מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשע״ז 17.08.2017

תנועת חב"ד "על הכוונת" של הקרן החדשה

דו"ח ארגון "חותם" חושף פעילות ממוקדת ומאסיבית של ארגוני הקרן החדשה כנגד תנועת חב"ד בזירות שונות בציבור הישראלי. ארגון חותם: "כשמדובר בתנועה שמשפיעה החוצה - לקרן כואב יותר" • תנועת חב"ד "על הכוונת"
תנועת חב
בדו"ח שהוציא לאחרונה ארגון "חותם", נחשפו תקציבי הענק שמשקיעה "הקרן החדשה לישראל" לשינוי פני החברה החרדית בישראל. בדו"ח שהוצג, נראות שתי שיטות פעולה כנגד החרדים, כשהראשונה שבהן היא מימון ארגונים שפועלים באופן גלוי כנגד ערכי החברה החרדית, בהיקף של מעל 34 מיליון דולר המועברים לצורך פעילות הארגונים. שיטת הפעולה השנייה נראית בניסיון החדרת ערכים ומסרים זרים לציבור החרדי, על ידי הכשרת אנשי מפתח בתחומים שונים בקרב הציבור החרדי והטמעת מסרים שנויים במחלוקת על-ידם.

בימים אלו, מוציא הארגון דו"ח המשך, בו סקירה על פעילותה של הקרן כנגד מטרה חדשה בתחום היהדות: תנועת חב"ד. במסמך שמתפרסם, מוצגת סקירה תמציתית של הפעילות המכוונת נגד תנועת החסידות חב"ד.

טקטיקות הפעולה כנגד חב"ד ברחבי הארץ חושפות שיטה של "זרועות תמנון" הפוגעת במפעלות הקירוב והחסד של התנועה. את הרוח הנושבת בחלק מהערים ניתן לראות את בהתבטאותו של מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין, בדבר "הורים מודאגים שמציפים פניות ושידול של נציגי חב"ד לילדיהם ללא הסכמה.. פרקטיקות ההחזרה בתשובה והמסיונריות של התנועה חצו כמה גבולות..". בעקבות מאבק של "גבעתיים חופשית", סניפה של תנועת "ישראל חופשית" בגבעתיים, נסגר דוכן חב"ד בקניון בעיר. בנוסף, ערכה תנועת "ישראל חופשית" סקר שמטרתו למנוע כניסה של חברי תנועת חב"ד לבסיסי צה"ל.

עוד התבטאות כנגד התנועה ניתן למצוא בדבריה של רחל עזריה: בזמן שכיהנה בחברת מועצת העיר ירושלים, התבטאה גם היא בעניין התנועה כנגד הפעלת קייטנה נפרדת של חב"ד, במילים: "איפה שאנחנו לא נהיה - חב"ד תיכנס למלא את החלל".

גם "הפורום החילוני" לא נשאר מאחור, ופרסם רשימת ארגונים "בעלי אופי דתי" לפי דבריו, "המעבירים תוכניות חינוכיות ברשות משרד החינוך", בה מוצגת תנועת חב"ד בין הארגונים שנכללו ברשימה.

בשכונת רמת אביב התקיימו בסיוע הקרן הפגנות נגד פתיחת מוסדות חרדיים בשכונה ונגד הצבת דוכני תפילין. המאבק נגד חב"ד פורסם באתרים ובעמותות הנתמכות על ידי הקרן, שם גם פורסם מאמרה של תמר זנדבר, בו כתבה בין השאר כי "אין דבר וחצי דבר בין היהדות הסובלנית והלא-מיסיונרית על פי טבעה ובין היהדות המשיחית והלאומנית שמקדמת תנועת חב"ד".

גם בתקשורת ניתן לראות פעילות ממוקדת כנגד חב"ד, כמו כתבה מכפישה בערוץ 2, שם הוצגה התנועה כגוף שמשתלט על גן ילדים בירושלים.

עוד ארגונים הפועלים כנגד חב"ד הן עמותת "חדו"ש", שהתנגדה להכרה בפעילי חב"ד והכפישה את התנועה, וכן הפיצה בקרב החכי"ם מנשר הדורש להפסיק את התמיכה בתנועה. עוד בין הארגונים נמצא "המרכז הרפורמי לדת ומדינה", הנתמך על ידי הקרן, שדרש שלא להקצות דוכן חב"ד בטרמינל בנתב"ג וכן "התנועה הקונסרבטיבית" שהכפישה את חב"ד במאמרו של מזכ"ל התנועה ויצאה כנגד ההכרה בשליחים כמי שעושים שירות לאומי.

כדי לסבר את האוזן, מענקי "הקרן החדשה" לאותם ארגונים נמדדים במעל ל- 5 מיליון דולר, כפי שנחשף בדו"ח של ארגון חותם. מארגון חות"ם נמסר: "תנועת חב"ד פעילה מזה שנים בהפצת יהדות וקירוב לתורה. בתנועות כשמדובר בתנועה שפורצת ומשפיעה החוצה - כנראה שם כואב לקרן עוד יותר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.