשר לדעת מי יהודי ומי גוי!

שאלתי ראש ישיבה מדוע הוא שותק. והוא ענה שהוא עסוק בהרבצת התורה! דבר נעלה מאד. אמרתי לו: האם אתה יודע שבישיבה שלך לומדים גוים! ואתה אומר בפניהם את השיעור! בין התלמידים בישיבה ישנם בחורים (בחור אחד או כמה בחורים) שאינם יודעים...

האימא והאבא באו ורשמו אותם בגבול כ"יהודי". הוא בא לשלם והוא מהלך ד אמות בארץ ישראל, ומדבר בלשון הקודש, כפי שנאמר בירושלמי (במסכת שקלים) "מובטח לו שהוא בן עולם הבא", אבל הירושלמי אומר זאת על יהודים ... אבל הוא הרי לא ידע מלכתחילה שהוא גוי. הוא עבר את הגבול, הוא היה בן כך וכך שנים, ובכלל לא התמצא בכל הענין, והגיע לנתניה (או למקום אחר) וראה שהוא רשום כ"יהודי", התחבר עם כל הילדים, ולאחר מכן, כיון שהרי היה לו ראש טוב, נסע לישיבה, וכעת הוא יושב בישיבה פלונית ושומע את השיעור, וכאשר יש לו שאלה הוא ניגש לראש הישיבה, וראש הישיבה שמח בחידושי התורה של הבחור, מבלי לדעת שהוא "מלמד תורה לעכו"ם" וחייב כך וכך, אלא שהעכו"ם אינו יודע שהוא עכו"ם, כיון שאביו לא סיפר לו על כך ואמו לא סיפרה לו על כך, וכיון שהוא עצמו איננו יודע על כך!

מה יוצא מהרבצת התורה הזו – שבשיעור שלך יושב גוי ושומע!

לאחר מכן, כאשר באים ומחפשים שידוך לבת, נהיה סדר בארץ ישראל בכמה וכמה משפחות, שהולכים לישיבות גדולות ושואלים את ראש הישיבה מי בחור טוב. ובמילא, כיון שהבחור למד חמש שנים בישיבה גדולה וראש הישיבה שבע רצון ממנו, האם הוא ילך לחקור ולדרוש מי אמו?! זה לא עלה על דעתו של אף אחד!

ואם כן, כאשר ראש הישיבה אומר שהבחור הוא מתמיד ושקדן, וראוי להיות שר ומושל בישראל, בים התורה, הרי אביה ואמה של הבת לא ילכו לחקור ולדרוש – מאחר שהם סומכים על ראש הישיבה, והקולר תלוי בצוארו!

כאשר עושים שידוך עם בחור שאיננו לומד בישיבה שהיא ישיבה כדבעי, אזי לא סומכים סתם, יודעים את המצב שהדור פרוץ ויודעים מה יש לבדוק ולהבהיר והולכים לחקור ולדרוש מתי הוא הגיע לארץ הקודש, מי אביו ומי אימו וכו, ככל שאר הענינים שיש לבדוק ולהבהיר.

משא"כ כאשר פונים לישיבה ויודעים שהבחור למד בה כך וכך שנים, ויודעים שהוא מצליח בלימודו, ולא מסתפקים בזה אלא פונים אל ראש הישיבה ואל המשפיע הרוחני והמגיד מוסר וכו – וכולם מהללים אותו, לא ילכו לחקור אודות הבחור!

ונמצא, שהם אלו שהכשילו את הבת!

אלא מאי – עסוקים בענינים אחרים! היכן יש ענינים אחרים? הרי ב"מצוה שאי אפשר לעשותה על ידי אחרים" נפסקה הלכה בתלמוד בבלי (במסכת מועד קטן – ט, א) שיש לעסוק באותה מצוה שאף אחד לא יכול לעשותה.

כאשר המצב הוא כזה – כאשר ראש הישיבה אומר שאף אחד לא לא יכול להחליף אותו ולעשות את המצוה באותו תוקף, אזי אומרת הגמרא פסק דין, אשר כשם שיש לשמור על בשר וחלב, וצריך לשמור שבת, וצריך לצום ביום הכיפורים, כך צריך לשמור על עשיית "מצוה שאי אפשר לעשותה על ידי אחרים".

ויש מקום לומר אפילו יתירה מזו:

כאן לא מדובר רק על מצוה אחת, וגם לא במצוה שהיא שקולה כנגד כל המצות – אלא בענין שנוגע לכל התורה כולה! שיהודי יידע שצריך לקיים את התורה ומצותי, וגוי יידע שאסור לו ללמוד תורה, מלבד שבע המצות שלו, ועד"ז בנוגע לקיום המצוות,.

וכמו כן – שיהודי יידע שכאשר הוא צריך להנשא, עליו להנשא לבת ישראל, ובת ישראל צריכה להנשא עם בחור יהודי, מבלי הבט על מה שכתוב בפיסת הנייר, נייר שחתום מפני שיש יהודים שלעת עתה שותקים עדיין.

ואילו לומר שהיו עסוקים בדברים נעלים יותר – אין דבר גדול יותר מאשר "מצוה שאי אפשר לעשותה על ידי אחרים", וזהו דין בגמרא ופוסקים בדיוק כמו כל דיני התורה!

וכאמור, אין צורך לחפש את הדבר במקום רחוק, אלא זוהי גמרא גלויה במסכת מועד קטן, ואין צורך לחפש במקום רחוק שישנם בחורים (בודדים לעת עתה, והלוואי שלהבא יהיו פחות) שאינם יודעים שהם גויים והם יושבים ולומדים בישיבות בארץ הקודש

וכן גם בארצות הברית, אלא שכאן יותר קל לברר את הדבר, כיון שאין את אלה שנותנים תעודה באותיות מרובעות שהוא "יהודי", משא"כ שם.

ובנוגע לאמור לעיל, שכאשר מבקשים לזעוק ולתבוע שיוסיף "כהלכה", אזי עונים "היתכן" שבאים בתביעה כזו בשעה שיש כך חדרים וכך וכך הפרשת תרומות ומעשרות, הנה כנ"ל המענה הוא, שהדבר דומה למצב שבו רוצים – רחמנא ליצלן, לא על אף אחד מישראל ולא אף בן אדם – לכרות את ראשו, והוא צועק: העיקר שהרגל והיד ישארו שלמים!

אבל מה עם הראש?! – על כך הוא לא רוצה שידברו אתו...

2.
לידע ולהודיע!!!
כ"ט אדר ה׳תשס״ז
פנחס גולדשמיט הנושא בתואר: רבה של מוסקבה, הינו אדם שאי אפשר לסמוך עליו בכיהוא זה!!!

3.
ל2
כ"ט אדר ה׳תשס״ז
בוקר טוב!
יודעים שאי אפשר לסמוך על גולדשמיט כבר מאז שהדביק לעצמו את התואר הזה.
החברה ממוסקבה יודעים טוב...טוב... מי זה גולדשמיט עם החתנות ה"כשרות" שלו וכדו וכו כו
4.
יש נביא בישראל!!!
כ"ט אדר ה׳תשס״ז
וכשם שהנבואה הזאת התקימה כך נזכה לראות את הנבואה העיקרית "הנה הנה משיח בא!!!!"
6.
בוקר טוב התעוררתם
א' ניסן ה׳תשס״ז
ומה תגידו שעד היום ישנם גוים גמורים במוסדות דתיים בארץ וגם במוסדות ברוסיא, כמו באוקראינה?
7.
ל 2 & 3 תמימים ומיתממים
א' ניסן ה׳תשס״ז
ידידי אחי ורעי
תמימים ומיתממים אהובים ואוהבים
"אל יתהלל חוגר כמפתח" לפני שאנו ממהרים להטיל רפש בפינחס גולדשמיט וכו
(ואכן הנ"ל גרם וגורם הרבה צרות וכו והדברים ידועים)
נבדוק נא איזה אישורים הנפיק הרב ב לאזאר ושלוחים אחרים
טעיות גסות נעשו ונעשים ע"י השלוחים בגיורים וברישומי יהדות!
המצב אצלנו לא טוב!
11.
טול קורה מבין עיניך
א' ניסן ה׳תשס״ז
ישב אצלי רב שעיסוקו בבירור יהדות ואמר לי שאינו מבין למה דוקא בחבד הישיבות אינם עושים בירור יהדות לפני שמקבלים בחור רוסי לישיבות.הוא מנה בפני ישיבות שלמדו בהם גויים איני רוצה לכתוב שמות בפרט שכבר עברו גיור(אחרי היותם בישיבה!)
דרך אגב אותו רב אינו מתנגד ועובדים אצלו כמה חסידי חבד,גם משרדו ממומן מכספי תרומות כך שאין לו אינטרס אישי בעינין.
על מה שקורה בבתי ספר של לביוב ברוסיה איני יודע.
12.
To 6
א' ניסן ה׳תשס״ז
Please explain me the difference betweem goiyim and goiyim gemurim
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.