קבע כעמוד הבית
|
הוספה למועדפים
|
פרסם אצלנו
|
צור קשר
|







"יכולתכם" ולא "רצונכם" / הרב טוביה בלוי
(יום שני, כ''ו ניסן תשס''ו)
ארבעה דברים חייב כל אחד מאיתנו לעשות להביא את המשיח מיד. אלה הדברים – לא פחות ולא יותר הרב טוביה בלוי, רב קהילת חב"ד בנווה-יעקב במאמר מיוחד ל-COL לקראת 15 שנה לשיחתו של הרבי "עשו כל אשר ביכולתכם" ■ למאמר המלא
דעות ב-COL

מאת הרב טוביה בלוי

מי ששמע את שיחת-הקודש, הזעקה הכואבת והנוקבת, לפני 15 שנה על התמיהה הכי גדולה שמשיח עדיין לא בא, וההכרזה המזעזעת: אני את שלי עשיתי ואני מעביר את העניין אליכם, עשו כל אשר ביכולתכם – אינו מסוגל להשתחרר מרושם הדרישה התקיפה לפעול להבאת המשיח.

כך גם – יש להניח – מי שמאזין לקלטת או צופה בה, או אף מי שקורא את הדברים, "אם לב אבן – נימוח".

הבעיה החמורה היא, כמו במקרים רבים כגון דא, כאשר הפרשנות הסובייקטיבית, המונחית על-ידי רגשות הנפש הבהמית (כאמור בתניא קדישא פרק ט' שמשכן הנפש הבהמית הוא בלב, כלומר ברגש האישי, וכשיחת-הקודש הידועה ש"כלב" הוא "כולו לב" – בלי מוח), מעוותת את המשמעות הקדושה של דברי אלוקים חיים.

הפסיכולוגיה של הנפש הבהמית עלולה ליצור אצל האדם השומע כי ניתן בו אימון ומעתה הדבר תלוי בו – תחושה של עצמאות ובעל-בתיות: "הנה הרבי מינה אותי לממלא-מקומו של הרבי, והוא "מעביר את הכדור אלי"".

תחושה זו שמקורה כאמור בנפש הבהמית, היא מסולפת עד להחריד. הרבי ביקש שנעשה כיכולתנו – את מה שהוא קבע – ולא העניק לנו עצמאות לפעול כרצונינו וכהבנתנו להבאת המשיח. פעילות "עצמאית" שהרגש האנוכי מניע אותה מרחיקה את הגאולה, רחמנא ליצלן.

***

באותו קטע של שיחת-הקודש הכואבת כבר ניתן לראות בפשטות כי הפעילות המיידית שאליה מתייחס הרבי – היא זעקת "עד מתי" מעומק הלב ולא "מפני הציווי".

הלא כה אמר הרבי בשיחתו זו: "אילו היו מתכוונים ומבקשים וצועקים באמת (עד מתי?!) בוודאי ובוודאי שמשיח כבר היה בא!". דברים ברורים ונוקבים.

וכן: "מה עוד יכולני לעשות כדי שכל בני-ישראל ירעישו ויצעקו באמת" וכולי.

***

פירוט נוסף חד וברור נמצא ב-40 השיחות שהרבי השמיע לאחר-מכן (סיומי סיכומי השיחות פורטו ב"פרדס חב"ד", גיליון 16, עמוד 142 והלאה), והראשונה שבהן - יממה אחת בלבד לאחר כ"ח ניסן: "כאו"א צריך לעשות בעצמו את העבודה... ובפשטות: בהוספה בתורה ובמצוות, בלימוד התורה - נגלה דתורה ופנימיות התורה, ובקיום המצוות בהידור" וכו' וכו'.

ושבוע לאחר-מכן: "כדי לפעול התגלות וביאת המשיח תיכף ומיד – על כאו"א מישראל... להוסיף בלימוד התורה (במיוחד) בענייני משיח וגאולה, ומה טוב שהלימוד יהיה ברבים", וכו'. כך לאורך כל השיחות כפי שהמעיין יווכח.

לאמור: ארבעה דברים חייב כל אחד מאיתנו לעשות להביא את המשיח מיד. אלה הדברים – לא פחות ולא יותר.

* הוספה מיוחדת בלימוד התורה וקיום מצוות במגמה מכוונת לזרז בכך את הגאולה.

* לימוד והפצת פנימיות התורה, תורת החסידות.

* לימוד ענייני גאולה ומשיח, ומה טוב ברבים.

* זעקה באמת ומעומק הלב אל הקב"ה: "עד מתי"?!

את זאת אנו חייבים לעשות ככל יכולתנו. לא תוסיפו ולא תגרעו!

הרב טוביה בלוי • צילום י. בלינקו, COL
הרב טוביה בלוי • צילום י. בלינקו, COL

הדפסה |
שלח לחבר:  שמך: אימייל הנמען:
תגובות
הוספת תגובה
כותרת:

תגובה:


1. תחושה שמקורה בנפש הירושלמית !
(2006-04-24 20:10:02)
הנפש הירושלמית לא מצליח להשתחרר מהמה יאומרו ה"גוטא פרענד" !
והיא מנחה את כותב המאמר להתעלם מחלק חשוב מאותו שיחה בא הרבי קובע: "הלואי וימצא אחד שתים או שלושה שיתכסו עצה איך להביא בפועל ממש את משיח צדקנו"
כמה פעמים לאחר שיחה זו הרבי ענה על כל מיני פעולת "תשואת חן, להמשיך ובהוספה וכו'.."
ההחתמות, הפסקי דינים, קמפעין פירסומי אדיר "הכונו לביאת המשיח" וכו'.
זה פשוט סילוף להגיד שרק ארבעת הפעולות שהם חשובות ביותר הם ורק הם דרישה של הרבי והשאר בה מהנפש הבהמית !
בעת שחבריו הירושלמים ראו ב"הכונו לביאת המשיח" פירסומת כמו למשחת שיניים או פירסומת "היכונו לביאת השטיח" של ח"כ שפירא רבים מהמוני ישראל קיבלו אמונה טהורה בביאת המשיח כולל ה"רחוקים" ביותר !
בואו נודה עם יד על הלב שבשניים נ"ב נ"ד הרבי העלה את כולנו - כל מי שבשם חב"ד יכונה - לדרגה של "משחיסט קיצוני" ורק ה' יודע למה הגיעה כ"ז אד"ר וכ"ז אד"ש וההסתר הגדול מכל ג' תמוז !
אז במקום לקשקש באו נתלכד באחדות אמיתית ושכל אחד יעשה ככל שביכולתו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש !
ח.מ. מגד"ה
2. לימוד תורה וקיום מצוות = הכל
(2006-04-24 23:46:42)
כבוד המנהל היקר כלל את הכל בראשון !
ברצוני לבקש ולהתחנן שתהיה התעוררות גדולה ועצומה בנושא הצניעות של בנותנו היקרות והחשובות
שנקבל את הרבי בקדושה
3. טוב שיש מי שמניח את כל האמת על השולחן!
(2006-04-25 02:12:10)
כרגיל ר טביה בלוי מניח כאן את כל האמת על השולחן בלי התפלספויות מיותרות ובלי לעשות "חשבון" לאף אחד.
יש כמובן כאלה שהדברים לא ימצאו חן בעיניהם מסיבות ידועות, והם ינסו לדחות את דבריו בקש, ועוד באיצטלה של קדושה.
חסידים הם לא נערנים (טפשים) ויודעים לשמוע את ה"יחי אנחנו" מושר במילים של "יחי אדוננו" וכו.
ניתן רק להוסיף כאן בקשה למשפיעים ורבנים כר טוביה בלוי שימשיכו לזכות אותנו במאמרים כאלה לעיתים קרובות יותר, כדי לתת כיוון מחשבה חסידי ברור, ובעיקר למען הדור הצעיר.
4. למה לא לפנות לרבנים
(2006-04-25 13:42:28)
אם באמת הנושא כואב לו ורוצה לתקן, פשוט היה צריך לפנות לרבנים שהם יצאו בקריאה שאז זה היה פועל הרבה יותר טוב.
אפרים
5. למה
(2006-04-26 03:42:30)
למה הפילוסופיות מה ואיך ומי צודק ומי לא רצונכם ולא יכולתכם וכו
מתי יכתבו על מה שצריך לעשות? ויפסיקו להביע דעות ולומר מה לא צריך לעשות


© 2018 COL תקשורת - כל הזכויות שמורות אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואמיתותן