מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשס״ו 18.12.2005

שנה לצונאמי: הסיפורים המרגשים מכוחות החילוץ

בתוך דקות אחדות, האדמה נהפכה לים. הגלים הפכו כל מה שנקרא בדרכם ואנשים שעד לפני רגעים אחדים היו מלאים אושר, הפכו באחת לחסרי-כל. מאות מטיילים ישראלים, שהו באותה עת במקומות שונים. חלקם, על-יד הים וחלקם במלונות. כולם זוכרים את הרגע בו תפס אותם הצונאמי. הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בתאילנד ששמע על האירוע, לא האמין שהוא יגיע למימדים כל-כך הרסניים. "הטלפונים התחילו להגיע במהירות", הוא מספר, "וכשהמזכירה קרסה, הבנו שמדובר באירוע לא שגרתי לחלוטין". התארגנות קצרה והרב נחמיה מצא את עצמו, יחד עם צוותו, מנסים לעזור עד היכן שמגיע ידם, לעזור למטיילים ישראלים שנתקעו ללא אוכל וכסף למחייה. לקראת שנה לאסון הצונאמי שהביא עימו מאות-אלפי הרוגים ונרשם כאחד האסונות הגדולים שידע האנושות, מביא COL - מרכז התקשורת החב"די, מקבץ סיפורים שארעו באותה תקופה וזכו להתעניינות תקשורתית. הפרוייקט מאת חיים ברון - ב'כתבה המלאה'
שנה לצונאמי: הסיפורים המרגשים מכוחות החילוץ
מלאך ההצלה. הרב נחמיה וילהלם בזיהוי גופות יהודים, על רקע ההרס הגדול
משקפיים, איגרת, ברכה

ראש-העיר כפר-סבא מר יהודה בן-חמו פנה באותם ימים טרופים של ה'צונאמי' לידידו הרב יוסי ליפקין משלוחי הרבי בכפר-סבא בבקשה לסייע ללירון וייס, תושב כפר-סבא המאושפז בימים אלה בבנגקוק בעקבות אירועי הצונאמי במזרח. ראש-העיר ביקש עוד לארגן לו זוג משקפיים במקום הזוג שאיבד במהלך האסון.

הרב ליפקין נחלץ למשימה, ומיהר לשוחח בנושא עם השליחה הגב' וילהלם מבנגקוק. לאחר כמה שעות קיבל הפצוע מהת' יוסי בוארון, ששהה בעיר במסגרת הישיבה שם, זוג משקפיים חדש, יחד עם איגרת החלמה מטעם בית-חב"ד בכפר-סבא. ובנוסף, איגרת אישית מראש עיריית כפר-סבא.

חסידי חב"ד התגייסו

המשפטים הספורים שהגיעו, על-פי הערכות, למיליוני אי-מיילים ברחבי העולם, פעלו את פעולתם וקשה היה לאף-אחד מבין מקבלי האי-מיילים להישאר אדיש. כולם, כך מסתבר, מילאו אחרי הנאמר באי-מייל ושלחו את האי-מייל לכל מכריהם שאולי בסופו-של-דבר יצליח אחד מהם לזהות את מקורו של פעוט בן שנתיים ימים שנמצא בבית החולים 'קוהה-לאק' שבאי פוקט, בתאילנד.

מערכת COL הוצפה באתה תקופה גם באי-מיילים מהמוני חסידי חב"ד שגם הם, כשאר אלו שקיבלו את האי-מייל המצמרר עם הבקשה לעזרה, העבירו את המסר הלאה. לאחר מספר שעות נודע, כי הילד, ממוצא שבדי, אוחד מחדש עם אביו ובני משפחתו, אך אמו של הילד עדיין נחשבת כנעדרת באסון הצונאמי. אביו של הילד ביקש להודות בחום על מאמצי אלו שנטלו חלק בסיוע זיהויו של בנו.

עודדו וחיזקו

איה שפירא ועוזי שגיא ביקרו שבועיים לפני אסון הצונאמי בבית-חב"ד בקטמנדו. בית-חב"ד הפך לבית של ממש עבורם, והשניים הביעו התעניינות רבה ביהדות. שבוע לפני האסון הם עזבו את בית-חב"ד, ובעת האסון הם שהו באי פוקט, שם נעלמו עקבותיהם. בית-חב"ד עמד בקשר עם המשפחות וניסה לעודדם ולחזק את רוחם. ימים ספורים לאחר-מכן, זוהתה בתאילנד גופתה של איה שפירא, יותר משלושה שבועות לאחר שנהרגה באסון הצונאמי. הגופה הועברה לישראל.

צעצועים לילדי הנפגעים

הרב יוסף-חיים קנטור, השליח הראשי של חב"ד והרב הראשי בתאילנד, סיפר באחת מתוכניות הרדיו על ערב ההתרמה המיוחד שנערך, בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר, למען נפגעי הצונאמי. לדבריו, חב"ד בתאילנד החליטה להעניק צעצועים חדשים לילדים שבתיהם נשטפו באסון הצונאמי, ובדרך זו להנחיל לאוכלוסייה המקומית את הערכים המגולמים בשבע מצוות בני-נוח. הוא סיפר כי ילדים בבתי-ספר יהודיים בעולם אוספים את הצעצועים, והם מעבירים אותם לילדים. כל זה, כמובן, בנוסף לפעילות הענפה עם היהודים ובעיקר במטיילים הישראלים.

מחפשים את מתן

שעות לאחר שפנו בקריאה נרגשת לסייע בחיפושים אחרי מתן נסימה בן 11 החודשים, שנסחף באחד מגלי הענק ששטפו את באסיה, מצאו סטיב וסילבי נסימה, יהודים מבלגיה, את גופת בנם סמוך למלון שבו שהו בתאילנד. אמו של התינוק מצאה את גופתו הבוקר לאחר חיפושים נרחבים שערכו היא, בעלה וצוות חיפוש גדול של אנשי חב"ד בראשות השליח הרב נחמיה וילהלם, ותושבים מקומיים.

שבת ב'צונאמי'

מבית חב"ד בנגקוק הוטסו ביום שישי בבוקר אל האיים מוכי האסון - פוקט וקרבי - עשרות ארגזי מזון וציוד לצוותי ההצלה הפועלים בפוקט וקרבי, הרב אליעזר אשכנזי משלוחי חב"ד לתאילנד מסר אז ל-COL כי הארגזים כוללים את כל הציוד הנדרש עבור סעודות השבת והתפילות, והם מיועדים עבור צוותות זק"א המשטרה ומשרד החוץ הפועלים באיזור, וכן עבור הפצועים שעדין מאושפזים בבתי החולים באי. את המניינים וסעודות השבת בפוקט אירגן הת' בצלאל קמיסר שנשלח במיוחד לאי פוקט על ידי השלוחים לתאילנד, הרבנים יוסף חיים קנטור ונחמיה וילהלם ובסיועו של השליח להונג-קונג, הרב מרדכי אבצן. לדברי המארגנים, הייתה זו שבת מיוחדת ומרגשת.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד לוילהלם וליוסלה
י"ח כסלו ה׳תשס״ו
כל הכבוד לוילהלם וליוסלה
2.
יוסי...סוף סוף..
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
רואים את פעולותיך.אתה נחבא מפירסום
מזכרת מהצונאמי.... עבדת שם קשות במסירות שלא תתואר אנו זוכרים את התיאורים שלך.. איך שעזרתם ללא שאלות וללא תנאים
כל הכבוד לך
שמחנו לראותך סוף סוף..
הדודים האוהבים
מ...כפרחב"ד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.