מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ח 06.09.2018

תשע"ח במילים של ראשי ארגוני חב"ד ● בחלק הראשון: הפנסאים

במסגרת מגזין החג של COL ביקשנו מראשי ארגוני חב"ד בארץ והעולם, מכל שכבות הגיל והסוגים - לסכם את שנת תשע"ח החולפת ● בחלק הראשון - ר' שלמה אזימוב, מראשי ארגון הפנסאים לחיילי צבאות השם בארץ והעולם, משתף את הגולשים בהצלחות של תשע"ח, מצביע על התחושות, ומנסה לספק הצצה לתכניות המהפכניות של תשע"ט? ● פרק ראשון
תשע
פעולות הפנסאים תשע"ח. בקטן: ר' שלמה אזימוב


במסגרת מגזין החג של COL ביקשנו מראשי ארגוני חב"ד בארץ והעולם, מכל שכבות הגיל והסוגים - לסכם את שנת תשע"ח החולפת שעברה עליהם. מה הספיקו ב-375 היממות, מהן השאיפות הלאה. בקיצור, הכל.

בחלק הראשון אנו משוחחים עם ר' שלמה אזימוב, מראשי ארגון 'הפנסאים' לחיילי צבאות השם בארץ והעולם.

לסכם את כל הפעילות של שנת תשע"ח? זו משימה כמעט בלתי אפשרית...

מבט לאחור מגלה שילדינו היקרים, חיילי צבאות השם, החברים בפעילות הפנסאים, קיבלו כל-כך הרבה בגשמיות וברוחניות, כאשר ברכותיו הקדושות של הרבי, המלוות את הארגון ופעולותיו ניכרות בכל יום ובכל רגע.

אנחנו מודים ומהללים את ה' יתברך ומשה עבדו על כל הטוב והשפע הרב שנשפע עבור חיילי צבאות השם ומבקשים גם על ההמשך, שנזכה להוסיף ולהאיר, לחנך, להשפיע ולהעניק חיות חסידית לילדינו היקרים שביקרים.

ועיקר העיקרים, שנזכה בקרוב ממש לצעוד יחד עם הילדים לקבל את פני משיח צדקנו! בשביל זה עושים הכל! זו המטרה!

ננסה בכל זאת לסקור בקצרה את הפעולות המרכזיות שהיו מנת חלקם של חיילי צבאות השם בשנה החולפת:

מאירים את השנה // פעילות 'שגרתית'

הפעילות הקבועה המתקיימת פעמיים בשבוע לפחות, הייתה חוויה של ממש בכל מפגש מחדש, כך בכל שלושים ושניים הסניפים הפזורים ברחבי הארץ. ספרי הלימוד המרתקים על הלכות שבת, הכניסו את הילדים אל עומק ההלכה.. תשאלו אותם, הם מוכנים!

המשחקים // כיף להיות חסיד!

בנוסף לפעילות הלימודית, הפקנו השנה משחקי קופסה מבריקים להעמקה ושינון של החומר, הכל נהיה מעניין וסוחף! קיבלנו ברוך ה' את הפידבק מהשטח, החיבור של הילדים העמיק והתעצם ברוך ה'.

חג החגים // התוועדות אינטראקטיבית

לקראת י"ט כסלו השתתפו הילדים בתכנית התוועדות מלאה בתוכן ושזורה בהומור, הרב בנימין יחד עם חצקל המשעשע התוועדו, סיפרו סיפורים, שרו עם הילדים ניגונים, והכל... בתכנית שמע מלווה חוברת ייחודית שהופקו מראש.

תכנית השלוחים // פעילות חובקת עולם

בכל שבוע נפגשו גם ילדי השלוחים לסניפי פעילות המתקיימים דרך המחשב, כך הם נפגשים עם עוד חברים, פנסאים מרחבי העולם, לתכניות ייחודיות שמפיקים עבורם במחלקת ילדי השלוחים של הפנסאים.

שליחות בפמגוסטה // הדיסקים שעשו את השנה

דיסקים איכותיים שזורים בתכנים של שליחות, התמסרות, קבלת עול ורעיונות חינוכיים יצאו לאור במהלך השנה וכבשו את לבבות הילדים, פרקי העלילה המותחת על השליח הטרי לאי פמגוסטה יצאו לאור בהשקעה עצומה בכל המובנים.

פנסאים צעירים // השבועון של חיילי צ"ה

תמידים כסדרם, מידי שבת בשבתו, במהלך כל השנה, קבלו ילדי חב"ד את העיתון האיכותי של הפנסאים, מלא וגדוש בתוכן חסידי איכותי הנכתב על ידי טובי הכותבים והסופרים החב"דיים.

חנוכה LIVE // מעמד עוצמתי היסטורי

אלפי חיילי צ"ה ובני המשפות התכנסו בליל 'זאת חנוכה' למעמד חנוכה לייב על יד הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, והתאחדו עם בית חיינו בניו יורק ועם עוד רבבות מרחבי העולם.

טיול חנוכה // מטיילים ומאירים

שיירת ג'יפים עם חנוכיות מאירות, הובילה את הילדים אל תוך עיר הקודש ירושלים, שם הם נהנו ממנגל ומטיול בסמטאות בהן צעדו החשמונאים.

טיסה 0013 // בר מצווה אצל הרבי

אין מילים לתאר ולהודות... הוצאנו קבוצה של שישים חסידים צעירים בשנת הבר מצווה לשבוע אצל הרבי! המסע הזה הוא גולת הכותרת! ההכנה, הלימוד, המשפיעים שליוו את הנערים, הדאגה לכל פרט בגשמיות וברוחניות, נתנו לילדים את האפשרות לייקר כל שניה בשהות אצל הרבי בזמן הכי משמעותי בחייהם.

שבת צבאות השם // המנוע של השנה

לשבת הזו הם מחכים כל השנה! והשנה ב"ה הייתה סייעתא דשמיא גדולה מאוד בכל פרט, בסעודות, התפילות, הניגונים, האווירה, החיות של הילדים... זו ההתכנסות השנתית של חיילי צבאות ה', הם שואבים מהשבת הזו כוחות עד לשבת בשנה הבאה.

באנקעט צבאות השם // מעמד ההצדעה

במאהל מפואר בכפר חב"ד התכנסו הילדים יחד עם 'תמוכי האור' בהתרגשות עצומה, תכנית מולטימדיה וניגונים העבירה את העוצמה האדירה שיש בהתכנסות אלפי הילדים והעוצמה הכבירה שיש בכל אחד מהם להאיר את עצמו, את ביתו ואת כל העולם.

פנסאי צעיר // גם לצעירים מגיע!

סוף סוף גם לילדים הצעירים יש פעילות משלהם! הקמנו עבורם אגף עם תכניות שמותאמות רק להם, התכנית חסידית ומושקעת מאוד, מלאה במשחקים, ביצירות והצגות דרכם מועברים רעיונות משיחותיו של הרבי לילדים. ב"ה הפעילות הזו הוכיחה את עצמו מאוד!

משלוח מנות // בלילה ההוא...

לכבוד פורים, הענקנו משלוח מנות מקורי במיוחד לילדים, עם ערכת שינה חסידית שנותנת כוח לעוד יום מלא וגדוש...

י"א ניסן // יום הולדת מלכנו

לכבוד יום הבהיר י"א ניסן ערכנו התוועדות ענק חסידית לפנסאים יחד עם בני משפחותיהם, ההתוועדות נערכה ברוב פאר והדר באולם מהגדולים במזרח התיכון. ב"ה הייתה צלחה גדולה והתוכנית הנחילה בקרב הנוכחים רגש רב לרבי ולהוראותיו, בסיום ההתוועדות שלחו הנוכחים אלפי מתנות רוחניות לרבי.

חתני ההלכה // נחת רוח לרבי

קרוב למאה חיילי צבאות ה', זכו בתואר 'חתן ההלכה'! לאחר השקעה גדולה מאוד בלימוד ובהנהגה חסידית, החתנים אף השתתפו בכתיבת חיבור הלכתי שיצא לאור בקבות 'וחיברת בם', חוברת מדהימה המאגדת מעל מאה חיבורי הלכה שנכתבו על ידי הילדים עצמם!

'המחנה' // מבצע הקיץ

בעונת הקיץ ערכנו לילדים תכנית חדשנית, משחק קיץ גדול שנקרא 'המחנה', הילדים למדו מתוך חוברות שבועיות על צבאות השם, ושיחקו בסניפים באמצעות משחק גדול עם משימות ואתגרים דרכם 'חיו' הילדים את מה שלמדו ושיננו.

'שבת מחנה' // שבת שלא תישכח

מאתיים וחמישים זוכי המבצע זכו לשבת מיוחדת במינה במתחם המפואר של ישיבת בני עקיבא בנווה הרצוג, השבת הייתה חוויה מאוד חזקה עבור הילדים ונערכו בה תוכניות מושקעות כסיכום למבצע הגדול שהילדים חוו.

עמדו הכן כולכם // התוועדויות הכנה

לקראת יום ההילולא ג' תמוז, ערכנו מבצע לעידוד ההכנה של כל בני המשפחה, בכל בתי הפנסאים נערכו התוועדויות משפחתיות בהן ניגנו את הניגונים של הרבי, אמרו את הפסוקים ושמעו מאבא או אמא סיפור על הרבי, הילדים שלחו סיכומים של ההתוועדויות אותו שלחנו כמובן לרבי.

ג' תמוז // כינוס תפילה וזעקה

בערב ג' תמוז קיימנו כנס בחצר בית אגו"ח בכפר חב"ד, המעמד היה מאוד מעורר ועסקנו בו במילים שהרבי כותב במכתב המפורסם של יום ההילולא, לדבר עם הנוער על "התקווה והביטחון אשר בטח בהם שסוף סוף ימלאו תפקידם", הילדים זעקו מלבם הטהור שהם רוצים את משיח ויצאו עם החלטות ממשיות.

מפגש הקעמפים // יחד כל גן ישראל

בכ"ף מנחם אב, יום ההילולא של רבי לוי יצחק, אביו של הרבי ערכנו התכנסות לאלפי החניכים במחנות הקיץ ברחבי הארץ, כפי שהיו עושים עם ילדי מחנות הקיץ בניו יורק, לאחר ההתכנסות המרגשת קפצו הילדים אל המים הצוננים של מתחם שפיים, גשמיות ורוחניות גם יחד.



ועכשיו, עם הפנים קדימה לשנת תשע"ט! אנחנו פותחים את השנה עם חידושים גדולים מאוד בכל התחומים, כשגולת הכותרת היא תכנית הדרגות של צבאות השם, הבנויה על פי הוראותיו והכוונותיו הקדושות של הרבי לחיילי צבאות ה' בכל פרט ממש.

שנזכה לגרום לרבי נחת, שתזכו לרוב נחת מהילדים שלכם ובעזרת ה' נצעד יחד איתם לשנה של גאולה, נאו מיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.